לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

האנייה

רשמים על פוליטיקה, מזרח תיכון, תקשורת וכל מה שאקטואלי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2016    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

בינתיים ב"אופוזיציה"


לאושיות האופוזיציה הלוחמת היה מאוד דחוף לשבת לקפה במקס ברנר ולבקר פצועים ולגלות תמיכה לעם - שזה סביר לגמרי בעיני. מדובר בפיגוע רצחני, ומתבקש מנבחרי ציבור לתמוך בקרבנות ובקרוביהם, אפילו לגלות מידה של אחדות לאומית נגד הטרור. רק חבל שחייהם של אושיות האופוזיציה כל-כך נוחים אי שם בצהלה. שום דבר לא בוער היכן שמחוץ לכול דלת, ישנן מדרגות שיש רחבות, והשיחים תמיד ירוקים וגזוזים. רק ככה אפשר להסביר את השתיקה הזאת השבוע נוכח חופן הריקבון שנחשף על רה"מ. כאילו ראו שרץ וזינקו על הכיסא בבהלה. ממש ככה. או אולי פשוט לא נעים. אולי יש סיכוי לממשלת אחדות. ובינתיים כל בוקר אני נוסע בקו 264 ועובר ברמת אליהו. איפה שילדים קטנים יוצאים יחדיו לבית ספר ב-7:20 ומעליהם שלט של העירייה: זהירות! סכנת התמוטטות. ממש ככה יא עיוני. ממש ככה. 


 


אני עושה העתק לאיזה פוסט שסטודנט צרפתי פרסם באופן אנונימי, על מאמר על פרשיות השחיתות האחרונות של רה"מ.


 


"כצפוי, החשדות שנתניהו נטל שוחד מאחד העבריינים הגדולים בצרפת, ארנו מימרן, הגיעו כאן לעמוד הראשי של עיתון נפוץ מאוד. הליברסיון מקדיש לפרשה 4 עמודים שלמים, ברמת בקיאות מקצועית מרשימה, כולל פירוט חסר פשרות של כל הגרסאות הסותרות בשרשרת ההכחשות/הודאות של ראש הממשלה - הרבה יותר ממה שכל עיתון ישראלי העז לכתוב בעניין. שזה קצת מוזר, בסופו של דבר מדובר ברה״מ של הישראלים, לא של הצרפתים. כמה הערות על דברים מוזרים נוספים:





1) נתניהו סיפר שהסכומים הועברו אליו תמורת ״הסברה״. אז הנה, זה הצליח לנו מעל המשוער, אין ספק שכשמנהיג משנורר כסף ממאפיונר מטונף, זה גורם למדינה שלו להיראות פשוט מצוין בעיניי העולם.


 


2) אבל מה שבאמת מזעזע כאן את המקומיים, זה לא שנתניהו בחש בכסף מלוכלך. מבחינתם, סה לה וי - הרי לכל מדינה יש את הפרנסואה מיטראן או את הסילביו ברלוסקוני שלה, העולם לא נופל מהרגליים כשהוא שומע שפוליטיקאי מסוים מושחת. לא, מה שמדהים את הצרפתים זה איך האיש מרשה לעצמו להחליף גרסאות, לשקר בבירור ואז לטעון שהכל רדיפה מטעם מתנגדיו הפוליטיים, ולזלזל באופן כל כך בוטה אפילו בנראות-עין של עקביות וכנות. הרושם המתקבל הוא של מדינת עולם שלישי שבה המנהיג, באופן מוצהר, אינו מרגיש עצמו מחויב לציבור או לאמת.


 


3) אתם יודעים מה, עזבו רגע טוהר מידות ואתיקה. מה עם הרמה הפשוטה, הטכנית, של לחשוב ס״מ קדימה, להכין שקרים הגיוניים לפחות, ולא להסתבך לעצמך בלשון ולצאת דביל בפרהסיה? מעל הכל, הכתבה מוציאה את נתניהו פשוט רשלן כושל, ניתן ממש לחוש בטון הסרקסטי-משועשע שבו המאמר נהנה לתאר את מסלול ההתפתלויות לאורך 4 ההצהרות השונות שיצאו מלשכת רה״מ אל התקשורת. תזכירו לי, הבנימין הזה, מעלתו העיקרית לא אמורה להיות ההופעה הציבורית המרשימה שלו, יכולות הדיברור והשכנוע? הרי כל עלייתו לגדולה היתה דרך התדמית של הנואם בחסד מהאו״ם, שמשכנע את העולם באנגלית נוצצת ומבט חודר שאנחנו הישראלים הם הצודקים והנכונים בסכסוך. נראה שעל העולם הוא כבר לא כל כך מצליח לעבוד יותר. נשאר לו רק לעבוד עלינו, שעל העולם הוא מצליח לעבוד.


 


4) הנקודה האחרונה והכואבת ביותר - היא היכן שהליברסיון דווקא טועה ומשקר לקוראיו. כתוב שם, ״נתניהו מכחיש אך דעת הקהל בארצו דורשת תשובות״. חה, בדיחה עצובה שכזאת. לך תסביר באמת בצרפת, מולדת היציאה הנזעמת לרחובות במחאה על הסתאבות השלטון, מהו המצב השורר כיום בארץ. כבר 3 ימים מאז התפוצצה פרשת מימרן, וראשי האופוזיציה - האופוזיציה, כן? לא הציבור המותש, אלא הנבחרים שתפקידם היחיד עלי אדמות הוא להעביר ביקורת על השלטון, כן? - טרם פצו פה בנושא. שתיקה רועמת. צרצרים ופוסטים על הנביא חזקיה ועל חודש הרמדאן. זהבה גלאון היא, עדיין, היחידה שמנסה להעלות את הנושא לתודעת הציבור (יחד עם העובדה מעוררת החלחלה שהתגלתה, שמפכ״ל המשטרה נמצא בכיס של החשוד עצמו, מכיוון שהוא מונה על ידיו במסגרת דיל ביניהם שימתיק את המשך הקריירה שלו - הבטחה של ראשות השב״כ). בעיתונות לא ממש עוזרים לה, לא ברור אם מתוך פחד, או סתם מתוך הבנה שזה לא מעורר עניין בציבור. אם זו ״רק״ הסיבה הראשונה, עדיין יש תקווה."


 



נכתב על ידי , 9/6/2016 23:26   בקטגוריות אינתיפאדה, צרפת, בנימין נתניהו, יאיר לפיד, יצחק הרצוג, מדע המדינה, ציפי לבני, שלי יחימוביץ', תקשורת, אקטואליה, פוליטיקה, הסברה, צרפת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Avatarכינוי: 

בן: 33

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי
1,183
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , מדעי הרוח
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאנייה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האנייה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)