לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הצלת ישראבלוג


עתיד ישרא-בלוג תלוי בכם!

Avatarכינוי:  איכפת לי

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2019    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: -. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הפגישה בין נציגי בלוג ההצלה להנהלת עמותת ישראבלוג


שלום לכם


אתמול אחר הצהריים התקיימה פגישה בין נציגי הבלוג הזה לבין הנהלת עמותת ישראבלוג.

הייתה פגישה ארוכה , טובה וחשובה, הנהלת עמותת ישראבלוג לקחה ברצינות גמורה את המפגש והתייצבה  עם ארבעת בכיריה.

הייתה אווירה חמימה ונעימה גם כשביקשנו תשובות והבהרות. הארוח של הנהלת נענע היה מושלם וברור שהם התכוננו אליו עם מצגת שבה יכלו להקרין את השינויים שהם רוצים לעשות  וכו' וכו'.


דבר ראשון לומר הוא שישרא כאן להשאר. כלומר אין להם כוונה לסגור את ישרא, או למכור, או לתת כשי למישהו. הם, כלומר נענע ומן הסתם זה ערוץ 10 ובעלי הבית שלו, רוצים את ישרא באוויר. השאלה האחרת , הקשה יותר , היא מה הם מוכנים לעשות כדי שישרא ימשיך להתקיים וכמה הם מוכנים להשקיע.

מעשית הם יצאו מגדרם  כדי לנסות לשכנע אותנו שישרא ימשיך להתקיים, למרות שהם נאלצו לפטר את מריאט ולא מביאים מישהו אחר תחתיה. הם ניסו להסביר שישרא מבחינתם הוא "אי ירוק בים" והם לא ימסחרו אותו חס וחלילה, להפתעתנו אנחנו מוכרחים לומר.


ברור להם שבמצב של שוק התקשורת היום, ודאי לאחר מבצע  'צוק איתן' שלדבריהם פגע בכל  שוק התקשורת בארץ, למעט פייסבוק - אתר כמו ישראבלוג לא יכול להחזיק את עצמו כלכלית, ודאי בלי "שוגר דדי" דוגמת ערוץ 10 והם מחזיקים את ישרא בלפיתה איתנה, בלי רצון לעזוב, או כאמור לתת או למכור, כי חשוב שיהיה מקום קהילתי כזה.


באשר להתייחסות ישירה לבלוג ההצלה, הם חשבו שהמהלך וההתארגנות חשובים אבל המטרה, הצלת ישראבלוג ריקה מתוכן כי אין מה להציל.


אבל בבואנו לומר להם שמי שכותב פוסט מלא קלישאות בבלוג 5, ורוח הדברים שנאמרים שם מסתכמים  ב "סמוך עלינו ויהיה בסדר" - אז זה לא ממש עובד בכל רבדי החברה הישראלית. מסתבר, עידן "הסמוך יהיה בסדר" אפעס עבר מהעולם, ודאי כשמדובר באתר כותבים קהילתי שמחזיק היסטוריה.

וכשכותבים דבר כזה, מפטרים את מנהלת התוכן ולא ממנים אף אחד במקומה (סליחה אביהוא, אתה איש חביב כמו שנוכחנו לדעת אתמול, אבל להתפנות לעבודה על ישרא בחלק ביום בו אתה כבר עייף ורוצה הבייתה, בוא נסכים שזה לא ממש להיט), וכאשר גם לא חוזרים להגיב לתגובות שנכתבו לכם, להפיג את החשש הטבעי של הבלוגרים, להדוף שמועות כאלו ואחרות - על פחות מזה מר רייכר יקירנו התחילו מהפכות ונפלו ממשלות. אנחנו בסך הכל פתחנו בלוג, מי שחפר מנהרות החוצה מישרא אלה לא היינו אנחנו.

 

לכן רוב כותבי וקוראי ישרא חששו, ולמעט כמובן כאלה שהאמינו למייל שמר רייכר שלח. מעניין, אם יקבלו מייל ממישהו שיבקש מהם כסף ונשמע אמין, האם ישלחו גם כסף? זה בערך אותו דבר, מישהו שלח מייל שישרא ממשיך והם לא צריכים להטיל ספק, לא לשאול שאלות שמתבקשות, מריאט סולקה וזה מבחינתם מספק. אז אנחנו חשבנו אחרת ופעלנו כפי שנראה לנו שצריך לפעול.


