לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הקיר הרביעי


"בתמימותנו אנו יראים את המוות, מבלי דעת כי החיים הם תהלוכת רגעים מתים ונולדים. שנה היא רק ניסיון של הבנת הנצח לשימוש יום-יומי. אורך הרגע כאורך חיוך או אנחה."


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   




הוסף מסר

9/2015

הדמוקטטורה היחידה במזרח התיכון


מנפצים את המטריקס: 10 דברים שאסור לכם לעשות בישראל 
אבל קודם כל, שיר הפוסט: 
והפעם, ממשיכים מגמה. אחרי שבפעם הקודמת שיתפתי אתכם בשיר מעולה של בון ג'ובי, חשבתי להמשיך עם המגמה של רוקנ'רול קלאסי מהאייטיז. אז עוד קלאסיקה מדהימה, הפעם של להקה אהובה עליי טיפה יותר- Guns N Roses שרים את Sweet Child O' Mine.  
אנחנו רגילים לחשוב שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית. שתפקיד החוקים להגן עלינו ולשרת אותנו, האזרחים. שהם בחליפות נמצאים שם בשבילנו. על הנייר זה נשמע מעולה, אבל רק על הנייר. מדינת ישראל והעומדים בראשה מצאו פיתרון נוח לאחרונה: מצב של דמוקטטורה, עלק דמוקרטיה, דמוקרטיה בשקל- אין שתרצו לקרוא לזה, מדובר באותו דבר. זה נראה כמו דמוקרטיה ומדבר כמו דמוקרטיה, אבל בשטח, אנשים עובדים כל היום בשביל להפיל אתכם ואת הזכויות שלכם לרצפה, ולהוביל את המדינה הזו קרוב כמה שיותר לדיקטטורה ולפשיזם. 
לא מאמינים לי? בואו נראה ביחד.הנה 10 מעשים לגיטימיים, מובנים, הגיוניים, שאסורים לחלוטין בישראל.  
1. להעמיד לדין את ראש הממשלה.- חוק משנת 2011 שהציעה ח"כ רונית תירוש מקדימה הציע כי ראש ממשלה מכהן לא יוכל להיחקר במשטרה ולעמוד לדין מכל סיבה כלשהי. כל השרים שהיו אז בוועדה תמכו בחוק, והוא עבר בפה אחד. המשמעות אומרת שבעתיד ראש הממשלה לא יוכל לעמוד בפני בית משפט מכל עבירה שהיא לפרט אונס או רצח. למידע נוסף על החוק לחצו כאן.   

2.לציין את יום הנכבה.-חוק שעבר גם הוא בשנת 2011, ומונע מארגונים, ביניהם עמותות, ארגוני זכויות אדם, במאי קולנוע ותאטרון ונוספים, לציין את יום העצמאות כיום אבל או להשתמש במונחים כ"נכבה", או כ"אסון הפלסטיני". הצעת החוק המקורית טענה כי אדם שיביע זאת יהיה צפוי למאסר, אבל החוק שונה עקב לחץ ציבורי להסרת המימון הציבורי (בו תלויים כל המוזכרים מעלה) ולדיון משמעתי. למידע נוסף על החוק לחצו כאן וכאן.
 

3.להגביל את העיקול של הבית שלכם.-החוק הבא הזוי במיוחד. הקפיטליזם עולה עליית מדרגה מטורפת בחוק הבא, חוק סמכות הגבייה המנהלית, שמאשר לבנקים ולארגונים אחרים לעקל לכם את הרכוש ללא הגבלה וללא הודעה מראש. החוק אפילו שופצר עוד יותר בשביל שחברות פרטיות יוכלו להשתמש בו, יחד עם המאגר האזרחי (ידוע גם כמאגר הביומטרי).  



4.לגור בישוב של יהודים.-ערבים? נדפקתם חזק. אין מילה אחרת לתאר את "החוק לתיקון פקודות האגודות השיתופיות" מאשר זה. החוק מאשר לישובים, שכונות ומושבים לדחות הצעות של אזרחים שווים, בדיוק כמוהם, מתוך דאגה כנה ל"צביון" ול"רוח" של השכונה ושל הישוב. החוק הוכח כיעיל במיוחד בישובים שמתגאים ב100 אחוז יהודים, ושדחו הצעות של ערבים פעם אחר פעם, מתוך אידיאולוגיה גזענית. עוד על החוק כאן.
 
