לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

365 מינוס 6

365 ימים (פחות שישה) יחלפו, בתקווה (וקצת בצער), עד ליום הולדתי השמונה עשרה- עד לתום שנתי האחרונה כקטינה, האחרונה בתיכון... בהחלטה שקיבלתי היום, אחר הצהריים- כמעט כאילו אין מעין- מתוך השגרה, אגב שיחת טלפון... החלטתי לתעד אותם. לכתוב בכולם.

Avatarכינוי:  סופרת דקות

בת: 26

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2014    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2014

לא אם אתם שמחים. לא אם אתם עצובים. אני די כותבת את זה בשביל עצמי היום, לא באמת רוצה להביא את זה על


אף אחד.

 

ימים. 
ימים קשים, ימים נוטשים.
אלו שאתה מחכה שיתחלפו בלילות.
אלו שאתה מתחרט על בואם,
מקדם בקללות.
אלו שאתה צווח בהם בתוך הראש, שר לעולם יללות.
אלו ש ריטעח נרעדאדחרהטעאשעישרלחא564ןמצט3 נ89353456א7נ47ון5647621674%^@#$%%N& OM

 

מועקה שיושבת לי בגרון באחרונה. מקווה שלא תתיר צלקת.
זה דווקא נראה ככה, היא חורצת וחורטת. בבשר. מפלסת דרכה לליבה.
חותרת וחופרת, מלאה באיבה.
מבקשת להשאיר בי מקום.
לנחמה? 

 

 

מצטערת על הפוסט של היום. דווקא כתבתי דברים אחרים. אפרסם אותם בהמשך... אולי. כנראה. מי יודע. אף אחד לא שואל. 

 

נכתב על ידי סופרת דקות , 30/6/2014 19:19  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תשובות לשאלון השבועי


מה פתח עבורך את החופש הגדול השנה?
יום ההולדת שלי... בצורה די... לא יודעת איך להגידר את זה... מעניינת?
הוא חל בד"כ ביום שלפני האחרון לשנת הלימודים, והשנה ביום שחותם אותה. בשבילי זו עוד לא ממש הייתה חתימה, עד היום- אפשר לומר- היא תיק חצי סגור, שרוכסנו המעורער ממתין לתיקון, ועד אז מסרב ללכוד בפנים את כל המחברות שנופלות (או שמא מושלכות) כפצצות זמן על פי מקצב ההליכה בו הוא מטלתל.. את הדפים המשתלשלים, מבצבצים, חשופים לכל עבר ועובר בו...
בכל מקרה, יום ההולדת שלי. אחרי ימים מספר של ברכות מקדימות, כמה הפתעות מצד אנשים קרובים... וביום עצמו- הפתעות רבות מאנשים קרובים עוד יותר...
כמה חברות שלי הפתיעו אותי בעוגת שוקולד (שלא אכלתי כי היו בה ביצים וחלב P: העיקר שהן נהנו ;) ), בבלונים ובשירים, בדיוק כשהייתי אמונה על עבודות ניקיון סוף השנה בהן הוכרחנו כולנו (פרט להן)...
והחבר שלי... מושלם מכולם.
הוא חיכה לי בביתי כבר כמה שעות, ואחרי שסוף כל סוף אספתי את התעודה והשלמתי הניקיונות- פגש אותי... ובמקום להוביל אותי לחדרי, אל ההפתעה שהכין לי, נאלץ ללוות אותי בחזרה לתחנה המרכזית ולסייע לי להציל את ילקוטי האהוב והעזוב שכמעט פוצץ בחמת חפץ חשוד.
עכשיו הכל בסדר.
זה רק פתחו של החופש הגדול... אבל אני כבר רואה (ובעיקר מקווה) שהוא הולך להיות גדול :)