ולומר דבר נוסף שמעייף אותנו לחזור עליו ובעיקר מעליב ולכן נכתוב אותו:


בשום שלב במהלך הפגישה הארוכה, בה הייתה שתיה מוגזת ורגילה, פטיפורים קטנים לסלק רעב ואספרסו שהמנכ"ל הכין במו ידיו! - לא עלה עניין של עבודה בשכר בעמותת ישראבלוג, לא התבקשנו להחליף אף אחד מהנוכחים, לא הוצע לנו אפילו תפקיד בדרגה נמוכה יותר, לא התבקשנו למרבית הפליאה למלא קורות חיים ולהפקידם  איפשהו ברחבי הקומה ה-15 של מגדל הפניקס בגבעתיים ( ויש שם חדרים עם נוף, למות מהנוף), או לחילופין להרוג את יושב החדר ולחמוס את עבודתו.

 

בקיצור ויעיד אביהוא שאלתיאל המחליף של מריאט, שאנחנו מבקשים שיכתוב סיכום פגישה מנקודת המבט של הנהלת נענע מהפגישה, שלא לחשנו על אוזנו ולא ביקשנו שום עבודה מכל סוג שהוא, לא לנו ולא למקורבנו ובזאת נסיים את הסאגה המסריחה הזאת שטפלו עלינו זדים כאן בישרא.


בהמשך הפגישה הוקרן על הקיר שמולו ישבנו המסמך אותו העלינו לבלוג ההצלה - מסמך הדרישות בו הייתם אתם המינויים שותפים ברעיונות ועצות מצויינות.

עברנו  פיסקה פיסקה על המסמך.


מפני שלא רצינו לסרבל את המפגש,לפחות לא את הראשון, הגיעו שניים מאיתנו שלא שולטים בעניני החומרה והתוכנה של אתר אינטרנט כמו ישרא ולכן לא יכולנו לתת מענה מקצועי לכשלים טכנים כאלה ואחרים, לבד מדוגמאות שקורות אצלנו בבלוג. אבל כמו לכל דבר גם לזה יש פתרון, מנהלת הפרוייקטים החדשה של ישרא מטעם נענע, שכנראה מבינה דבר או שניים בחומרה ותוכנה (שמה פרח מזכרוננו וסליחה ומחילה ממנה), ביקשה וקיבלה את הטלפון של n_lee  שלנו, שהשתתפה מצידנו בניסוח הענינים הטכנים במסמך. n_lee גם הסכימה בטובה לשוחח עם הבחורה החביבה ולהסביר את ההצעות שלנו. 

 


הייתה התייחסות מפורטת עם הסברים כאלה ואחרים לגבי כל חלק במסמך, הבקשה המיידית שלנו נגעה להרחבת התגובות בנות 1000 המילים. הם טענו שלא ניתן לפתוח לגמרי את ההגבלה. אמרנו אוקיי, אז תפתחו לפחות ל2500-2000 מילים, כי כרגע זה בלתי נסבל ודרוש פתרון מהיר.


הם הסכימו איתנו שהדף הראשי של ישרא זקוק למתיחת פנים רצינית, ידידותית ואטרקטיבית יותר למשתמש. הם הראו לנו פיתוחים שהם עובדים עליהם בנוגע לקשר בתוך קהילת המשתמשים בישרא, איננו יודעים אם אנחנו רשאים לחשוף את העניין לפני שהם מציגים אותו. אגב הפיתוח הזה הוא  ברוח הדברים שעליהם הצבענו במסמך.


הם העלו גם את העניין שלא יהיו מתנדבים - כלומר לא יהיו בלוגרים שיחזיקו בתפקידים, שתיהיה להם השפעה כזאת או אחרת על מה שקורה בישראבלוג. גם אין להם כוונה  לבקש מאף בלוגר להתנדב לתפקיד משמעותי כזה או אחר. מי שמתחזק למשל  את דף הפייסבוק של ישרא בהתנדבות ימשיך לעשות זאת. אנחנו חשבנו שדף הפייסבוק למשל הוא די בלתי נראה ולא מקבל תשומת לב ראויה וזו רק דוגמה אחת.


