אחת מן ההסכמות הברורות בין הגבר שאיתי לביני קשורה לטלויזיה. והיא : לא להיות קשורים לטלויזיה. ולפיכך אין טלויזיה בבית. כלומר המסך ישנו אך ה..גוף המשדר נבצר מסביבת חיינו -ובכך מחלץ את הזמן הפנוי למטרות נעלות יותר {דומסטיקה כללית שבאחריותי } ונעלות עוד יותר { דומסטיקה כללית שבאחריותו} ואף על פי כן כמו שאומר קולו הדרומי והמתנגן של הנראטור בביג ליבובבסקי:
sometimes there is a man
well..sometimes there is man
שלא יכול להתעלם מבאזזים אפנתיים. וכך הושיב אותי האיש מול המחשב כמה יממות רצופות לגמוא את שתי העונות של "בית הקלפים " עם קווין ספייסי הנהדר. ומשם דילגנו בקלילות אל הצעקה האחרונה : בלש אמיתי. הסדרה המדוברת ביקום העכשווי. המהלל ברובו את היצירה,או את המוסיקה או את המשחק של וודי הרלסון או את הטרנספורמציה של מתיו מקונהי {בתפקיד ראסט -הבלש המוזר בתולדות הסדרות מאז שבק אייגנט קופר ממלאכתו מותיר את מעריציו של קייל מקלאכלן -האיש והלסת -שבורי לב} או את הצילום המסוגנן או כל בולשיט אחר. אוי אמרתי בולשיט. האם הסגרתי את ההמשך?
רבותיי וגבירותיי המבקרים. או שאני דפוקה ולא מבינה פה משהו עקרוני או שמסתובב איזה וירוס בין המקלדות שלכם שגורם לעין עצלה. אר יו קידינג מי?הזו סדרת מופת?
מה ששודר כאן ובארהב הברית {כמאמר הגששים}אינו אלא סרט גרוע בן שמונה שעות שנפרס לשמונה חלקים מין מיקס ממוחזר בין זאנרי .סימולציה נחותה המדמה קולנוע אמיתי מלפני ..30 שנה. ערב רב של סגנונות וציטוטים ישירים . הראשון הצץ בזכרונה של הכותבת הוא כמובן "ליבו של אנגל" -הנפלא עם מיקי רורק ורוברט דה נירו {היה גם הישבן של ליסה בונה אבל זה באמת יותר מידי ליוצרי הסדרה הזאת שהלבינו את התחתית עם מגוון ישבנים צחורים }"חקירה במיסיסיפי , עם גין הקמן האחד והיחיד. כמו כן ניתן להבחין בצילו הרם של קלי נט איסטווד{חצות בגן הטוב והרע}שלא לדבר על דרמות משטרתיות {קופלנד- הסרט היחיד שהוכיח כי תעודת השחקן של סילבסטר סטאלון אינה מזוייפת} או סרטי קונספירציה מלאי מבטא מתארך א-לה- דיויד ליניץ .
קיצורו של דבר חובה להגיד כי "בלש אמיתי" אינו נושא שום בשורה אמיתית -מלבד השיחזור והסימולציה הרחוקים מן המקורות כמספר המיילים בין לואיזיאנה להוליווד.
היומרה העוטפת את משחקו של מקונהי לא הצליחה לשטות בי. טום קרוז{"מגנוליה"} הוא לא. בוודי הרלסון תמיד דבקו מניירות מרגיזות ודומה שבמהלך הצילומים -תפקידו כמשקיע {חתום גם כ אקזקיוטיב פרודיוסר בכותרות } שכנע את הבמאי יותר מאשר תפקידו על הסט. המאמץ להיות אוטנטי מצליח לנפח את צווארו כמעט בכל תמונה. פשיוט מגוחך. על האחרים -אין מה לדבר . כולם אוסף של קריקטורות של "מפקד משטרה שלא רואה ניכוחה" "כומר אוונגליסטי מושחת" "אשת שוטר שאינה מסופקת מינית" "נפקנית דרומית לבנבנה" "שחורים בחליפות שלא מתמצאים בשטח" ועוד המון טיפוסים מגעילים,תמהוניים,מלוכלכים שריח הביצות דבק בהם {לא שמעו בלואזיאנה על האקליפטוס ?!}
אפילו העלילה שזכתה להמון הערכה לא שווה את המלח שלה. בפרק חלש של הסדרה שהזכרתי קודם יש פי ארבע תחכום,מהפך,מתח ובעיקר סטייל. כן זה מה שחסר בעיקר ל"בלש" - איט אינט גאט נו סטייל .
הייתי אומרת עוד איזו מילה קטנה בעניין קטעי הסקס. אני בנאדם חם עם קבלות. {לא ניכנס לזה עכשיו} . אי אפשר להאשים אותי בקרירות. אוה לא!
אבל באמת שהסצינות המפורשות בסדרות של HBO אין בינן לבין האמנות דבר. גם הן סוג של סימולציה לפורנו של שנות ה90. אך בשונה מהפורנו שתכליתו ידועה . או לפחות הייתה ידועה כיוון שהפורנו מאז שתפס את מקומו ברשת עבר מטאמורפוזה פראית ל..אנטי פורנו - מתעקשים היוצרים הנכבדים להמשיך ולהתייחס ל"סקס המצולם תחת הגבלה" כאחיו המוגבל של אותו פורנו ישן שהצהיב כבר לפני שנים.
המלך עירום- בסדר. אבל למה יש לו כתר מפורים שנה שעברה?