לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Is it that simple?


להיות מאושר? האם זה כזה פשוט? המון חברים, ועדיין מרגיש לבד.. רוצה למצוא את האחת, רוצה להצליח, שיבינו אותי, שיחלקו איתי, רוצה לחיות.. יכול להיות שהכל באמת קר קודר ואנוכי? אולי אני אף פעם לא אהיה מאושר? אולי אני סתם מדאיג את עצמי..טוב נו לפחות נהנה מהדרך :)

Avatarכינוי:  WhyMan

בן: 28

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2014

שאלות ותשובות על אלוהים שכל חילוני צריך להיחשף אליהם


 

 

 

אני אדם חילוני עם שבבי מסורת, ומתוך סקרנות ורצון לדעת (שבעיני אמור להיות כולם), שאלתי שאלות על אלוהים ועל העולם, ואחרי שהבנתי שלא כולם זכו לדבר עם אנשים שמבינים בדת, החלטתי שמגיע לכם גם לשמוע את מה שאני שמעתי, ולכן אני רושם את זה פה.

 

*אני אנסה לרשום את הכל ללא ביקורת ומנקודה אובייקטבית כמה שניתן, מי שבאמת רוצה קצת לשמוע להכיר ולדעת, מוזמן לקרוא ולהינות :)

 

 

 

למה אלוהים ברא את העולם?

 

ע''פ האמונה, אלוהים הוא טוב. אלוהים יצר אותנו מלכתחילה בעולם שכולו טוב (לא בגרסאת אדם וחווה, הגרסא לא כל כך חשובה למען האמת, אלא יותר הרעיון), ונתן לנו טוב והנאה בלתי מוגבלת. באיזשהו שלב הנשמות (אנחנו) החלו להרגיש בושה מכל הטוב הזה שהן מקבלות ללא תמורה (בדומה למצב שבו אדם עושה לכם טובה ענקית ואתם לא מסוגלים אפילו להראות לו כמה שאתם מודים לו), ובשביל שנוכל "להרוויח" את כל הטוב שאלוהים מציע לנו, אלוהים ברא את העולם כפי שהוא כמעין מבחן.

 

 

איך יכול להיות שבתורה העולם קיים רק 5-6 אלף שנים, והמדע מראה שהוא קיים הרבה הרבה לפני זה?

 

כשאלוהים ברא את האדם הראשון, הוא לא ברא אותו תינוק, הוא ברא אותו בוגר. כשמסופר בבראשית שהאדם אוכל מן עץ הדעת, הוא לא באמת שתל עץ וחיכה עד שהוא יגדל, כל העולם נברא בוגר ולמסתכל מהמצד זה נדמה שהוא היה שם הרבה לפני, ובנוסף לזאת, כל עניין המאובנים והשרידים נועד כדי לבחון באמת את האמונה שלנו, שהרי אם לא הייתה שום תיאוריה חלופית לזאת של הדת, הבחירה החופשית שלנו לא הייתה כל כך חופשית מהסיבה שלא היו לנו אופציות אחרות לבחור בהם.

 

 

איך זה שאלוהים גורם לדברים רעים בעולם? גם לאנשים טובים?

 

ע''פ הדת אלוהים מסובב את העולם בדרך שבה כל מעשה רע שאדם עושה בחייו (או באחד מגלגוליו הקודמים) יגרום לו להיענש, ככה שאולי לנו זה נראה לא פייר, אך בעצם אלוהים יודע שהאדם רק מקבל את העונש המגיע לו.

 

 

ומה לגבי השואה?

 

השואה נעשתה מכמה סיבות, חלקם באמת קשורות בהתבוללות ובמעשי העבר, אך כעיקרון אנו לא אמורים להתעסק בחשבונות שמיים, ואכן היו אנשים ששרדו את השואה מה שלכאורה מראה שאלוהים אכן בוחן את האנשים אחד אחד ולא בצורה קולקטיבית.

 

 

איך זה שאלוהים לא נותן לנו הוכחה מוחשית לקיומו / גורם לניסים לקרות?

 

בדומה למה שנאמר מקודם, אלוהים רוצה שתהיה לנו בחירה חופשית, שנאמין בו, ולא שנדע שהוא קיים כי זה יוציא את כל העניין מה"מבחן". אומרים שאם בן אדם באמת רוצה להרגיש בנוכחתו של אלוהים, הדרך הכי טובה להשיג את זה זה באמת לבקש את זה בלב, בינו לבין עצמו, ובאמת לרצות את זה. והוא כבר ירגיש את המקומות בהם אלוהים מתערב בחייו בהמשך.

 

 

אלו הם השאלות העיקריות שאני שאלתי אנשים מביני דבר, ואלו הם התשובות שקיבלתי בקצרה ולעניין, מקווה שהחכמתם, ואם יש עוד משהו שאתם רוצים לדעת או דעה בעד/נגד קיומו של אלוהים, אני אשמח לשמוע אותה :)

נכתב על ידי WhyMan , 11/10/2014 13:02  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , החיים כמשל , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לWhyMan אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על WhyMan ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)