במהלך המפגש אגב ,שניים מהמשתתפים מטעם נענע  גילו את אוזנינו שהם כותבים בלוג וכמה מפתיע לא בישרא, לאחד היה בלוג בישרא בו הוא כתב כמה שנים והוא עבר לבלוגיה מתחרה, כמו גם בעל תפקיד אחר בנענע שלו יש בלוג בבלוגיה אחרת בלי שהיה לו בלוג בישרא.


לא הספקנו לשוחח על העניין הזה, לא בינינו נציגי בלוג ההצלה ולא עם בעלי הבלוגים. באופן אישי יש לנו תחושת אי נוחות גדולה מהגילוי הזה ובדיעבד אפשר להשוות את זה למישהו שמתקבל לעבודה בשכר בקבוצת כדורגל למשל, נגיד להפועל תל אביב  והוא מגיע לעבודה בקבוצת הפועל תל אביב ועובד לטובת המועדון, משקיע מזמנו ומקבל מהמועדון שכר, 

 

אבל כשמתקיים משחק כדורגל הוא נמצא ביציע ממול לבוש חולצה צהובה של מכבי, מנפנף נמרצות בצעיף צהוב ומעודד את מי שהוא קרוב אליו.


אז אולי יש כאן הגזמה כמובן במטאפורה, אבל לדעתנו היה ראוי אם אתה בעל תפקיד בכיר  בנענע ומטפח את ישראבלוג , תיהיה גם שחקן קבוצתי, תפתח בלוג בישרא, חווה את הקושי והכשלים ואל תלך לבלוגיות משוכללות ותסתכל מבעד לערפל עלינו משם. זה לא הגון לעשות את זה לדעתנו.


ומילה אחרונה לכל נותני העצות כאן, החכמים למיניהם שנוהגים להשיא עצות על ימין ועל שמאל, לבטל את כל מה שאנחנו עושים. כי אין לנו מושג ואנחנו לא מבינים,

שאנחנו טיפוסים יהירים, מתנשאים ( ביניהם גם כאלה שכבר עזבו לבלוגיות אחרות ועדיין מרגישים שהם חייבים להציל בעצותיהם את ישרא מסיבה לא ידועה) :

עזבו,  הניחו, אנחנו לא  מתעסקים לא בשיווק ולא בגיוס משקיעים, ונענע וערוץ 10 לא רוצים למכור את ישרא.  שמעת את זה אדוני בטריבונה למעלה?

נענע , ל א ר וצ ה ל מ כ ו ר את ישרא, לא רוצה עצות ממך איך להכניס כסף ולשפר את הממשק.  עזוב תרכז את מאמציך בבלוג שלך, ותעזוב אותנו בשקט.


בלוג ההצלה  לא מסיים את דרכו, נהפוך הוא , בלוג ההצלה יהפוך לבלוג מעקב. גם אם השינויים המתבקשים בישרא יקחו זמן והם יקחו זמן מה , אף אחד מהאנשים שפגשנו אתמול לא הבטיח פתרונות מהירים לכל. הם כן הבטיחו לשמור על ישרא באוויר, לשפר את הממשק, להתגבר על תקלות,להתייחס לכל דבר ועניין במסמך ולשתף פעולה - כדי שהבלוגרים שהם נשמת אפו של האתר ימשיכו, וחדשים  יבואו  לכתוב בו.

הם הציגו רעיונות טובים והם אנשים טובים ומסורים. כמובן שבמידה וערוץ 10 יפול אנחנו ניפול ביחד איתו, על זה לאף אחד מאנשי נענע אין שליטה. כולם מקווים שדבר כזה שערוץ חדשות מוביל בישראל יסגר - לא יקרה.


תודה שאתם ממשיכים להאמין בנו וללוות אותנו.

 

מספר תומכים רשומים

 

289

 

ממנוי למנוי השפעתנו עולה. האם את/ה המנוי הבא?

לך זה עולה דקה מזמנך, לנו נותן לייצג אותך!