יש לך תוכניות מיוחדות לחופש?
כן :)
המממ רשימת מכולת? מכולת איט איז..
אני רשומה לקורס פסיכומטרי, נשאר לי מועד ב' במתמטיקה...
אני יוצאת למשלחת נוער שהתקבלתי אליה :) (שנייה במספר!! והוו!!)
אני והחבר מתכננים לטייל קצת בצפון
מעבר דירה... פרדס חנה הנה אני באה P:
יש המון לימודים אחרים לקראת שנה הבאה >< ( פלוס להתחיל ביוחקר קולי על נשימת שמרים וסוכרים [במילים אחרות... ייצור אלכוהול] )
הלוואי הלוואי הלוואי שםג קצת עבודה
והמון כיף, חברות, ים, שכבה, ומה שיבוא :)

כבר ביקרת בים? או בבריכה?
בשניהם, ואפילו פעמיים D:
וואו אני נשמעת שוויצרית. לא התכוונתי להוציא עיניים P:


את עובדת בחופש?
הלוואי...
אם מישהו מכיר עבודה זמנית, כמעט בכל מקום בארץ, בת 17, חרוצה חברותית וחייכנית! :) (הכי חשוב... אמינה D: )  
רק צרו קשר D:

החופש הוא זמן למשפחה, לחברים, לעצמך...?
לעצמי, לחברים, למשפחה. זה הסדר. האמת שעד עכשיו יכול להיות שבטוטל הייתי יותר שעות עם המשפחה מעם החברים... (אבל זה רק בגלל מתמטיקה... תכף החופש האמיתי יתחיל!)

מה עושים (/עם) הילדים?
הם משחקים בחול, משתעשעים במים, בוכים על ארמונות שנחרבו ואז משליכים את שאריותיהם לכל עבר וחוגגים על הבור שנוצר...
לעיתים ימלאוהו במים. מלוחים מלוחים, מתוקים מתוקים. אלו יהיו מי גלים, והריכוז העיקרי בהם יהיה לא של דמעות- אלא של צחוק מלאכים וקישוטי השמיים.

מי האדם שכנראה תבלי איתו הכי הרבה זמן בחופש?
המממ... חבר שלי?
זה קשה לענות כי יש לי מחנה של 16 ימים בחו"ל... זה כנראה ייקח.
בכל מקרה... אני אתחכם ואגיד שעצמי.

יש לך ’משאלת קיץ’ שלא תוכלי לממש?
מקווה שכן אוכל למשש, לעבוד...
המממ מה עוד?
לטוס עם חבר שלי... ובטוח עוד דברים שמתפספסים לי עכשיו.

בד"כ נמאס לך מהחופש באמצע, או שאת נופשת עד הסוף?
השנה זה כנראה יהיה אחרת. מקווה. זה החופש האחרון... וגם הכי עמוס שהיה לי עד כה, כבר מראשיתו.

איך החופש שלך עומד להסתיים?
בכיתה י"ב... 
(מבט מהורהר, צחוק מריר, חיוך אופטימי ומבט נחוש בעיניים, אנחה שמקווה לטוב)

נכתב על ידי סופרת דקות , 29/6/2014 20:45  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תשובות לשאלון השבועי


עם מי בילית את השנה הזאת?
אני קצת במצב רוח באסה מכדי לכתוב את זה עכשיו... אם הייתי כותבת ,זה היה בדרך ציורית יותר... מתייחסת המון לתכונות האדם ולהמ שהביאה לי נוכחותו, ו...
טוב אולי אח"כ :)

מי האנשים שהשפיעו עלייך הכי הרבה השנה?
הממ... קצת קשה. חבר שלי, אמא שלי, שותפות שלי, המדריכה שלי... בטוח שעוד, שקצת שכחתי.. או שאני זוכרת מדי מכדי לכתוב.

