לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הקיר הרביעי


"בתמימותנו אנו יראים את המוות, מבלי דעת כי החיים הם תהלוכת רגעים מתים ונולדים. שנה היא רק ניסיון של הבנת הנצח לשימוש יום-יומי. אורך הרגע כאורך חיוך או אנחה."


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   




הוסף מסר

9/2015

נחשו מה? עוקבים אחריכם.


זה לא ממש חדש. כך עוקבת הממשלה וצה"ל אחריכם כבר 5 שנים לפחות 
אבל כמו תמיד, קודם כל שיר הפוסט: 
והפעם בחרתי לחלוק כבוד לאמן מדהים שמגיע אלינו ב3 לאוקטובר השנה- בון ג'ובי, עם השיר הכי טוב שלו בעיניי וקלאסיקת רוקנ'רול מטורפת, Livin' On A Prayer.  



"החירות היא החירות לומר ששניים ועוד שניים שווה ארבע. אם זה מוסכם, נובע ממילא כל השאר." 
ג'ורג' אורוול, 1984 
***
"לפני מספר שנים נכנסה חבורה של קציני צבא במדים לחדר ישיבות במשרדי חברה ישראלית המתעסקת ביום יום במעקב ובניטור השיח ברשת לצרכים מסחריים. החברה בודקת מה חושבים גולשי הרשתות על מותג מסוים, איך הם מתבטאים לגבי מוצר חדש שהושק לא מזמן, ועוד.
עובד לשעבר בחברה, שדיבר עם שיחה מקומית, סיפר כי קציני הצבא לא התעניינו בכל הדברים האלה, אלא ניגשו ישר לעניין: "אנחנו צריכים שתשתמשו במערכות שלכם לניטור מילים נפיצות", הם אמרו.
העובד, ששמו שמור במערכת, מספר על מעורבותה של החברה בפרויקטים בטחוניים: 'הם עובדים עם מחלקת טכנולוגיות של המודיעין… מספקים מידע בערבית על התארגנויות מחאה ועל שיחות עם מלים שנשמעות נפיץ. גם בעברית כמובן, כולל מידע על מיקום גיאוגרפי (של המשתמשים), אבל אני לא בטוח באיזו רזולוציה'." 
*** 
המאבק נגד דיכוי במאה ה21 הוא מאבק אינטרנטי. האינטרנט, שדה חופשי ממגבלות ומגבולות אנושיים, איפשר את ההיווצרות של תנועות לאומיות, מחאות ומאבקים צודקים יותר ופחות. אלו הצודקים התאפיינו ביושר- שמיעת הדעה של אחר, מאבק לא אלים, ובעיקר הבנה שהאינטרנט הוא מרחב חופשי. 
מאז ה11 בספטמבר, ארה"ב החלה במסע מעקב אדיר נגד האזרחים שלה, שכלל איכוני טלפונים וציתות, מתקני מעקב ותוכנות שהפרו זכויות אדם. אזרחי ה"מדינה הדמוקרטית בתבל" לא רצו שהממשלה שלהם תעקוב אחריהם.


אבל המעקב של ארצות הברית אחרי האזרחים שלה הוא ברור וידוע היום, למרות שהוא ממשיך. בעזרתם של ג'וליאן אסאנג', ממציא ויקיליקס, ואדוארד סנודן, שעבד בNSA האמריקאי וראה מבפנים את תעשיית המעקב, ולבסוף החליט לספר לעולם, אזרחי ארה"ב החלו להיאבק עבור אינטרנט חופשי יותר. 

פסל אומנות רחוב של ג'וליאן אסאנג', אדוארד סנואדן ובראדלי (צ'לסי) מאנינג

גם ישראל החליטה לנקוט במאמץ של מעקב אחרי האזרחים שלה. ולמה לא? מעקב אחרי אזרחים 24 שעות ביממה נותן לך את כל המידע שצריך. הפגנות, חרם, פיגועים עתידיים- הכל מולך. בידיים של ממשלת ישראל, האינטרנט נהפך לכלי לסתימת פיות, ולהפרה אדירה של זכויות אדם בסיסיות. 
איך עובדת מערכת הניטור של צה"ל  
מערכת הניטור של צה"ל, היא, ובכן, לא של צה"ל. צה"ל שילם לחברות אבטחה אינטרנטית פרטיות, ששמן לא נחשף. אותן חברות עסקו בשימוש בניטור מילים ספציפיות באינטרנט בשביל להבין את חוות הדעת של צרכנים לגבי מוצרים חדשים בשוק. אבל את צה"ל זה לא עניין- הוא רצה שהחברות יחפשו ברשתות חברתיות, בהיסטוריית אתרים במחשב, בהודעות מייל ועוד, "מילים נפיצות"- לא רק מילים כמו "פיגוע", או "רצח", אלא גם מילים כמו "הפגנה", "חרם" ו"אל-קודס". 
בהמשך, צה"ל התקדם אל הסמארטפונים, המכשירים שאנחנו נושאים יום יום. שיחות הווצאפ והSMS נקלטו על ידי חברות כמו סלקום ואורנג' ונשלחו מיידית אליו. את המידע הם רצו עם המיקום המדויק של האדם, השם, ללא ניתוח. עוד דרך פעולה שכיחה היא יצירה של חשבונות פיקטיביים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק לדוגמא, ודרכן נקשרים לאנשים שחשודים בארגון הפגנות וחרמות. כך צה"ל עוקף את הגדרות הפרטיות של פייסבוק, ונחשף לכל הפרטים של האדם. 