 

 

נכתב על ידי איכפת לי , 7/11/2014 11:31   בקטגוריות ישראבלוג, הצלת ישראבלוג, עמותת ישראבלוג, ענייני ישראבלוג, ישרא-בלוג  
82 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של PK ב-14/11/2014 22:01
 



מסמך עמדות שהגשנו להנהלת נענע להצלת ישרא


 

כנציגים של הגולשים כאן לבירור עמדות הנהלת עמותת ישראבלוג, אנחנו מאמינים בשקיפות. לאורך כל הדרך הצגנו בפניכם את כל המהלכים בזמן אמת. לקראת הפגישה עם הנהלת נענע10, ניסחנו מסמך בירור עמדות והעלנו בכתב את טענותינו והצעותינו. מסמך זה נשלח למנכ"ל נענע דני רייכר והרי הוא פרוס לפניכם כלשונו על ארבעת סעיפיו.

 

                                                                                                            21 אוקטובר 2014

לכבוד דני רייכר

מנכ"ל עמותת ישראבלוג

 

הנדון: עמדת נציגי הגולשים מול הנהלת נענע בשאלת עתיד ישראבלוג.

 

אנו, מנהלי בלוג 'איכפת לי' המייצג את עמדת גולשי אתר 'ישראבלוג', פונים בזאת להנהלת נענע10, מבהירים את עמדותינו, ודורשים כי הנהלת נענע10 תבהיר אף היא את עמדתה בשאלות העומדות על הפרק.

 

הסטטיסטיקה בחודשים האחרונים מצביעה על נטישה משמעותית של כותבים וקוראים בישראבלוג, ההולכת ומחריפה. אנו סבורים כי בין הסיבות לכך מצויות העובדות כי הנהלת נענע לא השקיעה מזה זמן בממשק ההולך ומדרדר של ישראבלוג, וכי וההנהלה החדשה כוללת את ההנהלה הישנה, למעט העובדת היחידה של ישראבלוג (המנהלת והעורכת) שפוטרה ללא מחליף במשרה מלאה שמחויב לענייני ישראבלוג בלבד. צירוף נסיבות זה יצר אווירה קשה מאוד בין הבלוגרים שמודאגים לגבי עתיד ישראבלוג, וחלקם מחפשים פלטפורמה אחרת, ויציבה יותר, להשקיע בה את מרצם ואת זמנם.

 

אנו סבורים אחרת. אנו רואים בישראבלוג בית, ורוצים לשמר ולשפר את חווית הכתיבה בו. אך זאת לא בכל תנאי. אנו סבורים כי ללא השקעה משמעותית בממשק ובחוויית המשתמשים ובהיעדר עורך תוכן ייעודי לישראבלוג , תמשיך ההגירה השלילית של כותבים וקוראים, שתביא בסופו של דבר לניוון פלטפורמת ישראבלוג, ולנטישת אחרוני הכותבים וסגירת האתר.

 

אנו, ארבעת חברי ועדת ההצלה החתומים מטה, קיבלנו תמיכה רחבה בבלוג שפתחנו במיוחד במטרה להצלת ישראבלוג ולשימורו. אנו סבורים כי כבר בשלב זה ניתן לראות כי בלעדי הפעולה שלנו היו כותבים ותיקים רבים עוזבים, ופעולתנו הביאה להאטה במגמת העזיבה.

 

ארבעתנו הננו כותבים ותיקים, מבוגרים, שהגיעו ונשארו שנים רבות במסגרת ישראבלוג. בניגוד לכותבים רבים בישראבלוג, המצויים בגיל ההתבגרות ובדרך כלל עוזבים לאחר שגיל זה, עם בעיותיו, חולף, והצורך בכתיבה עובר, אנחנו הגענו לכאן, נשארנו כאן שנים רבות, ומספקים בצורה יציבה תוכן איכותי המושך קוראים מקהילת כותבי ישראבלוג ומחוצה לה.

 

מכיוון שנענע אינה מוכנה להעביר או למכור לבלוגרים  את הפלטפורמה ואת השם של ישראבלוג, המשמעות של זה היא ברורה – כנראה שנענע 10 מוצאים כי לשם ישראבלוג ערך, ואף ערך שניתן להשביחו בטיפול נאות. מכאן נובעות שתי דרכי פעולה אפשריות – האחת, ברצון עמותת ישראבלוג לשמור את השם ואת הערך הנלווה אליו לעצמם. דרך פעולה זו היא דרך ראויה, אם היא מלווה בהשקעה הדדית של הנהלת נענע10 ושל הבלוגרים. האחרת – מכירת המותג לצד ג'. מכיוון שחלק ניכר מהערך של האתר נובע מהכותבים הוותיקים, מושכי הקהל, אנו, כנציגיהם דורשים הבטחה חד משמעית כי הפלטפורמה לא תשועבד לצרכים מסחריים, תוגבל ל'תכנים מועדפים', ושתישאר מקום מכובד וחופשי לכתוב בו.