האם יש הישג שאת גאה בו במיוחד השנה?
התקבלתי למשלחת :)
אני אצא חננה על מהחלל, אבל כנס מודל האו"ם שהשתתפתי בו (והעברתי הצעת החלטה!)
ובעיקרון.. גאה שסיימתי איתה D:
(י"א היא די נאחס)

איזה מעשה שעשית למען מישהו היה משמעותי גם עבורך?
התנדבות בבית אבות.
ממליצה לכל אחד, בשביל עצמו. לא כדי להגיד "התנדבתי", גם לא בשביל ההרגשה הטובה של לעזור למישהו.. פשוט.. לומדים מזה המון.
אני רוצה לראות את האדם שיבקר בבית אבות, ישב לשיחה עם אחד המבוגרים (הבדרך כלל מרתקים) שיש שם, ויצא אדיש.

איזו תובנה מהשנה תלווה אותך לחיים?
לעשות לעשות, לעשות... לנסות לנסות לנסות. להיות (או לשאוף להיות) תמיד בטוחה וחיובית. תובנה די בנאלית, אבל הייתי צריכה כמה כישלונות חרוצים כדי להחזיר אותה לעצמי.
תדוה לך שנה"ל תשע"ד :)

נכתב על ידי סופרת דקות , 28/6/2014 20:19  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על ידיעות וצרות אחרות


טוב אז... אני כנראה אכתוב פה גם מאוחר יותר. אבל רציתי לפרסם קטע שכתבתי לפני כמה חודשים... זה היה אחרי הרבה קריאה של מרסל מוסרי (אז כנראה שגם קצת בהשפעתה חח), ובעקבות משהו שקרה לי באותה תקופה בחיים..
המממ אולי אני אספר על זה קצת בהמשך. אולי לא. כנראה לא. נו נו, יום יוליד דברו...  
בכל מקרה, הנה זה, היישר מן תוכנת ה"פתקים" המהוללת בפלאפון שלי, ורק אחרי קריאה אחת (של החבר שלי):
בת אל אמרה שהיא יודעת. "אני יודעת," ובזה זה הסתכם. 
היא אהבה לסגור על השחפים.
במעופם מעל המים, בחורף, כשעוד היו קרים.
מודדת אותם במבטה, הייתה יורה שברים.
שברים של דברים, שברים של גברים.
כסף, עבורה, האו אינו משמעות החיים. ולאהבה (ובאהבה) אין מחיר.
היא נפרסת לפניה, משטטחת תחתיה, על המיטה לבנת הסדינים.
הם באים והם הולכים. הם צולעים כשהם גונחים.
חפיסות הטבק מפוררות הפנים. העשן אוכל את הבפנים.
"עדיף זה ולא החרב," היא אמרה.
אמרה ולא גמרה.  


 


המממ אגב... כבר הזכרתי אותה... אז הנה, למקרה שלא הכרתם, קישור לעמוד הפייסבוק של מרסל מוסרי: https://www.facebook.com/moseri?fref=ts
(יש לה שם דברים נחמדים)  

נכתב על ידי סופרת דקות , 28/6/2014 19:59  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על חום ועל קור ועוד יחסים


בכותרת בחרתי דווקא מתוך התשישות המיוזעת שמזמן לי היום הקיץ הזה, מן המעבר בין החדר הממוזג בו אני מסתתרת לרבים האחרים שבבית המיושן כמעה הזה- אווריריים ופתוחים במבנם, חנוקים איכשהו בטמפרטורות ובאווירה שבתוכם. 
אנחנו רחוקים ממילאה, אבל זה מניין די יפה.
אמא, סבא, אחותי. לפני הייתה פה ג' חברתי, ואילו הצטרפתי הערב לארוחת שישי בבינימינה אז גם דודיי ודודיהם שלהם.
העדפתי להישאר כאן, אומרת לעצמי שאכתוב- ואז מפחדת מצלי שלי, מספיק כדי לא להדליק את האור בבית החשוך הזה. גם לא את אורו של המסך.
של המסך הקטן, אבל, זה שהפך כמעט לאיבר שלי... זה כן. דיברתי עם חבר שלי, הוא אירח לי חברה... וגם שירבטתי כמה דברים בפתקים. אני תכף אשכתב אותם קצת תוך כדי העתקה לכאן.
נתקלתי בתמונה, בעת שיטותיי בפייסבוק. היא מתאימה מאוד לקטע שכתבתי- שם בפתקים... וגם לזה שכאן, למעלה.
אני אצרף אותה בסוף.



