לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

יישוב סכסוכים וניהול משברים במשפחה ובקהילה

הכל על משברים וסכסוכים בזוגיות ובמשפחה. מריבות, פרידות, אלימות, גירושין וחיים על הסף. אוריה, מומחה רב תחומי יספר, ישיב על שאלות ויתמודד עם כל שאלת יחסים ותקשורת המתעוררת בזוגיות שלכם, במשפחה ובקהילה. יועץ, מגשר, גש"פ, בורר ומשפטן (הדין העברי, ודיני משפחה

Avatarכינוי: 

בן: 67

MSN:  אוריה זמיר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2014

גירושין, ירושה, צוואה, פירוק שותפות - בעסקים ובמשפחה.


יישוב סכסוכים ומיהול משברים בזוגיות, משפחה ובקהילה


אצל אוריה, כל התשובות ליישוב וניהול משברים וסכסוכים, במשפחה ובקהילה תחת קורת גג אחת.  

יועץ זוגיות ומשפחה (רבני ואזרחי).מגשר משפחה/גירושין וקהילה,  יועץ גש"פ (גירושין בשיתוף פעולה) מוסמך IACP, משפטן, מנחה קבוצות ובורר אזרחי וע"פ ההלכה.

טורח שנים רבות להשכיל ולהתנסות בכלים המכשירים אותי לשמש "משכין שלום". פרטים, שותפויות וזוגות רבים נסתייעו בי במשך השנים, למדו כיצד ליצור להם "גן עדן" פרטי, לקיים תקשורת בין-אישית ולפתור קונפליקטים. אם התעורר צורך, היו שנפרדו באופן מכובד ובדרך שתאפשר קיום קשר לעניין ילדים משותפים, או רכוש שלא היה נכון לחלקו בין הצדדים בעת הפרידה.

שותפויות שהתפרקו, קבלו גם הם סיוע והחבילה פורקה באופן הוגן ולשביעות רצון (יחסית) הצדדים, גם כאן תוך מתן כלים המאפשרים קיום קשר סביר המאפשר לשותפים "לחיות" באותה סביבה עסקית וקהילתית, ללא השמצות ומלחמות.

כשמדובר בדרישת הצדדים לקיים בוררות, ע"מ שבורר יפסוק ביניהם במחלוקות שעל הפרק, אני מבקש את הסכמתם לקיים הליך גישור לפני קיום הליך של בוררות, אודה, כי ברוב המקרים אלה, מלאכת הגישור קשה ולא ממש "עובדת". בה בעת, אני מנסה לקבל את הסכמתם לפסיקה על דרך הפשרה (אם פשרה בין הצדדים ואם פשרה על דרישות / סכום).  ושוב אודה על האמת, אוהב פשרה אנכי.

קיימים חמישה מצבי תקשורת בין-אישית, כשמתגלעות מחלוקות. 1. תקשורת תקינה, הצדדים פותרים את המחלוקות באופן עצמאי. 2. הצדדים נצרכים לעזרת יועץ לשם הכוונה והדרכה לתקשורת ופתרון הקונפליקט, ובסופה של ההדברות מגיעים להסכם.

3. הצדדים נזקקים למגשר, שיסייע להם ליצור תקשורת ביניהם, לגשר מעל הפערים ולהגיע להסדר גישורי. 4. הצדדים מתקשים או אינם יכולים להידבר ולהגיע לפתרון מוסכם ונזקקים לבורר שיכריע ביניהם. 5. הצדדים אינם מסוגלים להידבר לשם החלטה על פניה לייעוץ, גישור או בוררות ופונים לערכאות משפטיות / תביעה משפטית בדר"כ הפניה נעשית ע"י אחד הצדדים).

ברור כי במקרה הראשון אין כלל צורך בפניה לצד ג' ובמקרה החמישי אין יכולת או רצון להידבר, ועל-כן פונים לערכאות.

המקרים השני, השלישי והרביעי מחייבים רמה כזו או אחרת של תקשורת ע"מ להחליט על הצורך בסיוע של צד שלישי, להחליט על זהותו ועל גבולות וכללי התהליך הנדרש.