 

לפיכך, קהילת הכותבים והקוראים בישראבלוג  מבקשת מהנהלת נענע להציג בפנינו את כוונותיה לעתיד ישראבלוג ובאלו אמצעים מידיים ינקטו כדי למנוע המשך הידרדרות האתר וכרסום קהילת הבלוגרים והקוראים, ובפרט באילו אמצעים בכוונתה לנקוט :

 

א.      כדי להעלות את רמת האטרקטיביות והידידותיות של האתר והגדלת הקהילה בהתאם.

ב.      כדי לפתור בעיות קיימות חמורות בממשק: בעיות אבטחה, בעיות יציבות, ושימוש לא נוח ומיושן.

ג.       כדי לשמור על איכות ואיזון תכני הבלוגיה בהעדר עורך תוכן בשכר במשרה מלאה. ביסוס עריכת תכנים על ידי מתנדבים מקרב הקהילה, מסכנת את האובייקטיביות בבחירות עריכה ועשויה ליצור מצב העדפה לבלוגים מסוימים על חשבון האחרים. לפיכך אנחנו דורשים לדעת את עמדתה הכנה של הנהלת נענע, כיצד תמשיך להישמר איכות העריכה בישראבלוג  כפי שהייתה עד כה, וכיצד תישמר ייחודיות הכתיבה והעריכה של ישראבלוג באופן שלא תהפוך פלטפורמת מראה של עמותת ישראבלוג.

ד.       פירוט לוחות זמנים של הנהלת נענע לביצוע סעיפים א-ג .

 

בנוסף, וכחלק בלתי נפרד ממסמך זה, אנו מצרפים:

א.      דרישות לפיתרונות דחופים באבטחה ויציבות האתר (נספח 1)

ב.       הצעות הטעון לשיפור באטרקטיביות וידידותיות הממשק בישראבלוג (נספח 2).

ג.        צורך בעורך תוכן אובייקטיבי ועצמאי לישראבלוג (נספח 3)

ד.       כללי (נספח 4)

 

קבלת תשובות ברורות וחד משמעיות לשאלותינו חשובה לנו על מנת שנוכל, כיחידים וכקהילה, לשקול את המשך דרכנו. המשך פעולת ישראבלוג היא בעלת העדיפות העליונה, אך התגובות בבלוג ההצלה ושיחותינו עם בלוגרים אחרים הבהירו לנו כי זו אינה יכולה להתקיים ללא התוויית דרך ברורה של הנהלת האתר, שתיתן לנו אופק לשנים נוספות של פעולה במסגרת אותה אנו רואים כהכרחית.

 

בכבוד רב

הבלוגרים -

טליק – (טל חרובי)

אבו אלמוג - (גל אמיר)

n_lee – (_ _)

קנקן התה – (_ _)

 

נציגי ועד הפעולה להצלת ישראבלוג

 

נספח 1 - דרישות לפיתרונות דחופים באבטחה ויציבות האתר  

 

א. אבטחה :

 

1. אתר מאובטח בתקן SSL (כתובת https)

2. לאחר 3 ניסיונות כניסה עם הקשת שם משתמש/סיסמא שגויים, יופיע חלון בו צריך להקיש קוד מתחלף למניעת כניסה לא אנושית או פריצה של תוכנה + שליחת מייל ו/או SMS  שמודיע על כך שבוצע ניסיון להיכנס לחשבון עם פרטים לא נכונים

3. השהיית כניסה ל-30 לאחר 5 ניסיונות הקשת שם משתמש/סיסמא לא נכונים + שליחת מייל ו/או SMS  שמודיע שהחשבון מושהה ל-30 דקות.

4. באיפוס שם משתמש או סיסמא - יש לענות על שאלה אישית (כמו שם מורה, שם חיית מחמד, שם ביה"ס יסודי/תיכון וכד').

5. בכל פעם שמבוצע שינוי בפרטי הבלוג (כמו הפיכת הבלוג לפרטי, שינוי מנועי חיפוש, שינוי כתובת מייל וכד') יישלח מייל ו/או SMS על השינוי שבוצע.

