לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עשור בישרא, פותח שוב בלוג חדש כי הקודם הפך ללא אנונימי, שיהיה לנו בהצלחה


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


9/2015

השריטה הכי עמוקה שלי...


חופש גדול

1992

אלירן

כך קראו לו

הוא זרק לי את המשפט הכי מבאס שיכולתי לשמוע בגיל כזה (או בכלל)

"כשישעמם לי אני אקרא לך ונשחק"

זה נאמר בתגובה לכך שיצאתי לרחוב והוא לא התייחס אליי

אמרתי לו שעל הזין שלי ושאני אצא לרחוב אם ישעמם לו או לא

רק במילים של ילד בן 8

כן

זה מה שהיינו עושים פעם

יוצאים לרחוב

מגרש המשחקים היה קצה כביש ללא מוצא

הפחים היו השערים

הפיפי של הכלבים היה החמצן שלנו

נראיתי כמו ילד סלאמס

ילד שכונה ברזילאי קלאסי

שנאתי אותו באותו יום

הפסקתי לשחק איתו לתמיד

 

אני מאשים את ההורים שלי 

יותר נכון את אמא שלי 

בהגנת יתר

היא לא נתנה לי להתמודד

התערבה תמיד

דיברה עם הורים של

ניסתה לסדר

באה ממניעים טובים

חיבוק דוב

 

כך קרה גם כשאלירן שבר את היד וכולם הלכו לבקר אותו ולא קראו לי

כך קרה גם כשיהודה אמר לי לא לפתוח חטיף בל"ג בעומר

כך קרה גם כשהלכתי מכות עם אהוד רק כדי להיות פופולרי יותר

או כשהלכתי מהבית של פיני כי איבדתי את הסבלנות

1992

איזו שנה

 

שנתיים אחר כך עברנו דירה

ההורים החליטו שמיצינו את הסלאמס

ועברנו לאיזור טוב יותר בעיר

הרבה יותר טוב

עשרים דקות נסיעה מצפון לדרום

לדעתי זו העיר היחידה בארץ, בעולם, בה הדרום יותר טוב מהצפון

אבא לקח את הפנסיה הצבאית שלו

ומשכנתא

והדרמנו

לשכונה הכי טובה בעיר

 

רק שהמצב הכלכלי נותר כשהיה

והילדים נהיו עשירים יותר

והיה קשה יותר

גם בזה אני מאשים את ההורים

כמה נוח

בימי שישי כל הילדים נפגשו בערב

יצאו לקניון או למרכז המסחרי הפתוח

איפה שהיו חנויות ממתקים

לפעמים אף סרטים

לייזר קווסט

ועוד

אבל לי

לנו

לא היה כסף כמו למשפחות האחרות

ובימי שישי

לא תמיד הייתי נפגש עם החברים

התביישתי

 

1995

מול חלון החדר של אחי הייתה גינה

בגינה היו מתאספים כל הילדים

ומשם מתפזרים ליציאה של שישי

במקומות שיש בהם כיף

וצריך לפזר כסף

באחת הפעמים

אני זוכר שרציתי ללכת

כלכך רציתי

אבל לא היה כסף

ולא הייתה אפשרות

וכעסתי

אבל הפנמתי

כמו תמיד

לא סיפרתי להורים

 

לא יודע מאיפה הייתה לי

אבל הייתה לי משקפת

לא זוכר איך קיבלתי אותה

אולי מתנת יומולדת

ישבתי על אדן החלון

על הסורגים שאני ואחי ידענו להשתחל אליהם ביחד

והשקפנו על הכיתה

ראינו חבר ועוד חבר

וחברה 

ילד ועוד ילד

וילדה

מתאספים אט אט בגינה הגדולה

ואני ואחי עומדים בשקט בחלון

וצופים בהם

במשקפת

משחקים את אלוהים

מהמרים מה יקרה

ודקות ארוכות אף ישבנו בשקט

ופשוט בהינו בילדים העשירים

בפיג'מה

בשקט

בלי שההורים יודעים

צופים בהם נהנים

כמו ללכת לראות אנשים אוכלים גלידה

 

עשרים שנה קדימה

זה היה אחד האירועים שהכי השריטו אותי

היום אני לא מוותר על שום פגישה

יציאה

אירוע

בכל פעם שאני מוזמן - 

אני שם

ובכל פעם שמבטלים לי - 

אני נשרט

זה דפוק

דפוק מדי

ולפעמים אני רק צריך שמישהו יקשיב לי

 

והנה מגיע לו יום כיפורים של 2015

וכפי שאמרתי אני כל הזמן מחפש חברים

ממעט לראות משפחה

ובכל כיפור מאז השחרור מהצבא - 

אני לא עם המשפחה

ואם כן

אז כמה שפחות

ב-2007 עשיתי סיבוב בעיר עם חבר עד הבוקר

ב-2008 נפגשתי עם חבר מהצד השני של העיר

ב-2009 כבר נשארתי לישון אצלו

כך גם ב10

ב11 אבא נפטר ונשארתי עם המשפחה

ב12 חזרתי לחבר

ב-2013 חזרתי לחיק המשפחה, החבר נכנס לקשר רציני ואני איבדתי אותו

ב-2014 עשיתי את המפסקת עם המשפחה, חזרתי ברגל לחבר אחד לעשות אצלו את הלילה ולמחרת הייתי כל היום עם ידידה

זאת שתבריז לי ב-2015

 

השנה הייתי אמור לעשות עם ידידה

היא הייתה אמורה לבוא אלי לחיפה

והנה השריטה חזרה

היא הבריזה לי ממש ברגע האחרון

ואני נותרתי בפלונטר

שוב מרגיש את האמירה של אלירן

או את המשקפת על אדן החלון

אני נמצא רחוק מכולם

ואין מצב שאני נשאר עם המשפחה

רגעים של שבירה

ואני ממש לא יודע מה לעשות עם עצמי

אני אובד עצות

היום סימסתי לידידה (אחרת)

ובמהלך ההתכתבות שאלתי אותה אם בא לה להתקשר

היא אמרה שהיא הייתה שמחה אבל היא בדיוק יוצאת

ואני נותרתי אבוד

ואז החברה של החבר סימסה לי

אם בא לי לעשות איתם את הערב

בשאיפה שאשאר אחרי זה אצל המשפחה

שוב הקטע הזה של "משעמם לי אז תבוא, וכשיסיים לשעמם לי אז תלך"

סירבתי

אבוד

ומקווה איכשהו למלא את החלל

 

חתימה טובה!

ומלאה בחברים

צ'או

נכתב על ידי בלוגר חיפאי , 21/9/2015 23:44  
הקטע משוייך לנושא החם: סליחות
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  בלוגר חיפאי

בן: 39





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבלוגר חיפאי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בלוגר חיפאי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)