לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

האנייה

רשמים על פוליטיקה, מזרח תיכון, תקשורת וכל מה שאקטואלי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2015

המשבר באירופה- החטא והכפרה


משבר הפליטים באירופה? אה, זה פשוט מאוד. לפני מאה שנה בערך האירופים התחילו לדפוק ממש חזק את המזרח התיכון ועוד לפני כן את אפריקה. הם שרטטו גבולות בהתאם לאינטרסים כלכליים ופוליטיים(1916- סייקס פיקו), בזזו משאבים, ערפו איברים(בלגיה בקונגו כמשל) והעלו לשלטון מנהיגי בובה למיניהם(השושלת ההאשמית, השאה באיראן). כשהמצב איים לסבך אותם הם לקחו את הרגליים שלהם וברחו מכאן, ונתנו למעצמות העולות ארה"ב וברה"מ לעשות בוכטות בענף סחר הנשק. עכשיו, בפלישה לעיראק המערב הוציא מאיזון את יחסי הכוחות בין שיעים לסונים וכל השדים הדתיים, העדתיים והמודרניים יצאו החוצה כשמגדלי הדיקטטורות קרסו. לפתע המערב לא שש להכניס כוחות ולהשתלט על התופת שמתחוללת די באשמתו, במחשבה שאם לא יתערב, האש תכבה את עצמה. זה דומה לילד שהצית בטעות את הבית ועכשיו לא רוצה להזמין מכבה אש כי כל מה שיעשה יגרום נזק. בעצם, צרפת חתמה על הסכמי סחר עם סעודיה ובריטניה עכשיו ממהרת לעשות עסקים עם איראן. די ברור היכן יושקע הכסף(חיזבאללה וג'בהת א-נוסרה בהתאמה), אז יותר כמו: הילד שופך עוד דלק למדורה תמורת דמי כיס.



ואיזה קטע, כל האנשים שאיבדו הכול בסוריה ובעיראק ובאפריקה בורחים על נפשם. ואם אפשר, מקום בלי מלחמות ומחסור בידיים עובדות - אירופה. כמה זמן ייקח לאיחוד האירופי להבין שאם הוא לא יתחיל להתערב באופן דומיננטי בכאוס שהוא אחראי אליו, הכאוס יעבור אליו? ספק אם יפעלו בכלל. אם לאמץ קו פסימי, בעיראק העירו את השדים של המזרח התיכון ובימים אלה בהונגריה, מעירים את הדובים האירופים. הסורים חשבו שדאע"ש הם חבורת פסיכופתים שכדי לברוח מהם? חכו שהם יפגשו את הביורוקרטיה הגרמנית. גלוחי הראש מחדדים עטים. זה הולך להיות מכוער.



אך כדי להדגיש שאם אירופה תתעשת, היא תוכל לצאת למלחמה האמתית. לא, הפליטים לא צריכים שיקלטו אותם באירופה. הם צריכים בית. לא מקלט. זה שנהרס בשואה הסורית בה קיפחו את חייהם כבר שליש מיליון בני אדם. כיום נוהגים להכפיש את הקולוניאליזם ולברוח ממנו כמו ממחלה מדבקת. אלא שהשליטה הבריטית בעשורים שאחרי הכישלון בעיראק באזור המפרץ הפרסי הוכחה דווקא כהצלחה. התאמת השלטון לפי המפתח השבטי באיחוד האמירויות יצר הצלחה לא מובטלת בארץ שכוחת האל הזו. גם בעיראק היה נפט בשפע. אבל יציבות שלטונית לא הייתה. היא הושגה רק ברודנות אכזרית של סאדאם שהטיל אימה על הכורדים בצפון המדינה.



 



רגע היסטורי הוא צומת דרכים. אפשר להמשיך לדון בשאלה האם ראוי לגרש או לקלוט. אך חשוב יותר לדון בשאלה האם האיחוד צריך לצאת למלחמה שתשליט סדר באזורי סוריה, עיראק וצפון אפריקה. אלא שכרגע מדינותיו ממשיכות לעשות עסקים עם הספונסרים של הגיהינום.



 

נכתב על ידי , 3/9/2015 01:25   בקטגוריות עיראק, סוריה, אירופה, פליטים  
הקטע משוייך לנושא החם: פליטים באירופה
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בן: 33

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי
1,183
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , מדעי הרוח
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאנייה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האנייה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)