 

ב. יציבות עבודה בלוח העריכה

 

1. התאמת לוח העריכה לדפדפנים שונים (פיירפוקס, כרום ואינטרנט אקספלורר).

בעיות שקיימות היום בעריכה: באקספלורר קשה מאוד לתפקד, בכרום יש בעיות של קטיעת טקטס בשוליים הימניים בלוח העריכה. בפיירפוקס שינוי גופן וגודל באמצע המשפט באמצע כתיבת פוסט בלוח העריכה.

2. באפשרות העריכה מהפוסט- שלא שימחקו הסרטונים מיוטיוב לאחר השמירה.

3. מניעת תוספת בלתי נשלטת במרווחים בין פסקאות בעת שמירה קטע בלוח העריכה (במיוחד כשמועלת כמות גדולה של תמונות)

4. תיקון בעיות בגיבוי שכעת חלקי ולא שלם. כעת בשתי הפלטפורמות שינוי במרווחים, פסקאות נעלמות, לא נשמרות תמונות וסרטונים. יש צורך בשמירת HTML מדויקת ושלמה.

 

ג. יציבות עבודה מהסלולר

1. אפליקציה חינמית לנייד שתאפשר ממשק נוח לבלוגרים לכתוב ולהעלות פוסטים וחומרים (תמונות, סרטונים וכד') מהנייד.
 רצוי להתמקד קודם כל באפליקציה המתאימה למערכות ההפעלה הפופולאריות ביותר: Apple + Android

2. אתר מותאם שעובד בצורה תקינה לכל מי שלא מעוניין להתקין את האפליקציה.

כיום באתר המותאם וגם הרגיל, כאשר נכנסים מהנייד וכותבים תגובות ופוסטים יש רווחים גדולים בין השורות.

 

נספח 2:   הטעון שיפור באטרקטיביות וידידותיות הממשק בישראבלוג


א. תוספות פונקצינאליות בלוח העריכה

 

1. אפשרות לעבוד במקביל בלוחות עריכה של שני בלוגים מבלי להתנתק מהאחד כדי לעבוד בשני ולהיפך  – חשוב לאלו שמנהלים יותר מבלוג אחד.

2. העלאת נפח תמונה אפשרי מעל 500K

3. הגדלת מספר תמונות שאפשר להעלות בפוסט אחד.

4. העלאת סרטונים גם מפלטפורמות אחרות חוץ מ-youtube וסרטונים ישירות מהמחשב האישי.

5. אופציה להעלות מצגות power point ישירות מהמחשב.

6.  הרחבת האופציות לעיצוב הבלוג (לא כולם יודעים HTML). הגדלת ספריית עיצובים מוכנים לאלה המוצעים כיום בלוח העריכה + אופציה לערוך עיצוב מוכן ולשנות אותו (ואז לשמור אותו בעיצובים של הבלוג).

7. הוספת אופציה של Auto save בלוח העריכה. שמירת טיוטה אוטומטית תוך כדי כתיבת הפוסט. שניתן יהיה לגשת אליה בטיוטות.

8. הוספת פונקציות אינפורמטיביות ורוויזיה של לוח הסטטיסטיקה לבלוגר .

 

ב. טעון שיפור ברשימות


1. שיפור בקלות יצירת רשימות כולל העלאת וויגטים – הגדלת ספריית הוויג'טים זמינים לבלוגרים באודות (וויג'טים) יותר סוגי מונים וסטטיסטיקה.

2. אפשרות מובנית של תוספת היפרלינק לתמונה.

3. כיום ברשימת קטגוריות -  הקישורים בקטגוריות לעיתים לא מכילות את כל הפוסטים שקוטלגו לאותה קטגוריה.

4. אפשרות לניוד סדר הרשימות על ידי חיצים ללא צורך בשינוי מספור כל אחד מהרשימות.

5.אפשרות להכניס סרטון לרשימות

6. תיקון באגים לרוב בהוספת וויג'טים תקניים.

7. לשנות את הגבלת התווים לאובייקטים ברשימות (היום זה מוגבל למספר מסויים של תווים).

