לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הקיר הרביעי


"בתמימותנו אנו יראים את המוות, מבלי דעת כי החיים הם תהלוכת רגעים מתים ונולדים. שנה היא רק ניסיון של הבנת הנצח לשימוש יום-יומי. אורך הרגע כאורך חיוך או אנחה."


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   




הוסף מסר

9/2015

המדריך למדוכא המתחיל


קמת בבוקר וגילית שגוף גדול וחזק יותר ממך מדכא אותך כל שעה, כל דקה, כל שנייה? אתה לא לבד! 
אבל קודם כל, כמובן, שיר הפוסט: 
והפעם, להקה שאני מאוד אוהב- System Of A Down מנגנים את Revenga. השירים של סיסטם גאוניים- כל אחד מהם מושפע כל כך מז'נארים אחרים. בגלל זה, היא להקה מעולה להתחיל לשמוע: היא כרטיס כניסה לעולם של מוזיקה יותר כבדה.  

צעד ראשון לשחרור: פסיכולוגיה 
הצעד הראשון שלך יהיה להבין את הדיכוי שלך, מפרספקטיבות שונות. קודם כל, תסתכל על עצמך במראה. האם אתה שונה מאנשים אחרים בצורה מסוימת? האם משהו שעשית בעבר הפר חוקים כלשהם או גרם לקבוצה מסוימת חוסר נוחות, או אפילו כעס? האם אתה יכול לחשוב על משהו בך, משהו שעשית, תכונת אופי או תכונה חיצונית, שעלולה לעורר את חמת זעמם של קבוצת אנשים או אפילו איש אחד? 
אם כן, זה לאו דווקא אומר שאתה מדוכא. עכשיו מגיע החלק החשוב יותר: במי בדיוק אתה, המשפחה שלך, הקהילה שלך, או אנשי המקום שבו אתה חי "פגעו"? מי עלול להרגיש מאויים על ידך? זה יכול להיות מנהל בית הספר, ראש הממשלה, המפקד, המוכר בחנות, השכן מלמעלה, כל בנאדם שאתה מרגיש שהיחס אליו אליך היה לא טוב, לא נוח ומאיים בגלל שאתה שונה מסיבה מסוימת. אם כן, ויש לך הוכחות וזכרונות ברורים לכך שהוא הפלה אותך מסיבה מסוימת, התייחס אליך בצורה מאיימת ומדכאת מסיבה לא מוצדקת, תנסה לבדוק: האם האדם או הקבוצה שעשה זאת היא בעלת כוח מסוים? זה יכול להיות כוח פוליטי, כלכלי, אידיאולוגי- כל צורה של השפעה על הסביבה. אם התשובות שלך להכל הן כן, חדשות טובות! אתה מדוכא! 
הצעד הראשון יהיה להבין באיזה מין סוג דיכוי מדובר.  


צעד שני: שלושת סוגי הדיכוי  

איזה מין מדוכא אתה? איך הדיכוי כלפיך מתבטא? 
פרופסור אילן גור זאב חילק דיכוי לשלושה סוגי דיכוי שונים. איזה אחד מהם מתאים לך? 

דיכוי מרמה ראשונה - דיכוי ישיר, על ידי כוחנות ועונשין. הדיכוי מתאפשר משום שהמדכא חזק מן המדוכא. בדיכוי זה הנדכא חש עצמו פגוע במישרין. כנגד דיכוי זה ניתן להתקומם אם כי לא תמיד להצליח.  
 
דיכוי מרמה שנייה - דיכוי המיוצר על ידי מערכת מחשבה אידאולוגית, המצדיקה את קיום המעמדות. התקוממות כנגד דיכוי זה דורשת הכרה והטלת ספק במסגרות וחייבת להיות במסגרת של ביקורת המציאות.



דיכוי מרמה שלישית -דיכוי זה מעצב בדרך של מניפולציה את נפש המדוכא, כך שלא רק שלא יוכל להתקומם - אלא גם שלא ירצה בכך. לשם כך מייצר המדכא צרכים במדוכא באופן מלאכותי, וממלא אותם עבורו וכך שומר על מסגרת הכוח בה הוא פועל. המדוכא לא ימרוד ולא ירצה למרוד משום שמסגרת הדיכוי מספקת לו את הצורך המלאכותי.  



