לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

היפים והאמיצים


פאשניזם. פמיניזם. סוציאליזם. מודרניזם. אמנות. יופי רדיקלי, מרד ויזואלי

Avatarכינוי: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2015

כן כל יום פורים, אבל יום האישה יש רק אחד!


יקרים!

דבר ראשון, ההצלחה של הפוסט הקודם, ההופעה שלו בדף הראשי והעוקבים החדשים שנוספו בעקבותיהן ממש משמחים ומרגשים אותי! תודה רבה לכל מי שאוהב ועוקב ♥

 

למרבה הצער את פורים- הזדמנות מצוינת לעסוק בנראות ובלבוש, פספסתי- וכבר הגיע יום האישה (ועומד להגמר, אבל מי סופר?).

מתוך ניסיון לתת את הכבוד הראוי לשני האירועים גם יחד, הנה לכם ולכן רשימה של נשים (במדגם לא מייצג) שהייתי שמחה להתחפש אליהן אם הייתי חושבת על זה בזמן, ובעצם, לא רק בפורים.

ושיהיה מוצאי חג שמח, לא משנה באיזה חג מדובר קול

 

1. ג'ואן ג'ט

הראשונה ברשימה היא גיטריסטית, זמרת, חלוצה וbadass רצינית. בשנות ה-70 הקימה, בעודה נערה, את להקת הrunaways שהייתה אחת מלהקות הרוק הנשיות הראשונות בהיסטוריה של רוק גברי ושוביניסטי והצליחה להיות מהפכנית גם בתוכו,

עם מוזיקה שהיא כמעט פאנק לכל דבר. ג'ואן ג'ט והראנאוויז שלה היו בועטות, פרועות, "גבריות" במונחים מסוימים, ובמקביל מיניות מאוד, בתלבושות חושפניות מהפכניות (בעיקר בגזרתה של שרי קירי, הסולנית הראשית) ובשירים.

 

+ ג'ואן ג'ט צוינה פעמים רבות השראה מרכזית לתנועת הriot grrrl בשנות ה-90 ונחשבת לסנדקית הפאנק הנשי

+ פועלן המהפכני של הrunaways מונצח בין השאר בסרט המצוין "the runaways" מ-2010 

 

בהתאם לאישיותה, ההופעה של ג'ט לאורך השנים משקפת אישה שלא מפחדת להיות "גברית", חזקה ובועטת, המאופינת בעיקר בפריטים במראה עור ובטי-שירטס רוקנרוליות, ועם זאת להשתמש בכלים "נשיים" כמו איפור ושיער בתספורת בולטת, גם אם בהשראת הגלאם-רוק הגברי של אותה תקופה. 

 

 

 

 

 

2.פרידה קאלו

לפעמים נדמה שאין עוד מה להרחיב על הדמות הנשית הכל כך בולטת וחזקה הזו, שבאופן מכעיס ביותר מוכרת בעיקר בזכות הגבות שלה (סו פאקינג וואט?!). אבל דווקא מהסיבה הזו, אזכיר שמדובר באמנית חשובה, שהעלתה על נס את ההוויה הנשית, תוך התייחסות נוקבת ליחסי המינים ולסיפורה האישי כאישה הסובלת מנכות ושאיננה יכולה ללדת, ובמקביל תיעדה, אזכרה ושכללה את ההוויה התרבותית המקסיקנית, בעולם שבו זהויות תרבותיות, וביחוד ילידיות וחוץ-אירופיות, נמחקות באופן קבוע.

 

מראהה החיצוני של קאלו אופין, כמובן, בבחירה שלא לגעת בשיער הפנים שלה-

אבל יותר מזה, בלבוש מקסיקני-מסורתי, צבעוני ו"נשי" מאוד. סגנון זה כולל בין השאר שזירת פרחים בשיערה והוא יכול להפתיע ביחס לדמותה המלנכולית, אך מייצג יותר מכל את היותה בת המקום השואבת את הוויתה מתרבותה שלה.

 

 

 

 

3.נתיבה בן יהודה

בן יהודה הייתה לוחמת פלמ"ח,  סופרת, שדרנית רדיו, מחברת מילון הסלנג העברי ופעילה לשימור הזמר העברי מראשית ימי הישוב. היא נולדה בתל אביב בשנת 1928, הייתה לספורטאית מצטיינת ועם פרוץ מלחמת העצמאות התגייסה לפלמ"ח כלוחמת והייתה לדמות בולטת בארגון ההגנה העברי. 

בהמשך, כתבה ספרים רבים אודות הלשון העברית, קורותיה במלחמת העצמאות, תולדות הזמר העברי ועוד.