 

ג. טעון שיפור בלוח התגובות

 

1. הגדלת נפח תגובה (היום 1000 תווים). כיום נדרש לפצל תגובות ארוכות יותר למספר תגובות. הפיצול גורם:

    א. לחוסר נוחות (הזנת שם משתמש, סיסמה ומייל בכל פיצול).

    ב. יוצר שרשור מסורבל וערבוב בסדר התגובות המקשה על הבנת הבלוגר והקורא.

 

2.  הוספת מונה שיספור את מספר התווים שהוקשו במסגרת התגובה.

3. לפתור בעיית בלבול בסדר התגובות בשרשורים. לעיתים עד כדי כך שתגובה ל-א' מופיעה כתגובה ל-ב' אי שם למטה.

4. אפשרות להוסיף היפרלינק ישירות בלוח התגובות למגיבים ולבעל הבלוג.

5. למנוע מחיקת תגובות ארוכות ומושקעות בעת המשלוח בשל הופעת "prevent cross script" וכדומה.

גורם לייאוש המגיב וויתור שליחת תגובה.

6. אפשרות למגיב להוסיף תמונה קטנה בתגובה.

 

נספח 3 :  צורך בעורך תוכן אובייקטיבי ועצמאי לישראבלוג 

 

אנו רואים צורך בסיסי בעורך תוכן אובייקטיבי שיפעל באופן רציני ונטול פניות למתן חשיפה ראויה לבלוגרים וותיקים וחדשים, ליצירת ושימור הקהילה בעלת האופי הייחודי וה'משפחתי' שמאפיין כיום את ישראבלוג. עורך כזה חיוני בעינינו לקיום התנאים הבאים: 

א.      אנו רואים חשיבות בעריכת תוכן מקצועית ולא על חשבון עריכת תכנים באופן התנדבותי, כדי למנוע עריכה רשלנית ובלתי מקצועית, ובעיקר כדי למנוע יצירת קליקות ומאפיות של בלוגרים.

ב.       אנו רואים חשיבות ביוזמות עורך תוכן מקצועי בחשיבה ובגיוס כוח מקומי וחיצוני, למשל לתחרויות כתיבה נושאות פרסים.

כדוגמה נביא שתי תחרויות שיזמה וניהלה מריאט:

  1. תחרות כתיבה יוצרת בגיוס הסופר והבלוגר גל אמיר כשופט כתמורה לשימוש במשאבים של ישראבלוג לפרסום ספרו  "רוח צפונית". הסופר שמאחוריו גוף מסחרי תומך (הוצאת זב"מ), הביא את הפרסים, לרווחת כל הצדדים.

      2. תחרות כתיבה יוצרת בתחום הפנטזיה והמד"ב, בחסות הוצאת הספרים אופוס.

הערך המוסף של מבצעים כאלה מלבד עידוד כתיבה הוא יצירת תחושה של קהילת כותבים. זה מודל שיכול לעבוד בדרכים שונות, מוסיף לכולם ולא עולה כסף, וזה משהו שעורך תוכן רציני יכול לעשות בקלות אם יש לו דמיון ויזמה.

ג.        אנחנו רואים הכרח בהמשך הפרדת תכני מומלצי ישראבלוג בדף הבית של ישראבלוג  ממומלצי ישראבלוג בדף הבית של נענע. אנחנו רואים חשיבות רבה במגוון רחב איכותי של הפוסטים המומלצים ולא התמקדות בפופוליסטיקה צרה כמו אוכל ובישול או סקס למשל. 

ד.       אנו רואים חשיבות עליונה בהמשך עידוד כתיבה על נושאים שבסדר היום הציבורי (הנושא  החם), והכוונה מעבר לנעשה בעולם הטלוויזיה והתוכן המתאים למתבגרים (אם כי כאתר מגוון גם לאלו יש ליתן ביטוי נאות) גם לדיון ציבורי ופתוח בשאלות של חברה, כלכלה ופוליטיקה. אנו מתריעים מפני הפיכת האתר לשופר לערוץ טלוויזיה כזה, או אתר מסחרי אחר.

 

נספח 4: כללי

א. שיפורים ומודרניזציה בדף הבית 

הקדמה:

דרוש עיצוב מחדש של הדף הראשי והתאמתו לשנת 2014 . הפיכת האתר לנגיש ומודרני תוך כדי שמירה על המהות של האתר והמהות שלו לבלוגרים הכותבים בו. כיום חלק ניכר עוקף את דף הבית ונכנס דרך רשימת 'הנקראים שלי' ודרך גוגל. לפיכך, חלק ניכר מהקוראים אינו נחשף לרשימות המומלצים, הפעילים והחמים.

