10 אלף סיבות לא להאמין, לא לתמוך ולא לכבד את היהדות הנפשעת. |
| 3/2014
תכלס
בעמוד זה יופיעו מעל 10 אלף סיבות - מדוע לא להאמין ביהוה צבאות וביהדות (גם לא "לתת כבוד" לאמונות מסוג זה).
לא כל הסיבות הן ראיות מוצקות קלאסיות מתחום המדעים המדוייקים או "הוכחות". חלקן ינוסחו כשאלות או מסקנות המערבות אינטיליגנציה רגשית, ציטוטים מגעילים מהטקסט התלמודי כפשוטם/עם פרשנויות, הוגנות בסיסית (תהיות בגוון ילדותי-ראשוני) וכיו"ב. חלק מהטיעונים/סיבות יועתקו באופן מדוייק מאתרים שונים.
מרבית הטענות ישללו או יערערו לחלוטין גם את האיסלם ואת שאר הגרורות האברהמיות של העידן המקראי כמובן. ההתמקדות ביהדות היא עניין גיאוגרפי בעיקר.
הטענות יוצגו תחילה באופן מפוזר ולאחר שיתאספו מספיק מהן - יחולקו לקטגוריות (כגון "אכזריות ביהדות", "טמטום של רבנים", "טענות מתחום הרגש", "הפרכות לוגיות", "הפרכות לטיעוני מחזירים בתשובה", "פסיכולוגיה אבולוציונית-מגדרית", "מחקרים", "עובדות היסטוריות הסותרות את סיפורי התנ"ך" ועוד).
יהיו שבועות בהן אעלה 5 טענות ויהיו ימים בהם אעלה 10 טענות (בכל זאת, אין לי זמן).
קהל היעד המועדף הוא אנשים שעדיין לא עמדו על בינתם ונחסכה מהם הפריבילגיה לחשוב על הנושא. קהל היעד אינו אתאיסטים עם עבר אקטיביסטי מפואר (לא אחדש להם דבר) וגם לא תאיסטים הבטוחים כי יש "להחזיר אותי בתשובה" או להפנות אותי ל"רב" כדי שיענה לי (תחסכו ממני. תשובות הרבנים מוכרות לי היטב - על כל הלוליינות העגמומית והעיוורון המוסרי שבהן. אהה - ובעיקר חיסכו ממני את "למה את/ה מתעסק/ת בזה אם את/ה לא מאמין/ה בזה". הדת מובילה למפגעים קשים מנשוא, חוסר צדק בהיקפים המחרידים ביותר ובעיקר - זה כמו שתשאלו "למה את/ה נלחם/ת ברוע, אם את/ה עצמך לא רע/ה. סיילנס פליז).
יתכן ואטעה בטיעון כזה או אחר (אחרי הכל, מדובר לרוב בתובנות). במקרה כזה, ניתן לתקן אותי, אך רק במידה והטיעון הנגדי אינו מגיע מאתר של מסיון יהווי (כזה שכבר מופץ בכל מדיה אפשרית וזוכה למקום של כבוד למרות היותו חסר כל קשר למציאות, בעוד טיעונים אתאיסטים נמחקים אוטומטית מכל "מקור סמכות" שכזה). אומנם, בניגוד לשפלים אלה, אין בכוונתי למחוק את בועל המזוזות והשקרנים - אלא אם יקללו בלי שליטה עצמית.
חשוב לציין שאינני סמכות מדעית כלל (גם לא סמכות פילוסופית דגולה). אוכל להפנות למקורות מדעיים בעת הצורך. אין כאן שלילה של גישה מדעית טהורה (להיפך. יש כבוד), אך הסגנון לא יהיה כזה בהכרח .
| |
| |