לכאורה יכולים הגישור והבוררות להראות כהליכים יקרים, אך לא כך היא, דווקא הגישור והבוררות זולים יותר. ואין זה היתרון היחידי של אותם הליכים, הם גם מהירים יותר, אינטימיים יותר, וסודיים יותר (שניהם נעשים בדלתיים סגורות ובסודיות).

מעל לכל, הליכי הייעוץ, גישור ובוררות מספקים שביעות רצון גדולה יותר (יחסית)  וקרובים יותר לרצונות וציפיות הצדדים. הצדדים משמיעים קולם וטענותיהם ונשמעות, בתוך כך שקולם של עורכי-הדין נשמע פחות. בייעוץ ובגישור התוצאה אינה נכפית על הצדדים והם אלה הקובעים את אופי הפתרון ותכולת ההסדר, לאחר דיונים וקיום משא ומתן.

בבוררות ההכרעה במחלוקת ביד הבורר, שכן זה היה רצון הצדדים לכתחילה. אך כפי שציינתי, הם משמיעים את קולם ונשמעים ע"י הצד השני וע"י הבורר. הבורר אינו יושב על כס השיפוט הגבוה ממושבם של הצדדים, אלא בגובה עיניהם. ואוסיף כי זהות הבורר נקבעה ע"י הצדדים, או לכל הפחות בהסכמתם.

כמה מילים על גש"פ (גירושין בשיתוף פעולה), כאן מיוצגים הצדדים, כל אחד מהם ע"י עורך דינו וע"י יועץ גש"פ מוסמך. העיקרון המנחה את כולם, הינו המחויבות לתהליך ולשיתוף פעולה, תוך הימנעות מערכאות (או הקפאת הליכים, אם נפתח תיק גירושין בבית המשפט לענייני משפחה, או בבית הדין האזורי). עורכי-הדין מתחייבים שלא לייצג את לקוחותיהם בהליך מקביל בבית המשפט, אם הליך הגש"פ לא יצלח (הדבר מחייב אותם להשאר נאמנים להליך ולערכיו). כל הנוגעים להליך מחוייבים ללקוח שלהם ולהליך. וזאת הסיבה שההליך מהיר יחסית וזול לאין שיעור מפניה לערכאות משפטיות.

לכולם בכל השיטות יש חובה לדאוג לאינטרסים של קטינים, אם יש כאלה בהליך המסוים. ושוב גם כאן אם מתעורר צורך מסתייעים בשרותי אקטואר, כלכלן, שמאי וכד' (כפי שהיה עושה זאת בית המשפט / הדין), ע"מ להגיע לתוצאות הנכונות והטובות ביותר.

לפי הצורך גם משתמשים בשרותי פסיכולוג ילדים המלווה את הילדים לאורך ההליך ומספק להם סיוע נפשי. (בדומה לעבודתם של יועצי הגירושין עם ההורים, לאורך התהליך). גם כאן נבדקו הדברים והגש"פ נמצא זול יותר באופן משמעותי מפניה לערכאות.

אז אם אתם חווים משבר, סכסוך, מחלוקות "בלתי פתירות", עומדים לפני פרידה או גירושין, פירוק שותפות או "סכסוכי שכנים" וכד',

צרו קשר מידי עם אורי"ה זמיר ונעלה יחדיו על דרך המלך.

בכבוד רב וברכה, אורי"ה זמיר 050-4846136.

 

מוסמך : ייעוץ זוגי ומשפחתי - רבני ואזרחי, גישור משפחה/גירושין וכללי, בוררות אזרחית וע"פ ההלכה, משפטן הלכתי/תורני, גש"פ – גירושין בשיתוף פעולה IACP, ייעוץ השקעות פנסיוניות וכלכלת משפחה. 
נכתב על ידי , 4/4/2014 04:28   בקטגוריות זוגיות, נישואין ומשפחה, אהבה ויחסים, אופטימי, עבודה, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , משפחתי וחיות אחרות , חוק ומשפט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה זמיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה זמיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)