הצעות:

1. הגדלת המומלצים לשמונה – בדיקה סטטיסטית העלתה שנתח הכניסות למומלצים כיום הוא עד 30% ממספר הכניסות היומי.

2. קישור (לשונית) להיסטוריה של המומלצים.

3. חשיפה גדולה יותר לבלוגרים חדשים – יצירת מעין פינת היכרות שתעודכן עם 3-5 בלוגרים חדשים כל 24-48 שעות, למשל.

4. לבטל לשונית בלוגים אקראיים, במילא אף אחד לא נכנס לזה. אפשר להעביר לדף הראשי בפינת גלילה

5. להחזיר את פינת הפוסטים היצירתיים, לעודד פוסטים של כתיבה יוצרת. להחליף  לפחות פעם בשבוע.

6. עיצוב חדש של רשימות החמים והפעילים.

7. עיצוב אטרקטיבי יותר לדף כיאה למאה העשרים ואחת בייעוץ גרפיקאי. 

8. כדי ליצור ספייס לתכנים חדשים, אפשר לפנות ספייסים קיימים (למשל תמונות מומלצות) בגלילה. או למשל לצמצם את הנפח יקר המבוזבז לרשימת קטגוריות – שיכול להיות מוחלף באייקונים גרפיים.

9. תכנים נוספים בעזרת חשיבה משותפת עם ועד הפעולה ובעזרת שאלונים שיוצגו בפני הקהילה.

 

ב. בלוגרים רבים נכנסים כיום לבלוג שלא דרך הדף הראשי ואינם מודעים למה שקיים בו. כדי להעלות את החשיפה לדף הראשי שתגדיל מספר כניסות לבלוגים אחרים נוספים. לשם כך אנחנו מציעים דחיפה של דף הבית עם הכניסה של הבלוגר בשם משתמש וסיסמה, ושיהיה בו קישור קל לכניסה מיידית של הבלוגר לבלוג שלו.

ג. כשעולה פוסט בבלוג 5, כאשר משתמש נכנס לבלוג שלו עם שם משתמש וסיסמא בכניסה תופיע הודעה על הפוסט החדש בבלוג 5 עם האינפורמציה. היום האופציה הזאת קיימת אבל לזמן מוגבל – יש להאריך את תקופת הזמן שההודעה מופיעה. כיום לאחר הפעם הראשונה שהיא מופיעה לבלוגר, היא לא תופיע שוב.

ד. טיפול ומענה מהיר בתקלות שקורות באתר.בגרסת WEB.

ה. הודעה מראש על השבתה של האתר לצרכי תחזוקה (שתופיע בראש כל בלוג מספר ימים מראש לפני).

ו. הוספת צ'אט לאתר שבלוגרים יוכלו להתחבר אם הם רוצים.

ז. הגדלת החשיפה של האתר דרך הפרופיל בפייסבוק ובספייס והמיקום הניתן בדף הראשי של נענע.

 

***

 

נמשיך לעדכנכם על תוצאות הפגישה ותגובת הנהלת עמותת ישראבלוג. לאלו שעדיין לא עשו זאת, אנחנו מבקשים להזכיר להרשם כמנויים לבלוג. זכרו שכמספרנו - כך השפעתנו כקהילה שהינה צד שלא ניתן להתעלם ממנו בהתווית עתיד ישראבלוג.

בל יתלונן האדיש על גורלו.

 

בהצלחה לכולנו.

 

מספר תומכים רשומים (המספר מתעדכן בסיום כל יום)

 

276

 

ממנוי למנוי השפעתנו עולה. האם את/ה המנוי הבא?


נכתב על ידי איכפת לי , 22/10/2014 14:21   בקטגוריות ענייניי ישרא-בלוג, ענייניי ישראבלוג, ישרא-בלוג, ישראבלוג, עמותת ישראבלוג  
100 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-7/12/2014 19:27
 



10,316
הבלוג משוייך לקטגוריות: ענייני ישרא-בלוג
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאיכפת לי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על איכפת לי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)