לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

האנייה

רשמים על פוליטיקה, מזרח תיכון, תקשורת וכל מה שאקטואלי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2016    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

זילות שלא הייתה כדוגמתה?


לפני שנה ראש הממשלה נשא נאום בערב יום השואה ואת רובו הקדיש לנושא האיראני תוך זילות שלא הייתה כדוגמתה. היום, עמית סגל מבקש שיפטרו את יאיר גולן כי ככה היו עושים בלייבור הבריטי.

 

אני לא חובב השוואות לשואה ולפשיזם. לטעמי יש בכך משום הורדת סטנדרטים לאומית. הרי לעומת השואה והמגמות באירופה של שנות ה-30, הכול מתגמד, כל טענה על עוול הופכת מגוחכת ואפשר להמשיך במדיניות "לא עושים כלום" ומקווים שירדן תיפול או שהערבים פשוט יעלמו.

 

יחד עם זאת, אי אפשר לפטור את החברה הישראלית מכול מיני גידולי פרא(כמו טרוריסטים ששורפים משפחה), ומפרדיגמות מזוהמות שהפכו להיות מיינסטרים - ולכך אני מאמין, יאיר גולן כיוון את דבריו. וזו ההתייחסות לערבים כחיות טרף או ככאלה שהחיים שלהם לא שווים דיון. דבר שמשותף לכוחות פוליטיים מימין ומשמאל. עמית סגל, עיתונאי מוערך ובשיא הפריים טיים של ערוץ 2, נוהג לומר את הדברים האלה בחינניות שכמעט אי אפשר לחוש בה.

 

לטענתו, החברה הישראלית הבינה שאין מה לעשות עם "הג'ונגל" מסביב נוכח "האביב הערבי" ולכן קמות מפלגות וילה דוגמת יש עתיד, שהן בעלות סדר יום פנימי המתעלם משאלת השטחים(עוד פרדיגמה מזוהמת). מקסימום מתעסק במה קומץ אנטישמיים באירופה חושבים עלינו. את "הוילה בג'ונגל" אנו יודעים מי המציא, וזה לא היה ביבי.

 

עכשיו, זה לא שאנו בשכונה קלה, אבל גם לפני שמובארכ הודח וסוריה נקרעה במלחמת אזרחים, לא היה מדובר באזור הכי יציב: מלחמת אזרחים בלבנון, רצח הנשיא סאדאת, מלחמת אזרחים באלג'יריה, ספטמבר השחור בירדן, המלחמות בתימן הצפונית, המהפכה האיראנית. כל אלה קרו לפני המהומות, ובכול זאת הציבור בישראל ידע שאי אפשר באמת להפריד בין מדיניות ביטחונית לכלכלית, הרי הדברים קשורים זה בזה.

 

הבקשה למחוק את הקשר הזה, ולהתייחס לכול מי שמסביב כחיות טרף, הוא סימן להתדרדרות מוסרית וטיפוס מופלא על העץ. כאלה שאפשר להסביר איך התרחשו(אינתיפאדות, מלחמות, שיחות שלום כושלות). או על איזה מורשת הם מתבססים, אבל כמו תמיד, אי אפשר באמת להצדיקם.

 

ההיסטוריה איננה חוזרת על עצמה. ומה שנכשל לא ייכשל בהכרח בעתיד. המחשבה הזו היא מרקסיסטית ולכן דורשת מהפכה שתחריב הכול ותקים הכול מחדש. אבל האמתי שכל דבר יש לבחון לגופו. ואני מאמין שבתהליך ארוך והדרגתי יימצא בסופו של דבר פיתרון שאולי יעקור מהשורש את גידולי הפרא וייתן מכה ניצחת לצורות המחשבה שלא מעטים התרגלו להן. 

נכתב על ידי , 5/5/2016 14:05   בקטגוריות בנימין נתניהו, בחירות, שמאל, תקשורת, לבנון, ירדן, עיראק, מצרים, איראן, אינתיפאדה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בן: 33

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי
1,183
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , מדעי הרוח
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאנייה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האנייה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)