מבחינה תרבותית .ז"א מן הצד של מה רואים ולאן הולכים -אצלינו בבית החלוקה ברורה. כל אחד דואג לקטגוריה שבה הוא הכי מבין. או שתופס מעצמו בר סמכא. וכך הגבר ייקח אותנו לקולנוע,יביא לנו סרטים, ימליץ על ספרים, יזמין שולחן במסעדה,יבחר צימר,ירכוש לנו מוצרי חשמל,יבחר לנו מוסך, יזמין לנו אוכל הביתה,יקרא לנו את כותרות החדשות מן הרשת...בשעה שאני אמונה על ה...אלמנטים האורתודוקסיים יותר של הבית: בישול. מוסיקה,הופעות, תאטרון ושטיפת כלים. דווקא בשטיפה הוא השתפר בזמן האחרון אףשאני מוצאת קורלציה מעניינת בין מועדי תורנות הכלים שלו לדחיפות הצעות הטייק אווי. מצידו..אה!
אבל אני ..באמת..שאין אני מתלוננת. לדוגמא . השבוע הביא האיש בקול תרועה רמה את "אישה תחת השפעה" סרטו המיוחד והכל כך מצוטט של הבמאי גוהן קאסאבטס .{1974}לא לפני שבירר באופן מדוקדק {"מה . לא ראית את הסרט?" "לא נכון, שמעת על הסרט" "אבל לא ראית אותו" "לא יצא לך לראות אותו? או שזה מבחירה מודעת","למה לא ראית" "איך זה שלא ראית"}שטרם יצא לי לראות וכל נתיבותיי שלום.
ג'ינה רולנדס מגלמת אישה פרברית {נשואה+3 ילדים} חמה ויצירתית הסובלת ממחלה באיזורי הנפש ההולכת ויוצאת משליטה ככל שבעלה -פיטר פאלק הנהדר{"קולומבו"} שעושה פה תפקיד של איטלקי כחול צווארון רתחן וקצת דביל-משתדל יותר ויותר לפשר בינה לבין העולם .
לשחק משוגעת באופן אמין זהו אתגר משחקי על פי כל הדעות { זו דעתי ואני תומכת בה!} אך גילום משתגעת טומן בחובו אתגר קשה בהרבה שבמובן מסויים יש לו ביטוי מאוד לא קולנועי.{מן הצד האסטתי ומן הצד של השפה הקולנועית} . ואכן כך ימשכו את ליבה של הצופה בסרט התמונות הקשות לצפיה. קשות -לא בשל תוכנן {מאז "משחקי שעשוע" והתפוז המכני ושתיקת הכבשים -אין מה לדבר איתי על תמונות קשות ..}אלא בשל העמדה שממנה הן מוצגות.מין מקום של נוכחת ריאליסטית. כאילו את יושבת בתוך הסלון של בני הזוג הזה ותמקמקת ביחד איתם. עמדת הצפייה הזו נוצרת הודות לפעלולי המצלמה,הקול, וזויות הצילום המשתהות לעיתים על חפצים שבקצה הפריים. ממש כמו אדם המבקשת להסיר את מבטה מן האי נוחות העומדת לפניה.{גם אישה היא אדם}
עין חדה במיוחד {כמו ..שלנו} עשויה להבחין ב"תפרים" המאולתרים -השזורים בתסריט\סרט שהפכו בשנות ה80 לשיטה הידועה ככ של מייק לי {"עירום" "סודות ושקרים"} בעשייה הקולנועית שלו. כאן כבוסר שיטתי הם ברורים הרבה יותר{דמות שחוזרת כמה פעמים על משפט המפתח שלה, דמות שקופאת. דמות שמלמלת מילים שהדמות שממולה אינה מתיחסת אליהם אבל המצלמה כן}
המשחק כאמור -מדהים. של כולם. גם הילדים {מאיפה הביאו אותם} -ליבך יוצא אליהם. העריכה ,המוסיקה,הבימוי כולם בשעתו נקשרו להם כתרים של חדשנות...היום? הם סתם מצויינים.
שעתיים וחצי סרט . שמכווץ ומרפה לך הלב כל כמה דקות אבל היי! לפחות לא יהיו לך כלים אחר כך לעשות ..