לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

הבלוג של סבטי

מנסה להיות מי שאני. מנסה להאמין במי שאני. להיות רגועה ושמחה. יצאתי מבית מתעלל ושרדתי יפה. לוחמת ואוהבת מעל הכל.

כינוי:  סבטי

בת: 26





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2022    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

7/2022

25


היום יום הולדת לי! 

האמת שזה בכלל לא מרגיש כמו יום מיוחד.

שזה בעיניי סימן טוב, כי אני זוכרת ששנה שעברה (וכן שנים לפני כן) התרגשות מהיום הולדת לרוב נבעה מכך שאני לא מאוד מרוצה מחיי ולכן מחפשת יום אחד שיהיה רק שלי ושיהיה לי בו טוב. אבל השנה טוב לי, אז הכל בסדר.

בינתיים זהו יום הולדת נחמד ורגוע סבבי

הלכתי עם רועי בבוקר לקפה ומאפה בבית קפה חמוד ופטפטנו וכשחזרנו הביתה התקבלו הציונים של המבחן שעשיתי אתמול וקיבלתי 100. תודה לאוניברסיטה על מתנה נחמדה! 

תכננתי לנסוע לבקר את אמא שלי משום שכל חבריי (אפשר לחשוב כמה יש, אבל כולם) הקרובים עסוקים בלימודים לבחינה. לרועי וליעל יש מחר מבחן ולסתו יום למחרת. נהדר. עם זאת לא מצאתי טרמפים והאוטובוס הכי קרוב יוצא רק עוד 40 דקות, אז הייתי מגיעה בערך ב3 וב8 כבר הולכת לאוטובוס חזור לב"ש, החלטתי שאין טעם ושאני אבלה עם הדס ביום אחר.

 

הרבה אנשים שאני אוהבת כתבו לי מזל טוב! זה ממש נחמד.

קיבלתי 300 ש"ח לביימי מחברה של אמא שלי (זה נהדר, כי עם 250 מהעבודה אני ורועי נצא לאיזה צימר מתישהו) ו100 ש"ח מאחותי ללוקטיין. פעם ראשונה בהמון זמן שהיא שולחת לי מתנה ליום הולדת, וזה בהחלט נחמד.חיבוק של הסוררת

קצת קיוויתי שאשר יעביר לי קצת אקסטרה כסף לכבוד יום הולדתי אך לא נראה לי שזה יקרה. יש לזכור שמדובר באדם עם רגישות מקרסוליו ומטה.

 

אני חושבת שמאוחר יותר היום אלך לקניון ואחפש לי בגדים נחמדים. בערב אזמין משהו טעים לאכול.

צריכה לזכור שממש אוטוטו משתחרר לי גם הפיקדון הצבאי וזה יהיה עוד בוסט נחמד של מזומנים.

סגרתי טיסה לברלין עם שיר בסוף אוגוסט על אף הטירוף הנתב"גי, מקווה שהכל יילך חלק; מתכננת לנסוע קודם ללונדון ולהיות אצל גילעד לכמה ימים ואז להגיע לברלין. ממש אשת העולם הגדול קול

במבחן נוסף קיבלתי 91, כלומר מתוך 3 מבחנים 2 מאחוריי. המבחן האחרון ב-21 ליולי ובתקווה אני אסיים עם עוד 2 פרויקטים להגשה בקורסים אחרים, כך שכולי תקווה שעד סוף אוגוסט יהיה לי רק קורס אחד לטפל בו מתוך 6, מה שאומר חופש מאוד מאוד ארוך בהתחשב בעובדה ששנה"ל הבאה מתחילה רק ב23.10. על אף שנותר לי עוד סמסטר חורף יחיד לסיום התואר, אני מרגישה שאני כבר באווירת סיכום.

היה טוב וטוב שהיה. נהניתי באמת, כאבתי באמת, ובעיקר למדתי על עצמי המון וחייתי את חיי כמו שרציתי. סה"כ, למרות הכל וככלות הכל, מאוד מרוצה מהבחירה בתואר שלי. מעניין מה יוליד יום.

רוצה להשקיע יותר בעבודה, הגיע הזמן לתכנן את זה.

 

זהו לבינתיים.

שתהיה לכולנו שנה נהדרת.

לא לשכוח לאכול משהו טעים.

שלכם ביום חגה, סבטי. מוציא לשון

נכתב על ידי סבטי , 11/7/2022 12:52  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נראה לי שהבנתי משהו


אני חושבת שעניין הטריכוטילומניה מתקשר לרעיון של חוסר שליטה על הגוף שלי.

אני חושבת שאני בכושר הכי גרוע שהייתי בחיי. מבחינת BMI אני בסדר, אבל אני מרגישה חלשה. המפרקים שלי לא משומנים, והרבה פעמים כואבות לי הרגליים בסוף יום. מתוקף היותי סטודנטית אני יושבת ללא הפסקה, ובמיוחד עכשיו בקיץ הרותח בב"ש שמונע ממני לעשות הליכות באמצע היום. אז אני לא מתאמנת, לא ממריצה את הדם, נמצאת ביציבה גרועה בכיסא רוב היום, ולא דואגת לגוף שלי.

גם מבחינת תזונה. אני באופן חד משמעי לא אוכלת מספיק ירקות לטובת ויטמינים, אוכלת יותר מדי סוכרים מועבדים, ורוב התזונה שלי מורכבת מלחמניות (אח, לחמניות. אין לכן שום אח ורע מבחינתי, עומדות איתן בראש שרשרת המזון) ושומנים.