הדברים שאתה מוכן שלא לקבל לייק בעדם. לספוג את העדרו. את השורה הריקה, שמתחת לכל התמונות והמילים החיות. את השורה הריקה, את הלובן הצח היכן שאמורות להיות האותיות הכהות בצורתן המרובעת. את המרווח, החופשי כמעט, שהן אמורות למלא בהגדרתן הכמעט חד משמעית.
אלו דברים מעטים. נפחם עשוי להיות רב.
בשבילי אלו shareים, מילים של אחרים. המודעות הזועקות לעזרה של גרגורים(*), הפרסומים של אנונימוס וגם של גרינפיס. אלו שחשוב שאנשים יראו. לפחות חלק מאלו שחשוב שאנשים יראו. לפחות בעיניי. 
לפעמים גם כמה מילים של מרסל מוסרי, אם כי היא דווקא די אהודה...  
עבור אחרים, אלו שירים. ניגונים.
הם נשארים מיותמים, על פי רוב, לא תמונה ממסיבה או סטטוס קולע. גם לא אחד שמתלהם. סתם ניגון, שהתנגן להם- אולי קצת נתקע- אבל הם אוהבים אותו, ועל אף שהוא מיותם, הם גאים בו- ודווקא בשיתוף הזה הם נעשים להיות הוריו.
הדברים שנקשרים, הדברים שמאחדים- הדברים החזקים- הם לרוב לא פופולאריים. הם נחלת המעט, לא מתפזרים על פני ימים של אנשים ומתמוססים בהם אט אט...
אלו דברים מהלב- יוצאים אותו, חמים כמותו- ועבור המתמידים, השורדים, הסופגים הקבועים של השורות הריקות... הם אינם מתקררים לעולם.


החום, פשוט- בניגוד לחוקי הפיזיקה הבסיסיים- אינו נוטש אותם.
קור הוא העדרו של חום. הוא שואב אותו אליו מן הסביבה, וזהו מפל ריכוזים. שואב אותו עד לרוויה- שהיא בעצם שוויון... זה די מגוחך לחפש כזה בין בני אדם. להאמין שהעולם הזה נותן ממנו. 
כנראה שהשורה הלבנה ההיא, חרף צבעה- שיצייר לכם בראש ענקי שלג ופיסות קרחונים- איננה באמת קרה. גם כשהיא מוכתמת. אפילו בשמות. ומה זה אומר, בעצם?
שהלחיצה הקטנה ההיא על העכבר, לא מספיק אנרגיה מושקעת בה.
לא די ליצורו של חום. לא של ממש.
לא כזה שיוביל לחסרונו בהעדרה, לחיים של רדיפה אחריו.
את זה יודעים אותם שורדים, סופגים... אלו שלוקחים את כל הדיו שלא נכתב כלייק, את כל האותיות, את כל השמות... ויוצרים דברים אחרים.
על חשבון אותם הלייקים. גם הם נשארים נסתרים.
ואנשי הלייקים? (לא מצאתי להם כינוי טוב יותר)
בעולם שלהם... יש טבע אחר. פועלים מנגנונים קצת שונים.   
הלחיצה שם בוערת, אנרגיה מחשמלת... רציתי לכתוב משחררת. אבל כולנו יודעים שהמתווה שהיא מותירה להם- הקווים שמסרטתת לשבילם טרם מתנדפת (או שיש לומר מתגלגלת) למקום אחר- הם כלא שכולנו שומרים בו.  
התמונה:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10202960675630208&set=a.10201930510196716.1073741830.1003245515&type=1&theater


מיותר לציין שכל הזכויות שמורות לצלם המוכשר, שהוא בעל הפרופיל בה התפרסמה התמונה...