חלק קטן מהחברות שמשתפות פעולה עם צה"ל
באזילה: חברה המציעה שירותי מעקב אחרי טרנדים באינטרנט, באמצעות אלגוריתמים של זיהוי מילים ספציפיות. 
IntuView: מציעה שירותי מעקב אינטרנטיים בנושאים שונים, כמו המדינה. 
דלטור: חברת IT המציעה פתרונות מידע ותפעול. המוצר שלה, kapow, עוסק בניטור ובזיהוי נושאים ספציפיים באינטרנט. 
שירותי מקלדות שונים: אפליקציות רבות מאפשרות הורדה של מקלדות בצבעים ובסוגים שונים לטלפון. המידע שאנחנו מקלידים באותן אפליקציות נרשם ומועבר לצה"ל במקרים מסוימים. 
 
Hacking Team: חברה איטלקית המוכרת תוכנות זדוניות, ביניהן תוכנות מעקב רבות. חשיפה של האקרים גילתה כי החברה מכרה עשרות תוכנות לצה"ל ולמשטרת ישראל. 
Nice מערכות: חברת ייעוץ ותפעול מידע אינטרנטי, שלפי אתר ויקיליקס, מסייעת למדינות ברחבי העולם, וביניהן ישראל, ומייצרת מערכות למעקב אחרי אזרחים. 
אמדוקס: חברה ישראלית שמספקת ייעוץ ופתרונות לחברות התקשורת הגדולות בעולם (ביניהן AT&T). 
אלתא מערכות: חברה בת של התעשייה האווירית לישראל, ואחת המובילות בעולם בתחום המכ"מים והלוחמה האלקטרונית. 
ויש עוד המון.

איך להילחם בניטור ובמעקב באינטרנט 
לדבר כמו עוכר ישראל. אפשר פשוט לעשות את המערכת ללא רלוונטית. שימוש במילים כמו "פיגוע" ו"אללה הוא אכבר" תוך כדי הודעות תמימות יהפוך את המערכת לחסרת תועלת. עוד על השיטה הגאונית כאן
להשתמש בשירותים ללא מעקב. שירותים חינמיים רבים יעזרו לכם להשתמש באינטרנט בקלות. DuckDuckGo, לדוגמא, הוא מנוע חיפוש חינמי לחלוטין, שהדבר המיוחד בו הוא שהשימוש שלכם בו לא הולך לשום מקום- הוא מנוע החיפוש הבטוח הראשון והטוב ביותר לשימוש. 
להתקין תוכנות אנטי וירוס. זה אומנם לא מונע את המעקב ב100 אחוז, אבל אנטי וירוס נכון ויעיל יכול למנוע את הכניסה של תוכנות זדוניות שרושמות את הפעולות שלנו באינטרנט. 
לעבור לדפדפני אינטרנט בטוחים יותר. דפדפני האינטרנט שלנו, למרות הנוחות שהם נותנים, נותנים את כל המידע שלנו לצה"ל ולמשטרה. דפדפנים חינמיים כמו tor משתמשים בשיטות גאוניות בשביל להסתיר את המידע שלנו ולסייע לנו בגלישה 100 בטוחה ממעקב. 
אזרחי ישראל מודיעים כי לא יהיו הקורבנות של מעקב אינטרנטי, כלי בידיים של משטרים פשיסטיים לסתימת פיות ולהפרה של זכויות אדם. 
אנחנו יותר טובים מזה.  



חשוב שנקרא עוד מידע בנושא. ניתן למצוא אותו כאן, כאן, וכאן
נכתב על ידי , 19/9/2015 21:16  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

גיל: 24

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

1,973
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , אהבה למוזיקה , זכויות אדם
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDuHast אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DuHast ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)