לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


בלי מסכות.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2014

כל הרחובות כבר ריקים


הסמטאות כולן של החמאס. פשוט מדינה משותקת. אני חייבת להודות שגם אני חוטאת בזה.

לא משנה כמה טילים ישוגרו, כל פעם אבהל מחדש. יש לאזעקה את הקול הצומרני הזה, הצורח נשמע כמו זעקה .אבל אני לא מוכנה להפסיק לחיות.

מסתובבת ברחובות בחוסר מעש ובדיכאון אפור, עם מאה שאלות ואפס תשובות.

על מה אנחנו בדיוק נלחמים? על שטח? למה במקומות שונים הערך לחיי האדם שונה? האם זה עניין תרבותי? או היסטורי?

אני אדם ליברלי. באמת שהייתי רוצה לדבר יפה כמו החברים שלי, להאמין בכל הלב שישנה דרך אחרת, של שלום.

אך האם המציאות באמת מאפשרת זאת? האם יש איזושהי דרך שבה אני יכולה לעזור לאזרחי עזה ובו זמנית לעזור לאלההגרים בדרום? אני שונאת ומתאבת בכל ליבי את התל אביבים היושבים להם בחדר ממוזג, רגל על רגל וקוראים להשתמטות כי "בהיותינו מתגייסים אנו תורמים למלחמה". רבים מהם גם מתנגדים להתגוננות עצמית. קל לדבר כאשר אתה מסתובב לך ברוטשילד, ערב ערב, יושב על איזה בירה עם חברים ומידי פעם משחקים במי רץ ראשון למקלט. 

האמת ששאלה אחת מטרידה אותי יותר מכולן : מה יהיה איתנו?  עם החברה שלנו? חברה שבה נאמר כי "השמאל הוא הסרטן באומה", בני אותו לאום מבצעים אלימות פיזית אחד כלפי השני עד כדי התערבות המשטרה. מעניין שברגע שהסכם עם הפלסטינים באמת עמד בפתח (הסכמי אוסלו 1991) נרצח ראש ממשלה. מירי רגב גיבורה אלוהים?! סופרסטאר! קצת טילים נופלים, וכולם נחושים להרוג ומתמלאים ברגשות שנאה שאין כמוהם. נושמים את זה כאן מהאוויר.

האם אנו על סף הרס תרבותי? מקום בו נאמר על ידי תלמידות תיכון "לשנוא ערבים- זו לא גזענות אלא ערכים!"...

הצילו? 

נכתב על ידי flower112 , 18/7/2014 21:31   בקטגוריות שחרור קיטור, צבא, ביקורת, אקטואליה  
הקטע משוייך לנושא החם: פעולה קרקעית בעזה
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תשובות לשאלון השבועי


לתקשר עם המתים- בא בחשבון?
ממש לא. גם אם ישנם חיים אחרי המוות, U need to let things go and move on

האם את מאמינה שלאחר מוות בעולם הפיזי, הנשמה "מתבוננת מלמעלה" על הקרובים אליה?
האמת שכן. מרגישה את המבטים שלהם לפעמים

אם מישהו ’הולך לעולמו’, את נוהגת לחשוב שתפגשי אותו לאחר המוות?
רוצה לחשוב.

את מפחדת מהמחשבה שהמוות יכול לארוב לנו בכל מקום?
כן. בעיקר בזמן האחרון. חושבת " מה אם זו השנייה האחרונה? המבט האחרון? ואני אפילו לא יודעת "

"הכל צפוי והרשות נתונה"?
בהחלט. הסביבה אליה אתה נולד היא המעצבת את אישיותך ואת האירועים בחייך. מה שנותר לך הוא לבחור.

הכל זה צירופי מקרים?
ממש לא. הדברים קורים אחד בהמשך השני.

לפי שלמה ארצי: "הבעיות מתחילות בראש, החיים מפחידים מספיק...", מסכימה?
לגמרי כן. למחשבות משקל משמעותי לאירועים המתרחשים ולבחירות שלנו.

ולבסוף... אנחנו ננוח בקבר. או ש...?
לא.

לקטע המלא...
נכתב על ידי flower112 , 17/7/2014 19:25   בקטגוריות סיפרותי, אופטימי, אהבה ויחסים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תחילה


אז איך פותחים בלוג? או איך כותבים פתיחה בכלל? האמת שגיניתי את התופעה הזו במשך שנים. להגיד את האמת, לא זוכרת אי פעם שקראתי אחד.