תנו לו לייק :) 
* אם כבר בגרגורים עסקנו... תנו לייק גם להם, אולי גם איזו תרומה קטנה שהם נזקקים לה נואשות... עשו עמם קצת מהחסד שהם עושים כל יום עם העולם הזה ובריאותיו: https://www.facebook.com/girgurim.israel.cats 

נכתב על ידי סופרת דקות , 27/6/2014 22:41  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




היום הראשון אחרי היום הראשון. ים ים ים, המקום המושלם... ג' שכנעה אותי לשים קרם הגנה, אפילו די הרבה- כשסיימתי להתמרח קצת פחדתי שאני גם אחזור בצבע הזה... וכמו תמיד (מבין כל אותן הפעמים הבודדות בשנים האחרונות בהן נכנעתי למיץ האיכס הזה) נשרפתי. צירוף מקרים משונה במיוחד או שעליתי פה על משהו אמיתי? המממ כן... היינו במים מ11 וחצי עד רבע לאחת, אז יצאנו לנצל עד שתיים (ונשרפתי שם, נדמה לי, פי שתיים). תמיד אהבתי את הים, וגם הפעם- בתוך התחרות הדבילית שהציתה ג'- מי מכירה יותר, מי זורמת יותר, מי נהנתה ממנו יותר ולמי היו יותר טיפות מלוחות בילדות... הצלחתי להתפעל ממנו. פחות, זה נכון.... כבר כמעט שלא שכבתי בתוך הגלים ונפשי בחסדי ליבם, כבר לא הייתי אותה אצה מתגלגלת שנרפתה אל תוך מסעותיהם הנשנים והמשתנים- טועמת מן הקרקע שתחתם ומן הקצף לראשם, מרוויחה צלקות מלחמה וקצת הבלחה... לתוך עולם ממדהים ורגשי וסוער וזע, שלא יכול היה להתקיים ביובש החם שבחוץ. כן נהניתי, אבל, למצוא את היחס בין המעגליות שיצרו המים בהתרוממותם- והעיגולים שהיו הדיונות הגבוהות הנמתחות לאופקם. את הקצף שב ונבלע בגחמתם של יוצריו, ביצרם נפלט ובזה גם נקלט. נהניתי בים. גם לשחק "לא נפסיק לשיר" בשני קולות רמים וצורמים היה נחמד, ולבנות לעלות וחומות מתפוררות כמו אלו שהיו לנו כילדות... וכל זה לא היה מעולם בחופי תל אביב. גם לא אילו נמצאנו שם היום. טוב אני כותבת מהפלאפון מחוסר הסוללה שלי, וג' מטעינה עצמה לצידי... מפחדת פחד מוות שמא ימחקו המילים, או שאלו שלה יצרו חדשות. לא באמת... טוב, מכת שמש... להית'
-הקטע נשלח דרך הטלפון הסלולרי-
נכתב על ידי סופרת דקות , 26/6/2014 16:58  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אז כמה ימים יש בשנה?


כמה ימים יש בשנה? אני מקלידה בגוגל ומייד מקליקה על חיפוש, בעצם זה לא גוגל- אלא מנוע החיפוש הדבילי ההוא שאני לא מצליחה להיפתר ממנו כברירת מחדל... ask... אז התוצאה הראשונה שלי מעט משונה, ואני גוללת מטה עד לכתבה של מאקו. קחו: http://www.mako.co.il/nexter-internet/developments/Article-6aa04ba2d542c31006.htm

(שום פרסומת סמויה. לא כזה אוהבת אותם)
עכשיו אני מרגישה צורך להבהיר את עצמי, להתנצל אולי, להגיד לכם שאני לא טיפשה (אני רק בדרכי להיות אישה...), ושידעתי כמה ימים יש בשנה... בערך... עדיף לברר ולא לעשות פאשלות כשנותנים לבלוג שם.
שלא תחשבו, אני לא מאלו שיושבים וממוללים נייר (רציתי לכתוב כוססים ציפורניים, אבל לצערי בזה אני כן חוטאת מדי פעם אוף) בזמן שהם שוברים את הראש על שם. בטח שלא לאיזה בלוג. פפפפט מוציא לשון קול