בן יהודה הייתה קול בולט וייחודי בין חבריה לדור הפלמ"ח, ונודעה באמירותיה הבוטות, כגון טענתה כי שכבה עם הרבה בחורים בפלמ"ח "למרות שלא התייחסו אליי בתור החתיכה. הייתי נורא מכוערת" או "אני לא יכולה להיות חלק מהתאגדות כזו של נשים יחד נגד קיפוח. אני מימשתי כל החיים את הפמיניזם שלי. אני, כשאני מרגישה קיפוח, אני צועקת. כשלא קיבלתי את הדרגה שהגיעה לי... צעקתי על המנהל שלי: 'מה יש, לא מוצאים חן בעיניך אברי המין שלי?"

 

מבחינת סגנון אופנתי, מדובר פה, מן הסתם, בעיקר בלבוש פלמ"חי חלוצי אופייני הכולל מכנסיים קצרים (עניין בפני עצמו בימינו, וחבל שכך... שימו לב: בחורה שחם לה, לובשת קצר!) וחולצות מכופתרות, אבל גם אלגנטיות עירונית של שנות ה-50, מין היפסטרית כשזו עדיין הייתה פשוט האופנה הרווחת. אה, וסיגריות. הרבה סיגריות.

 

 

 

AdjustImage.aspx (800×617)

 

וכמובן, המראה הבלתי נשכח הזה

 

 

4.ויויאן ווסטווד

מעצבת האופנה הבריטית (ובינינו, כמה מעצבות אופנה חשובות ומהפכניות אנחנו מכירים?),

שנולדה-לפחות מהבחינה המקצועית- ביחד עם הפאנק, כמנהלת חנות הבגדים המיתולוגית "sex", לא הפסיקה לבעוט מעולם- כנראה שככה זה כשההשראות הראשונות שלך (לפחות ע"פ ויקיפדיה) הן זנות, אופנוענים ופטישיזם מיני.

בזכות תרומתה היחודית בתחום האופנה, הבריטית החצופה הזו זכתה בתואר האצולה "דיים" והלבישה רבות מבנות משפחת המלוכה הבריטית.

כן, כולל את קייט מידלטון. במקביל, היא מנהלת מדי פעם קמפיינים כנגד תרבות הצריכה ונושאים נוספים ובעד אחריות חברתית וסביבתית (שאני מודה שאני לא מכירה מספיק)

 

המראה של ווסטווד, הן בהופעתה האישית והן בעיצוביה, מתאפיין באקסצנטריות בולטת וחצופה, ובעיקר מאוד "לא לגילה" באופן משמח.

סימן ההיכר הבולט שלה עד לא מזמן היה מחלפות שיער כתומות מדהימות, לצד, כמובן, המשבצות הסקוטיות הנצחיות. ואולי זה המקום להזכיר שאני פשוט חולה על האיפור בתצוגות שלה? תבדקו את זה. זה מדהים.

 

Vivienne Westwood Ethical Africa campaign, shot by Juergen Teller.

 

 

Vivienne Westwood, eco-fashion, sustainable fashion, green fashion, ethical fashion, sustainable style, quotes, green designers, eco-fashion designers, sustainable designers

 

 

5.טיילור מומסן

במבט ראשון, הבחורונת נראית לא קשורה בעליל לרשימה הזו: כולה נערה, ועוד אחת ששיחקה ב"גוסיפ גירל"- ומה זו קריירת השירה המפוקפקת הזו?

ובכן, חברות וחברים, זה בדיוק העניין. מדובר בבחורה שעושה באופן קבוע בדיוק את מה שלא מצופה ממנה ואומרת את כל הדברים הלא נכונים,

וההבדל הגדול בינה ובין מיילי סיירוס, לצורך העניין, הוא בזה שמומסן לא משתדלת למצוא חן- לא בעיני נשים ולא בעיני גברים, וזה ניכר. היא פשוט נערת רוק, שמדגישה בהיותה את העובדה שלנשים עדיין יש הרבה יותר במה למרוד  (מה גם שהמוזיקה שלה די חביבה עליי, אבל זה כבר סיפור אחר).

 

מבחינת הלבוש והמראה, טיילור מתחזקת בלי בושה מראה שמשלב חשפנית מהשורה עם נערת רוק פרועה במיוחד שלא עוצרת להתנצל על המיניות הפרובוקטיבית שלה, ולא מנסה להפוך את זה למתוחכם, מתחכם או חדשני במיוחד, מה שבאופן מפתיע מייצר לפעמים יציאות פשוט מבריקות.

Taylor <3<3<3

 

♥

 

Never was a girl with a wicked mind

 

 

 

נכתב על ידי , 8/3/2015 21:20   בקטגוריות אופנה, נשיות, נשים, פרידה קאלו, טיילור מומסן, ויויאן ווסטווד, נתיבה בן יהודה, ג'ואן ג'ט, תחפושות  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אומנות , אופנה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ל~יופי רדיקלי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ~יופי רדיקלי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)