אז מה עושים? 
אז הבנת באיזו צורה אתה מדוכא. מה עושים עכשיו?  
הצעד הבא שלך יהיה מאבק. מאבק הוא הצורה האנושית הכי בסיסית בעולם, והוא מה שבני אדם עושים אלפי שנים. הטבע שלנו הוא להתקומם נגד אלו שמשתמשים בכוח שלהם בצורה לא נכונה. מאבק הוא האקט הכי בסיסי והכי אנושי בעולם חוץ מאהבה- הוא הרגע שבו אנשים מתלכדים לקבוצה אחת ונלחמים לפי העקרונות והאידיאלים שלהם. 
מאבק נכון הוא מאבק לא אלים. הדיכוי עצמו הוא אלים, דורסני, חסר פשרות ולא צודק. לכן, מאבק מוסרי יותר, צודק יותר, אמיתי יותר, כנה יותר, שמציע אלטנרטיבה מאושרת יותר, יהיה מאבק לא אלים, אבל עקשן. בעוד מאבק הוא חלק מכל בן אדם שקיים, אלימות היא לא- היא שקר מלאכותי שנוצר על ידי החברה, בשביל לעודד אותנו לתמוך במלחמות או במאבקים אלימים. אלימות יוצרת עוד אלימות, ואלימות תמיד תיצור דיכוי נוסף. 
המאבק הכי נעלה בעולם הוא מאבק נגד האלימות, וברגע שאת או אתה תנקטו את הצעד הראשון, הנכון, האמיתי, הכנה והטוב למלחמה במי שמדכא אתכם- בית ספר, השלטון, המשטרה, הצבא- אחרים יצטרפו. בני אדם אוהבים לאהוב, שונאים לשנוא, וצריכים את המאבק. 

איך יוצרים מאבק נכון?

1. מאבק נכון הוא מאבק יצירתי. תכתבו משהו, תציירו משהו,תתלו כרזות. תצבעו שלטים, תעצבו חולצות, תדפיסו עלונים וסטיקרים, תתלו דגלים,תקשקשו על משהו, תעשו אומנות רחוב, תצלמו סרט תיעודי, תכתבו סיפור ותשלחו אותו לאינטרנט. תצרו אתר אינטרנט מחתרתי, תשדרו ברדיו או סתם בפודקאסט, תחתימו עצומות.  



2. מאבק נכון הוא מאבק מוזיקלי. תכתבו שיר, תלחינו אותו, תלמדו תווים, תבקשו ממשהו לנגן או שתנגנו בעצמכם. תשירו גם אם אין לכם קול. תעתיקו שירים של אחרים, תשנו אותם, או תשמיעו אותם כמה חזק שאפשר. תזמינו אמנים לשיר יחד איתכם, תעשו להקה סתם כי בא לכם, תשמיעו את השיר שלכם בכל מקום ובכל זמן שאפשר.  

3. מאבק נכון הוא מאבק עקשן. תפריעו לאנשים לעבוד, תפגינו בכיכרות, תשבתו לחלוטין, או שתעשו שביתה איטלקית (עבודה איטית מאוד). תיכנסו לבתים של אנשים, תצעקו במגאפון, תארגנו עצרת, תכינו נאומים ותשלחו מכתבים לאנשים מגבוה, תעשו חרם צרכנים.  


4. מאבק נכון הוא מאבק להוט. תקשרו את עצמכם לדברים, תשנו את השם, תשקרו, תשבתו רעב, תצומו, תתפטרו. תתחבאו, תעקפו מחסומים, תקפצו מעל גדרות, תכנסו למשרדים של אנשים. תצעקו, והרבה. תרימו את היד לתנועה של אגרוף, אנשים ימשיכו אחריכם.  

5.מאבק נכון הוא מאבק אוהב. תאהבו את מי שתומך בכם, תראו שאתם מכירים להם תודה שהם שם, תכירו בכאב שלהם. תזכירו לצד השני תמיד שאתם עליונים מוסרית. תחייכו לשוטרים, בואו בסבר פנים יפות בהפגנות, תפריחו נשיקות באוויר, תחבקו אנשים שתומכים ותקוו שאלו שלא יתפחכו יום אחד. 



6. והכי חשוב: מאבק נכון לא מוותר. גם כשקשה. בהצלחה.   



אנשים! אם הרעיונות האלו לא מספיקים, יש עוד 99 רעיונות אחרים כאן. חיוך
נכתב על ידי , 16/9/2015 18:00  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

גיל: 24

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

1,973
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , אהבה למוזיקה , זכויות אדם
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDuHast אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DuHast ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)