לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


לכל אדם יש את הגאונות הטבעית שלו. אני משתדל לחפש ולשחרר אותה. לעזור לממש את הפוטנציאל -אתר: oron.ws [תמונות מחדר האימונים]

Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2017

מרצדס יד שניה. חודש על הכביש


ריח העור החדש במרצדס 850S  מקבל את פני כשאני עולה לרכב שלו בסיום טקס האשכבה בכנסיה. מתגלגלים בפקקים צפונה.
- חיים רק פעם אחת! בגלל זה לכסף אין משמעות בעיני.
אני מתבונן בלוחות המחוונים הממוחשבים ובפאר שסביבי והוא קולט את מבטי.
- לא... האוטו? לא מעניין אותי! אבל הלקוחות מצפים ממני להגיע ברכב כזה. גם בוא נגיד שבמעמדי בכפר אני לא יכול להרשות לעצמי להגיע עם יאריס.
- אני מפרגן. לא צריך תירוץ לקחת כזה רכב אם אתה יכול להרשות לעצמך.
- הכי חשוב זה להיות אדם טוב. מה החיים? קונפוציוס אמר "אנשים חיים כאילו לא ימותו והם מתים כאילו לא חיו מעולם".
- מה הכוונה?
- שהכי חשוב בחיים זה המשפחה והחברים. אנשים שחושבים רק על עצמם כאילו יחיו לנצח - לא משאירים חותם.
- מעניין איך הגעת מהאימרה הזו לפירוש הזה? קצת רחוק, לא?
- לא, למה? בלי משפחה וחברים אתה לבד בעולם. תראה, הבן שלי התלבט אם ללמוד בבתל אביב או בכרמיאל והעדפתי שילמד פה, קרוב אלי. ברור שחשוב שילמד מה שהוא אוהב אבל יותר חשוב שיהיה עם המשפחה.
- זה חשוב לו או חשוב לך?
- זה צריך להיות חשוב לכולם. אצלכם אולי יש פחות ערך לנושא המשפחה. כמו שאתם דוחפים את ההורים הזקנים לבית אבות. אצלנו יש הרבה יותר כבוד להורים. אבא שלי גר מתחתינו ותמיד מישהו מהאחים או מהכלות אצלו, מבשלות לו ומארחים לו חברה.
- זו קצת הכללה. לא? אולי יותר חינוך מאשר תרבות
- גם אחוז הגירושים שלכם. כמה זה עכשיו? 80 אחוז? אצלנו גירושים זה בעצם אסור. רק במקרים קיצוניים ממש הכנסיה מתירה. לכן הזוג מתאמץ יותר לבנות מערכת יחסים טובה. לא מוותרים בקלות כמו אצלכם.
- נדמה לי שהתרבות המערבית מרגילה אותנו לנישואין סטייל "דיסני" מהאגדות, חומרנות "שופוני" ואדישות לזולת. זה מחלחל לכולנו.
- אתה מספר לי? הבן שלי הצעיר קונה רק מותגים!
- אתה רואה, אז גם אתה מסכים שזה יותר חינוך מאשר "אנחנו ואתם".
- כן. אני מסביר לו שזה שיש לכל החברים שלו זה לא הופך לחובה לקנות. לא צריך לעשות רושם על אחרים. אתה צריך להיות קודם כל בן-אדם.
- אתה יודע שילדים לומדים יותר מדוגמא אישית מאשר ממילים.
אני מגלגל את עיני ללוגו המפורסם במרכז ההגה.
- כן... חחח... אני יורד לסוף דעתך... אבל אצלי זה לפרנסה.
- אני בטוח. ואצלו זה למעמד החברתי. מה שונה?
- אתה יודע, קונפוציוס אמר: "רק האדם החכם ביותר והטיפש ביותר לא משתנים". אז לדעתך אני צריך למכור את המרצדס?
- אני לא אומר מה כדאי. אני רק משקף את הדיסוננס בין הפה לעשיה.
- נראה לי שאני חייב לתת דוגמא אישית. רוצה לקנות מרצדס יד שניה?
- למה לא... רוצה את המפתחות של הדירה שלי בתמורה?

נכתב על ידי , 20/5/2017 00:53   בקטגוריות אימון, אופטימי, עבודה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , 40 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לoron's אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על oron's ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)