לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

האנייה

רשמים על פוליטיקה, מזרח תיכון, תקשורת וכל מה שאקטואלי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2015    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2015

כישלון אסטרטגי


האנשים שרואים בימין המון מוסת, מיליטנטי ומשיחי שמסוגל לפגוע באנשים רק בגלל מוצאם האתני, מספרים לעצמם שגל הדקירות הוא מאבק עממי ברוח התקוממות לאומית בשל רגשות תסכול וייאוש נוגים מאי מימושו של תהליך מדיני. זה לא - מדובר באידאולוגיה קנאית ששולטת בחבורת מטומטמים ע"י הסתה וטפטוף שנאה בזמן שהיא מובילה אותם לאבדון.


 

***

 


יחד עם זאת, הכישלון של ממשלות ישראל האחרונות הוא לא בעצם הבחירה ב"ניהול הסכסוך" לדרך ללא מוצא. זה עוד יכול להיות לגיטימי לאור הנסיבות האזוריות. הכישלון הוא בניהול הסכסוך עצמו, תוך חיזוק הכוחות הקיצוניים עד להשתלטותם הרעיונית והחלשת הכוחות הפרגמטיים(יחסית). מה שמעביר את המסר שמשתלם להיות אידיוט מוסת:


 

***

 


תדקור? תכנס לכלא, תעשה תואר, תקבל כסף מאלה שהסיתו אותך ובסוף תשוחרר בזכות פעולה מוצלחת של אידיוטים מוסתים אחרים. בנוסף תזכה למעמד של גיבור ותקבל שכר של מעמד ביניים לכל החיים. (מה שהופך את הפעולה לחכמה דווקא, אילולא היה מדובר ברצח אנשים חפים מפשע). לא תהיה אידיוט מוסת? ישלטו בך האידיוטים המסיתים שמתפרנסים מהסיפורים שהם מוכרים על התקוממות לאומית. ואתה? אתה תרוויח משכורת מגוחכת כשהם יושבים על בוכטות ותראה איך צה"ל, הכוח היחיד שיכול להושיע אותך מהדיקטטורה שלהם, מתנהל כמו משטרה, מתאמץ להשאיר את המצב על כנו וכבר מזמן לא מנסה לנצח את הכוחות המסיתים ואת האידאולוגיה הקנאית. 


 

***

 


ניהלת מסע של פעולות טרור, ירי טילים ושליחת מחבלים מתאבדים? תקבל שטחים ושלטון. אולי אפילו יציעו לבנות לך נמל בתמורה לשקט ממושך. שיתפת פעולה לסיכול פעולות טרור, נכנסת מספר פעמים לשיחות משא ומתן? יאשימו אותך שתקעת את המשא ומתן(אולי בצדק), ימשיכו לפעול בניגוד להצהרות במשא ומתן עצמו ואחריו ויטענו שאתה טרוריסט דיפלומטי. 

 

 

***

 

ישראל והעומד בראשה המרצים לעולם כולו על מלחמה בטרור. אך שנים כבר שהם נכנעים לו, מתגמלים אותו ומתפלאים שאידיוטים מוסתים מצטרפים לשורותיו.  


 

נכתב על ידי , 15/10/2015 10:32  
הקטע משוייך לנושא החם: אינתיפדה שלישית
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בן: 33

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי
1,183
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , מדעי הרוח
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאנייה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האנייה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)