אז אני לא מתייחסת לגוף שלי בכלל לא כמו שצריך, ואין לי שליטה על איך שהוא עובד בפנים. ואולי חלק מזה גורם לי להרגיש שאין לי שליטה על העניין של התלישה. היד פשוט הולכת לראש באופן אינסטנקטיבי. אני לא שולטת על הגוף שלי - לא על איך שאני מתייחסת אליו ולא על איך שהוא מתייחס אליי.

אני חושבת שזה צריך להשתנות. 

דבר שאתמול גרם לי להפסיק לתלוש היה לציין לעצמי במילים את מה שאני עושה - אני כרגע סורקת את כל השערות בראש שלי בתקווה שאמצא אחת שהיא לא נעימה כדי שאוכל לתלוש אותה ובכך להשיג תגמול נעים. man, that's fucked up. פתאום כשהבנתי באופן מילולי מה אני עושה, כשהסתכלתי על זה באופן אובייקטי וחיצוני לתחושות הגוף שלי, היד נעצרה. הבנתי שזה דפוק לאללה. אז אחרי מספר חודשים של תלישות (שלא היו ריקים מתלישה פה ושם, אני אהיה כנה), אני מתחילה מחדש היום. אני חושבת ששילוב הפסקת התלישה עם דאגה מחודשת לגוף שלי יכול לגרום לתוצאות טובות.

ועוד משהו שהבנתי כרגע - זה בסדר שאני ביחס מעורב לזה. אולי הבעיה שאני מחכה לכך שבאמת ובתמים ארצה להפסיק לתלוש, אבל למה שארצה? זה כיף לי. ברור שזה יהיה מעורב, אני לא אמורה לחכות לרגע בו אני אהיה ב-100% אנטי. זאת המשמעות של שליטה עצמית.


בהתחשב בעובדה שהתחלנו תקופת מבחנים וטפו טפו, היא אמורה להיות קלילה למדי עבורי, אני חושבת שזה זמן טוב להתחיל לנסות.
1) כל יום לעשות פעילות ספורטיבית כלשהי. זה יכול להיות פילאטיס בבית ל-25 דקות, או הליכה בחוץ במשך שעה, או פילאטיס בסטודיו למשך שעה, או כדורסל. לא משנה מה, גם אם זה לא אמיץ (זאת המילה? מלשון מאמץ? אני לא זוכרת איך אומרים את זה) אני חייבת להתרגל ללהפעיל את הגוף בצורה כזאת או אחרת.
2) לא לתלוש. להזכיר לעצמי שיש לי שליטה על הגוף שלי וזה גם אומר, שליטה על הפעולות של הידיים שלי. אם הדחף מתעורר, להזכיר לעצמי באופן אקטיבי מה המשמעות של לתלוש. אני רוצה להיות בן אדם נורמלי.
3) להכין לעצמי תפריט ארוחות של כל מה שאני יכולה להכין ולאכול, מחולק לארוחות גדולות וקטנות, להחליט מה אני אוכלת במשך שבוע שלם, ובמידת הצורך לקנות את הדברים הללו בתחילת השבוע. הבטחתי לרועי שבגלל שהוא עמוס בתקופת בחינות ואני לא, אני אדאג יותר לעניין של האוכל, ואלוהים יודע שהוא גם לא דואג לתזונה שלו. בא לי לעורר השראה.

4) לשתות 4 בקבוקי מים (750 מ"ל) ביום.

ההורים שלי אף פעם לא היו בריאים מבחינה גופנית או תזונתית. מעולם לא עשו ספורט חוץ מאמא שלי שהייתה הולכת לכל מקום ותמיד הייתה מגיעה מיוזעת לכל מקום (זה יצר דיי אנטי) והיא הייתה אנורקסית והוא היה בולימי. HELLO EATING DISORDERS. אני חושבת שאני לא מודעת לכך שאני יכולה להיות בכושר ולא מודעת ליתרונות שלו באמת. לא מאמינה שאני יכולה להיות בכושר ולהיות מחוטבת ושווה ולהרגיש אנרגיה במהלך היום.

אבל גם לא האמנתי שיהיו לי חיים יפים ושאני אהיה בזוגיות אוהבת ושאני אעבוד בעבודת החלומות. אז זה שאני לא מאמינה במשהו לא אומר שאני לא אמורה לפעול למענו. איכשהו מרגיש לי שלהפך, אם אני לא מאמינה במשהו סימן שאני רוצה אותו ומפחדת שהוא לא יגיע אליי, אז אני חייבת לפעול למענו מוציא לשון

 

בנוסף אתמול ראיתי סרטון דיי מגניב על dopamin detox. באיזשהו שלב הבחור אמר

if you're doing something that you don't enjoy over and over, it's time for dopamine detox.
אולי זה ממש יעזור לי גם לגבי התלישה. החלטתי לקחת את זה לזווית שלי ולהפחית שימוש ברשתות חברתיות. 

נו נו, מי יודע, אולי זה יהיה הקיץ שבו i turn my life (as in physical state) around. 

יש לי עוד תוכניות גדולות לקיץ, ואני לא חושבת שזה פייר מצידי לצפות מהגוף שלי להיות אנרגטי, יצירתי, ויוזם אם לא הוא מתוחזק כהלכה.

קדימה, שינוי!

שלכם באהבה גדולה,

סבטי. סבבי

נכתב על ידי סבטי , 2/7/2022 12:29  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





10,181

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסבטי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סבטי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)