5.לשמור על הפרטיות שלכם באינטרנט (וגם מחוצה לו).- זו עכשיו עובדה ברורה: היסטורית האינטרנט שלכם, ההקלדות בסמארטפון, הווצאפ, הפייסבוק וכל שאר הרשתות החברתיות מעבירות את המידע שלכם ישירות לצה"ל, אמ"ן, השב"כ ומשטרת ישראל. חברות פרטיות כמו אמדוקס, IntuView ואחרות, עובדות בשיתוף עם צה"ל ובהפרה בוטה של זכויות אדם בשביל לאסוף מיקום ומידע רגיש עלינו ועל החיים שלנו. ולא רק במחשב ובסמארטפון: ערים בישראל כמו תל אביב יפו, ראשון לציון וחיפה מתגאות במספר אדיר של מצלמות במעגל סגור שהוצבו במקומן מטעם העיריות והממשל בשביל לעקוב אחרי אזרחים. עוד על זה בפוסט מיוחד שכתבתי כאן.   



6.להתחתן עם אהוב לבכם.-כבר קרוב ל70 שנה שנישואי הומוסקסואלים ולסביות לא מותרים במדינת ישראל, למרות שסקר וואלה משנת 2013 קובע כי 4 אחוז מאוכלוסיית מדינת ישראל הם חלק מהקהילה הלהטבאק"ית. יותר מזה: הליכים שגרתיים לזוגות סטרייטים כמו אימוץ ושימוש באימא פונדקאית אסורים בתכלית האיסור.  ממשלת ישראל  עוצמת עין ומתירה להומופוביה לשרוץ בבתי ספר ובמקומות עבודה.
 
7.לפעול נגד הכיבוש.-  הצעת חוק "איסור לשון הרע" משנת 2012 מבקשת לאפשר תביעת דיבה והעמדה לדין פלילי על כל מי שמדבר סרה נגד מדינת ישראל ונגד הצבא, ומיועד לפעול נגד ארגוני שמאל וארגוני זכויות אדם בשטחים, ומניעה של יצירת הפגנות, הפצת מידע על הנעשה בשטחים ועל הפרות של זכויות אדם ביהודה ושומרון.  
8.לאכול חזיר.-חייל בקורס מ"כים נאסר בבית כלא צבאי בעקבות אכילה של נקניק חזיר בצבא. "שרת התרבות" מירי רגב הגיבה באומרה:"רוצה חזיר? תאכל בבית", בהתעלמות ברורה מכל זכויות אדם קיימות לגבי זכויותו של אדם לאכול מה שהוא רואה לנכון, איפה שהוא רואה לנכון. חוק איסור גידול חזיר קיים במדינת ישראל מזה שנים רבות.  

9.לקבוע בצורה הוגנת שופטים.-טוב, אז הסעיף הזה קצת שונה: הרפורמה במערכת המשפטית מתוכננת כבר שנים ארוכות מטעם ח"כים מהקואליציה, שמנסים לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, כדי שפוליטיקאים יבחרו את השופטים לבית המשפט העליון. בנוסף, הצעת חוק של הליכוד מהימים האחרונים קראה להעניש שופטים שבוחרים בעונשים קלים לילדים פלסטינים שיידו אבנים- במילים אחרות, פסקת נכון? נדפקת.
 

10.לומר את האמת.-לפני שנה, עלה ח"כ מבל"ד ג'מאל זחלאקה לדוכן הנאומים ודיבר על היחס של ממשלת ישראל לערבים ולפלסטינים. הוא ציין כי המדינה מתייחסת אליהם כאזרחים סוג ב', את הקושי ואת הסבל שבכיבוש, ושקרא לח"כ פייגלין מהליכוד, ימני קיצוני אדוק, "פשיסט", הוא הורד מהבמה בהתנגדות בידי שלושה סדרנים. 
נראה נורא. אבל יש אלטרנטיבה. יש דרך טובה יותר.  

נכתב על ידי , 20/9/2015 22:41  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

גיל: 24

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

1,973
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , אהבה למוזיקה , זכויות אדם
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDuHast אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DuHast ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)