לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הקיר הרביעי


"בתמימותנו אנו יראים את המוות, מבלי דעת כי החיים הם תהלוכת רגעים מתים ונולדים. שנה היא רק ניסיון של הבנת הנצח לשימוש יום-יומי. אורך הרגע כאורך חיוך או אנחה."


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   




הוסף מסר

9/2015

מדינת היהודים


והפעם: מגלים את ההבדל בין מדינת היהודים למדינה ליהודים 
אבל לפני הכל, שיר: 
והפעם, להקת פאוור מעולה בשם Sabaton מנגנת את Rise Of Evil.  
הכרזת העצמאות
מדינה אולי נשמעת כמו רעיון אדיר על הנייר, אבל בשטח, היא מתבררת ככישלון. כת המדינה, שמאמינה מצייתים ללא עוררין להיררכיה עליונה שאין לפקפק בה, שמאמיניה עוצמים את העיניים בפני פשעים נוראיים, באמצעות מחויבות קנאית למדינה- נפוצה כל כך היום, שאפילו ארגונים ועמים ללא מדינה חושקים ברעיון הזה מאוד.  
אבל מדינת ישראל היא רעיון שונה, קונספט שונה לחלוטין. הרעיון הציוני, פרי המחשבה של הוגי דעות עוד מהמאה ה19, היה שונה מכל תנועת קוממיות אחרות בזמנו (וגם בין היחידים היום). הרעיון היה מוזר מעט בהתחלה: מדינה יהודית. הצביון, הממשלה, הצבא, המשטרה, מערכת החינוך; כולם יהיו יהודיים. היה זה פתרון מושלם לבעיה היהודית, בעיה סבוכה מאוד, שהתבטאה בעיקר בטבח מדי שלוש שנים. משהו היה מוזר באנשי הגולה, בעיקר אירופה, לפני קום המדינה: משום מה, חלק מאוד גדול מהם שנאו אותנו. 
ב1948, אחרי פרעה אחד, המן אחד, חלמנייצקי אחד ופסיכופת עם שפם, הוקמה מדינת ישראל. היושבים באולם בבית דיזינגוף שבשדרות רוטשליד 16, ישבו בצפייה והמתינו להכרזה. בן גוריון אמר את המילים המוכרות שלו, על הכרזה למדינה יהודית בארץ ישראל
אף אחד מיושבי האולם ומההמונים שבחוץ, שהמתינו בקוצר רוח, לא הבין מה קרה. לא קלט, לא חיבר את החוטים שהיו עוזרים לו להבין את הטעות שנעשתה עם הכרזת המדינה. הייתה זו הכרזה על מדינה יהודית. נקייה. ומשם, החלו הצרות.  
אז מה קרה שם באמת? איפה הייתה הטעות? ומה היה יכול לקרות אם פשוט היינו מתקנים חלק אחד בחזון הציוני?  
מדינת היהודים ומדינה ליהודים 
הייתי רוצה לפרט בפניכם שני אפשרויות שונות לחזון הציוני, אפשרויות שכמו שאני מאמין, היו מתקנות את רוב הבעיות הכלכליות, החברתיות והבטחוניות במדינת ישראל של 2015. אבל ראשית, יש לפרט את המצב הקיים. 
מדינת היהודים 
במדינת היהודים ישנו רוב יהודי ברור. הקמתה של מדינת היהודים נעשית על גבם של אזרחים ערביים, במעשה שלמים יקרא הנכבה הפלסטינית. לאחר הקמתה, מתפקדת המדינה כסוציאליסטית למשך כמה עשרות שנים, אך לבסוף עוברת הפרטה ותהליך שבסופו היא מדינה קפיטליסטית לכל דבר ועניין. 
במדינת היהודים, דתו של האדם היא הקובעת. מדינת היהודים מקבלת לשורותיה כל יהודי מכל ארץ, ומספקת לו אזרחות, חופש הצבעה וחופש ביטוי מלא, בזמן שאזרחיה הערבים סובלים מגזענות ומאפליה בכל תחומי החברה. משנת 1967 שולטת מדינת היהודים בשטחי יהודה ושומרון ומדכאת כ3 מיליון פלסטינים, ומונעת מהם זכויות בסיסיות. למדינת היהודים כור גרעיני מפותח מאין כמוהו וארסנל של נשקים גרעיניים שלא יבייש את האומות הגדולות בעולם. במדינת היהודים, עשרות אנשים עובדים בחריצות עבודה קשה מאין כמוה, ועדיין נמצאים מתחת לקו העוני. בעיית דירות חמורה מכה את מדינת היהודים, ואזרחיה מדוכאים ומיואשים מ10 שנים של שלטון ממשלה יחידה, עם ראש ממשלה זהה. 
במדינת היהודים, האליטה השלטת מקורבת לדת היהודית. בשל כך, כפייה דתית שולטת במערכת החינוך, הבריאות, ובגופים אחרים. האזרחים מחיובים לקיים תהליכים רבים תחת עינה הפקוחה של הדת. אפליית נשים, שוביניזם וסקסיזם מציפה את החברה ואת מערכת החינוך, וכתוצאה מכך, ילדיה של מדינת היהודים, והדור הבא שלה, יוצאים כשבתוכם מבעבעות אידיאולוגיות גזעניות ופשיסטיות.  