בדרך כלל זה בא לי די בקלות... פשוט...
טוב כן, איבדתי את זה. יכול להיות שהייתי צריכה לסמן את הבלוג הזה בקטגוריית המתוסבכים? 
כאט ינ5גוןא ירחא כאיע685ט4 הנ מתחילים מחדש: 
היי. קוראים לי... למרות שסימנתי את יום ההולדת שלי כנכון, עדיין קצת קשה לי להגיד פה את השם. בוא נגיד שיש לי הרבה כינויים. אתם יכולים לקרוא לי באחד שאף אחד לא משתמש בו (המצאתי אותו הרגע בשביל המשתמש בבלוג, והוא בכל מקרה מוזר מדי לשימוש יומיומי)- סופרת דקות. 
החלטתי לקרוא לעצמי ככה כאן, בגלל שאני באמת סופרת דקות. זה שם שטומן בחובו שתי משמעויות שיכולות להראות קצת מנוגדות, והאמת ששתיהן נכונות עבורי. 
סופרת דקות... אני סופרת את הדקות במובן של ציפייה- אני כן מחכה לגיל 18, אני כן רשומה לקורס פסיכומטרי כבר הקיץ ומתחילה לחפש מקום לעשות בו שנת שירות, אני כן רוצה לסיים תיכון וכן מתכננת מה לעשות ב"אמצע" שמגיע אחריו... אני כן רוצה לגדול ולרכוש מקצוע ולהתנדב בו וליזום דברים ולהצליח, ולהנות עם חברים ועם בני זוג ולהתחתן וללדת ולגדל את הילדים שלי ולאמץ מלא מלא בעלי חיים... ולכתוב.
אני סופרת את הדקות, במובן של... קשה לי להגדיר את המובן הזה. אולי זה יבוא אחרי שאספר אותו.
אני סופרת כל דקה, לפחות משתדלת. אני מתבונת בשקיעות יפות- בכל שקיעה כיפה, מריחה את האורנים הטריים בחורף שמול חלוני ונושמת את האבק שנידף מהם בטיוליי הקיציים למרגלותיהם. אני מלטפת את החתולה שלי ולא יכולה שלא לחשוב שכל זה זמני. אני מצטלמת ותוהה כיצד הילדים שלי יתבוננו בתמונות- מה יחשבו... על הבגדים, על הסביבה, על האדם. 
אני משתדלת להתענג על הרגעים, להפיק מהם את המיטב, לזכור אותם ולהנציח. אני סופרת את הדקות, ולא מעלעלת בהן. לא מחכה שיחלפו. לא עוד. החל מעכשיו D: 
אני סופרת את הדקות... וחלק מזה אעשה כאן.

 

 

