לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2016    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  




הוסף מסר

6/2016

ילדי תימן, קונספירציה ורווח


בימים האחרונים שוב עלה לכותרות הנושא של ילדי תימן החטופים, שנעלמו להוריהם אי אז בשנות ראשית המדינה (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4818443,00.html).

הנושא כואב להורים ולמשפחות, שחלקם כבר נפטרו, וגם אני קורא לחשוף את הפרוטוקולים המדוברים, שחסויים לעוד עשרות שנים כאילו מדובר בסודות הגרעין של ישראל.

איני יודע מה היה אז, ומי צודק אבל ברור לי שלמרות כאב המשפחות, הסבירות שטענותיהם נכונות ואמיתיות קלושה. המדד שלי, למרות דרדקיותי הוא כפול:

1. איך זה שרק ילדי התימנים נחטפו? אם מסרו-מכרו ילדים לאימוץ, כטענת המשפחות, מדוע לא מסרו גם ילדים מעדות אחרות? מה הקיבעון של המאמצים לילדים תימנים?

2. זה הטיעון החזק יותר, לפיו כל דרדק צריך לבחון כל קונספירציה: כמות המעורבים המינימלית האפשרית והסבירות שיצליחו לשמור סוד. מבצע כה גדול שנמשך לאורך כמה שנים והתרחש בכמה בתי חולים צריך לערב כמה מאות אנשים לכל הפחות: רופאים, אחיות, עובדי ה"מכירה", הורים מאמצים, אנשי כספים ועוד ועוד. האם יכול להיות מבצע כזה בו אף אחד לא יתחרט ו"יצא מהארון", יתוודה ויספר מה שקרה? אחות שחזרה בה ממעשיה? אמא שחשה חרטה והזדהות עם אמא אבלה שאיבדה את ילדה? רופאה שסיפרה לבעלה שיכול כיום לאחר מותה להביע צער והזדהות?

צר לי משפחות תימניות, אך לא נראה לי סביר כל הסיפור. כן, כואב, אבל בניכם ובנותיכם נפטרו ונקברו. עצוב, אך זה מה שהדרדק מאמין שקרה.

נכון, היה בלאגן ברישום והייתה תקשורת לקויה עם המשפחות. נכון, הייתה אז תפיסה שרווחת הילד\ה קודמת לאחזקתו במשפחה ולעתים הוציאו ילדים ממשפחות במצב סוציו-אקונומי נמוך (ושיפוט שלו כיום בעיניים מודרניות הינו שגוי! זו הייתה התפיסה לטוב ולרע). ובעיקר, ניתן וצריך לפתוח את הפרוטוקולים של הוועדה ולחשוף אותם - ואני תקווה שלא אתבדה ויתברר שהחטיפה אכן התרחשה.

נכתב על ידי , 26/6/2016 23:51  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

תמונה




157

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקוואזי דרדק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קוואזי דרדק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)