עכשיו, בואו נראה את האלטרנטיבה השנייה. האלטרנטיבה השנייה היא מדינה עבור היהודים. היא מדינה שיועדה לפתור את הבעיה היהודית. היא מדינה שבה יהודים יוכלו להתיישב ולהינות משוויון זכויות מלא, ייצוג פרלמנטרי, וחיים נוחים. על הדרך, היא לא מדכאת אף אחד. 
מדינה ליהודים 
מדינה ליהודים היא החזון הציוני במלואו. במדינה ליהודים, ערבי פלסטינה ובניהם הם אזרחים שווים במדינה דמוקרטית ובה פרלמנט ומערכת משפט. חוקי המדינה מעניקים חופש דת ופולחן מלא ומעניקים זכויות ליהודים בה, אך זכויות אלו מוענקות גם למיעוט הערבי. הגלובליזציה והמודרניזציה משפיעים על החברה הערבית במדינה ליהודים, ובשל כך, הדמוגרפיה מראה כי ישנו מיעוט ערבי בעל זכויות שוות במדינה, והרוב הוא רוב יהודי. המדינה ליהודים היא סוציאליסטית, ושלטון ערבי-יהודי מספק לאזרחיו חיים נוחים. זו ישראל- אבל ללא נכבה, ללא קפיטליזם, ללא כיבוש ודיכוי, ללא כפייה דתית. מדינה ליברלית ומודרנית שאזרחיה לא מעלים על דעתה מציאות אחרת, אפלה יותר, כזו ש,למרבה הצער, קיימת כיום.
אם פתרון "המדינה ליהודים" נשמע מושלם, דעו שהוא לא. אחרי הכל, הוא עדיין מדינה; השלטון והצבא, גם ללא כיבוש ואפרטהייד, עדיין מדכאים את אזרחיה ושוללים מהם חופש מלא בהיותם שלטונות. חלקים אתניים מסוימים בעם עלולים לזכות במרבית הקולות, ומדינה ליהודים עלולה להידרדר לפשיזם ולטוטליטריות (אם כי לא מהר כמו ההדרדרות של מדינת ישראל כיום לפשיזם). המדינה היהודית היא חזון הציונות; אבל יש פתרון נוסף, פתרון אמיתי, קשה להשגה אך מתגמל ביעילותו. החזון של מקימי המדינה, החלוצים הראשונים. רעיון החברה ליהודים.  
חזון החלוצים 
העולים הראשונים לארץ ישראל, אלו שישבו אותה והקימו ישובים כמו דגניה, תל אביב, ראשון לציון ועוד המון, אנשי חומה ומגדל- החזון של אותם אנשים היה חזון שונה. החזון שלהם היה חזון סוציאליסטי-קומוניסטי למקום טוב יותר, שוויוני, שבו כל אדם זוכה ליחס מתאים. היה זה רעיון החברה ליהודים. היום, חזון החברה ליהודים חי וקיים: חזון קומוניסטי,אנרכיסטי,שוויוני. 
החברה ליהודים 
ברעיון החברה ליהודים, כל צורה של מדינה ושלטון מתבטל. ערבי פלסטינה ויהודים ציוניים מתיישבים יחדיו בחברה חדשה, קומונה של בני אדם ממקומות שונים, במדינת ישראל. החברה ליהודים מספקת מחסה, חופש דת וחופש פולחן לכל אדם באשר הוא, ואינה נטפלת למוצאו של אדם. החברה היא קומוניסטית-סוציאליסטית; כל פועל זוכה לזכויות, וכל אדם תורם לחברה כמה שהוא יכול ומקבל כמה שהוא צריך. 
ברעיון החברה ליהודים, ילדים ערבים ויהודים לומדים וגדלים יחדיו במערכת חינוך שוויונית, עם מקצועות ליבה, וכל פועל זוכה לחופש בחירה במה יעסוק. החברה ליהודים מספקת חופש ביטוי מלא וללא גבולות, ונשענת לא על ערמות של חוקים בירוקרטיים, תמוהים ומוזרים, אלא על מספר מצומצם מאוד של תקנות מוסריות אנושיות, המונעות רצח וניצול. שוויון מלא בין נשים לגברים, בין ערבים ליהודים ובין כל פועלי החברה מסופק. 






"מטרתנו היא שילוב כוחות ואיחוד המאמצים של הגורמים השואפים ליצירת קומוניזם חירותני (ליברטרי,לא ממסדי). אנו מבקשות לקדם תהליך מהפכני שבו מועצות וסינדקטים דמוקרטיים, ארגונים, קומונות, אחוות סטודנטים וארגוני עובדים, מורים וכו' הנוקטים בעיקרון הניהול העצמי יפילו את הקפיטליזם והמדינה ויחליפו אותם בחברה חופשית שתהא מאורגנת על בסיס צרכי האוכלוסייה."-ארגון אחדות, ארגון אנרכו-קומוניסטי ישראלי. 




נכתב על ידי , 29/9/2015 18:14  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

גיל: 24

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

1,973
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , אהבה למוזיקה , זכויות אדם
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDuHast אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DuHast ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)