בזמן האחרון הרגשתי צורך עז להעלות כמה נושאים על פני השטח. להגיע לאנשים, להשפיע עליהם ואולי גם לשמוע את דעתם. 

הייתי אומרת שבחרתי לעצמי זמן קצת מצחיק להתחיל להתבטא .. בתקופה שבה כל שאלת המוסר עומדת מול עיניו של כל אזרח כאן . אני מאמינה שלאף אחד אין תשובה מובנית וברורה, גם אם טוען אחרת.

האמת? פחד אלוהים כל הקטע של הבלוגים האלה . אני כותבת ברגעים אלה ואצבעותיי רועדות. זה חתיכת חשיפה כל זה. לדבר ככה מהמקומות העמוקים ביותר של הלב וכל אחד יכול פשוט לקרוא? לכן אני מתחילה כאשר שמי חסוי .

אז אולי אציג את עצמי. יש לי שם של פרח ולכן הכינוי (מיד אפסול את השם תפרחת או משהו.. בלי להעליב אף אחד)

מה חשוב לי בחיים?

(1) מוסיקה- אני מנגנת פסנתר מאז שאני בת 6. מוסיקה קלאסית לא תאמינו- תחום שמת כבר מזמן (מה שמעלה שאלות רבות של "מה הטעם?!")

(2) חשובים לי האנשים שסביבי. אני מהפראיירים האלה שבתמימות חושבים שיש אנשים, שגורלם להיות איתך עד הסוף . שאסור לך לוותר עליהם אף פעם. 

(3)חשובה לי ההשראה, הרחבת הדעת. חשובה לי סקרנות והתעניינות אין סופית.

(4)חשוב לי הזיכרון. אני בן אדם נוסטלגי... יותר מידי לפעמים. אין דבר שאינטימי עבורי יותר מאותם רגעים שלוים ויומיומיים, אשר נחרטים בזיכרון ומהווים את העוגן היציב ביותר לאושר . מגע של דשא רטוב בכף רגל יחפה, מקלחת ארוכה במים קרים ביום קיץ חם אחרי טיול ארוך, שישי אחה"צ כשהשמש חודרת דרך התריסים באור זהוב, אשר נח על המיטה ונותן הרגשת אופטימיות ומנוחה של סוף שבוע. ההתרגשות האדירה לפני יום הולדת לחבריך בגן, השעה הזאת שכל רגע אתה מסתכל על השעון ומרגיש כל דקה כנצח. התחושה הזאת שאתה רואה סרט מדהים בפעם הראשונה, התחושה שאתה שומע יצירה או שיר מדהים בפעם הראשונה. הרגע הזה שאתה מגיע לחוף הים ובבת אחת כל הריח המלוח חודר דרך האף ומתפשט בכל הגוף עד שאתה מרגיש אותו בעצמותיך. ריח של ספרים ישנים, שהדפים בהם מלאי כתמים חומים כאלה. כאילו לא משנה עד כמה הספר טוב או לא, הוא בעל משמעות למישהו.

מה אני שונאת?

(1) לסיים ספרים.

(2)להתאכזב מאנשים שבטחת בהם בצורה אין סופית.

(3) ריח של עלון פרסומות ,

(4)להסתכל על בניינים גבוהים מלמטה. בניינים גבוהים בכלל.

שימו לב שאת הגיל השארתי לסוף. זה מכיוון שהוא לא חשוב לי והוא לא אומר עליי כלום. יש רגעים בהם אני מבוגרת הרבה יותר, שאני נשמעת בת 40 ויש רגעים שאני בת 10 ונהנת מזה. הכל קשור לסביבה שבה אנו חיים בכלל ואני חיה בפרט, בה הרגשתי שכל שניה צריכה להיות שנה . וזה מה שמצפים ממני. להיות ילדה בת 10, שהיא בעצם בת 40.  בכל זאת אציין, אני בת 17 ודואגת. דואגת עד שלא מצליחה להירדם. 

נכתב על ידי flower112 , 17/7/2014 18:13   בקטגוריות שחרור קיטור, סיפרותי  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  flower112

בת: 27




הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לflower112 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על flower112 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)