לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

האנייה

רשמים על פוליטיקה, מזרח תיכון, תקשורת וכל מה שאקטואלי


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2016    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מה קורה כל פעם כשאני אומר לעצמי: "אולי בכול זאת אצביע ללפיד..."


כל פעם שאני אומר לעצמי: "הממ... יאיר לפיד לא כזה גרוע. אולי אני אצביע לו. הוא חמודי כזה, פרווה, יש אצלו חבר'ה טובים במפלגה.. וכהנה וכהנה." מגיע פוסט של יאיר לפיד, נותן לי נבוט בראש וצורח: "מה אתה לא מבין?! אין שכל! הבט לתוך האוזן שלי, אתה רואה מה קורה בצד השני? ברור שאתה רואה - אין שם כלום!".


 


 


חברים, יאיר לפיד הוא ילד עם רמה אינטלקטואלית של מתבגר שזה עתה הפיל ראש של באנג. אל תצביעו לו בחיים, אני מתחנן. אם הוא יהיה ראש ממשלה אנחנו נפשוט את הרגל, ונלך לקבץ נדבות בתורכיה. למה נתפדח מהאירופאים וארה"ב לא תיתן לנו ויזה.


 


 


לגוף העניין:


 


 


1. "מרכז" זה סוג של שמאל מחופש. קרי - בעד חלוקת הארץ\ "צדק חברתי"\"כלכלה הוגנת"\"איפהכסף"\מעמד הביניים. עצם החלוקה המשולשת היא מגוחכת. ובינתיים, אין ימין כלכלי שתומך בפשרה מלבד אי אלה "שאריות" בכנסת – אולי התנועה. כחלון מתפקד דה-פקטו כשכפ"ץ של הליכוד כך ש"מרכז" זה מושג חלול ותו לא. הסיבה שמעמדו מתחזק היא שתחת הפרופגנדה ההדדית ודרכי הפעולה של הימין והשמאל, הם עצמם הפכו לדימויים ומושגים חלולים. 


 


2. לכאורה: הימין לא מאמין בצדק חברתי אלא בחירות כלכלית(אולי בחמשת הממי"ם אבל לא יותר מזה). ולא במו"מ הנוכחי, כי הוא (אידיאולוגית) נגד חלוקת הארץ לשתי מדינות. מקסימום לאוטונומיה של מובלעות. מבחינתו המצב הנוכחי סביל. ועדיף על הרפתקאות שלום.


 


 


3. פיצול זה טוב כי דרך ויכוח פורה ניתן להגיע לאמת. התנגדות היא בוודאי עמדה. אלא אם כן הרטוריקה והלוגיקה התאבדו מחובקות יחדיו. או שהדמגוגיה ירתה להם בראש. אחד מהשניים.


 


 


4. הפוליטיקה הישנה עסוקה בחיפוש אשמים ולא באמת בשיפור המצב. אך הפוליטיקה החדשה... אוי, היא עסוקה בהאשמת חרדים ובשיפור המצב ע"י יוזמות מפגרות כמו מע"מ אפס ומיליארד שקל לקבוצה X כי זה נשמע טוב, אבל לא באמת משנה משהו מהותי.


 


 


5. "הפוליטיקאים שלנו": שמישהו יזכיר ליאיר שהוא מדבר על עצמו. הוא לא יכול לטנף על פוליטיקאים כאילו הוא לא פוליטיקאי. זה רשום על הדף בפייס שלו. בחייאת.


 


 


6. "אחדות" היא דבר יפה אבל מה שלפיד מדבר עליו הוא "אחידות". ככה זה כשאין התנגדות, הכול אותו דבר בעצם, ופיצול זה רע. האמת שפיצול לא סותר אחדות. אבל אחידות דווקא כן. עם מי אפשר להיות מאוחדים כשכולם מסכימים על הכול? אחדות אמתית היא שותפות גם כשמתווכחים אחד עם השני. למה? כי אני מעדיף אותך על פני כל אחד אחר, לא בגלל שאתה מסכים איתי. בגלל שאתה אח שלי, שכן שלי, חבר שלי.


 


 


7.הייתי ממשיך אבל אני אתחנן שוב: תצביעו ימין, שמאל, מרכז, רק לא לאפס המוחלט הזה: שמגנה את שוברים שתיקה ומעריץ את מייק טייסון הפציפיסט, שמסית נגד השמאל ותומך בפינוי התנחלויות ללא כל תמורה, שאומר שהוא ליברל אבל שולט במפלגה כמו דיקטטור, ששואל איפה הכסף רגע אחרי שעשה פרסומת לבנק הפועלים. שמתנגד לשרידות פוליטית אבל... שורד פוליטית. וזה ממשיך כאילו כלום.


8.תבינו, היקום לא יכול להכיל כל-כך הרבה סתירות. הוא יקרוס לתוך עצמו. הרי דונאלד טראמפ יושב בקהל ולוחש באוזן לחברו מה-KKK: "מי זה לעזאזל הדמגוג הזה. פאק ת'יס שיט איימ אאוט!" דיקטטורים ורוצחי המונים, מוחאים כפיים ממעמקי הגיהינום ומצדיעים לתופעה הזו. אנטישמיים שהאשימו את היהודים בעוולות הקומוניזם והקפיטליזם כאחד לא יודעים את נפשם, הייתכן שיהודי יתעלה עליהם אפילו בתחרות הסתירות הלוגיות הפרטית שייסדו להם? זו תבוסה שמשתווה לאפרו-אמריקנים שניצחו את הנאצים באולימפיאדה.


 


 


אחד הילדים בכיתה בטוח קם ושאל: מזה החרא הזה? תתבגר כבר ותפסיק לעשות פאפים בשירותים של בית-ספר. אתה אותותו בן 60. הוא נחתך בעריכה אחרת איך תהיה "אחדות".


 

נכתב על ידי , 6/6/2016 15:59   בקטגוריות יאיר לפיד, ימין, שמאל, פיצול זה טוב, דמגוגיה, אחדות, אחידות, פוליטיקה חדשה, פוליטיקה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Avatarכינוי: 

בן: 33

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי
1,183
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , מדעי הרוח
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להאנייה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על האנייה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)