המממ מה עוד... מרגיש לי נכון רק לפרסם היום את זה, את הפתיחה, לא להעמיס... ומצד שני...
כן חבל לי על ששת הימים שחלפו מאז יום ההולדת שלי, שישה ימים בהם אני כבר... איכשהו... בת 17... ולא באמת כתבתי כלום. ואז, שוב, אני תוהה אם זה אכן המקום.
את לבטיי בקשר לבלוג והסיבות שבכל זאת פתחתי עוד אחד, אשטח כנראה בפעם אחרת.
רגע... שכחתי בכלל מהכותרת שלי לקטע הזה. היה לי ריעון לגביה, וזו הסיבה שכתבתי אותה...
כמה ימים יש בשנה?
יש את הימים העצובים. לא עצובים, אולי מדוכדכים. לא מדוכדכים, אולי שקרועים. התכוונתי לכתוב שקועים, ומה שיצא היה שקרועים... האמת שזה נכון. שקרועים. שקועים וקרועים, ספק שקועים ספק קרועים. אלו ימים של לבטים. של חרטות. של ייאוש.
של ישיבות על המיטה, בכיות בטלפון, דמעות על הכרית. מים מרירים שזולגים מן העיניים, נקווים בקצה הזרוע, ונושרים אל הנייר. הם שוקעים בתוכו, כמו מי תהום, ולפעמים גם מתפרץ שם מעין. 
בסופו של דבר הם נגמרים בתקווה. לעיתים בהשלמה.
ואז מגיעים הימים הנמרצים. אלו ימים שאת מחייכת בהם, מוצאת את הטוב באנשים. מביטה בעיניים והן מביטות בך בחזרה. מביטה חזרה בעיניים שמביטות בך. בוחנת. שלווה. מתכננת. מנסה. חולמת. מקווה. רוצה. נאבקת. צוחקת. מחבקת. עושה.
אלו הימים הטובים. אלו שלפעמים יש די ברצף של מילים לתארם, ללא כל עגלה שתרתום אותן זו לזו, בלא מלבושים לשים עליהן תחת הכותרת מטאפורות. ודווקא בהם יש בך יותר יצירתיות, והציוריות שלך משרטטת וצובעת תמונות שלא היו נכנסות בין כתלייך בכל עת אחרת.   
יש את הימים המרחפים... אלו שמתחילים ונגמרים בשינה.
יש את הימים שהם ימים, זורמים ונגמרים בתל של חול. או כך נדמה... בסופו של דבר מנצנץ שם פרח (או שמא קוץ), ואת מגלה את זה רק אחר כך... כשעננת הריח נישאת אלייך דרך שבועות, חודשים ושנים... או בביקור נוסף שמגלה תל ועליו פקעות של גלמים נבולים. (או שמא, פשוט, כשהוא נתקע לך בתחת.) 
יש את הימים שהם זיקוקים, הרבה רעש וקולות מתנפצים, שלל אורות וגוונים- שמיים חשוכים, קצת ריח שרוף, והרבה לבטים.
יש את הימים שהם דודל. למה דודל? כי זו מילה ממש מגניבה ומוזרה, אני חושבת שהמשמעות שלה היא קישקוש, אני לא רוצה לגלות שהיא לא...
אז אני לא אחפש.
יש ימים שהם אבטיח. ויש ימים שהם לימון.
יש את ימי השמיכות המכורבלים בחורף, עם המון תה וניחוחות של קינמון. אלו ימים שהקור מתעבה בהם על החלונות החמים, ואז נשטף בזרם תמים (שכולם לקראתו מאוד שמחים... ואחר כך עצובים וכעוסים ואפילו מתלוננים), ואז שב מתוך כוס- בתור אדים- מבין כפות שהוא צורב ומאדים...
יש ימים. יש שבועות. יש חודשים.
יש רגעים.
יש אנשים.
יש זיכרונות, געגועים, חרטות, כמיהות, תובנות, לבטים, שיעורים, תמונות, צילומים, ציורים, ידיעות, ניחושים.
בשנה יש אינספור ימים.
רציתי לשים בהתחלה את המילה הזאת במרכאות, "ימים"... כי מה זה בצעם יום, עוד יחידת זמן נוחה בתוך חידת הזמן הזאת. ואז הבנתי כמה שאני אוהבת את המילה הזאת, על שלל משמעויותיה.. על השתיים שלפתע נתקשרו לי. ימים.
זורמים.
ימים- יחיד:ים, ימים- יחיד: יום.
זורמים, לעולם לא נתקעים. לעולם לא ניתקים זה מזה. לעולם לא נגמרים.
מי כל הנהרות...

כָּל הַנְּהָרֹת. הֹלְכִים אֶל. הַיָּם וְהַיָּם. אֵינוֹ מָלֵא. כִּי כָּל. הַנְּהָרֹת חֹזְרִים. אֶל הַנְּהָרֹת. תַּאֲמִינֻ לִי. זֶה סֹד. גֵּאֻת וְשֵׁפֶל. זֶה סֹד.        
 

נכתב על ידי סופרת דקות , 25/6/2014 22:13  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





הבלוג משוייך לקטגוריות: חטיבה ותיכון , מגיל 14 עד 18 , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסופרת דקות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סופרת דקות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)