הוא היה הכי טוב בתחום הזה בזמנו, הבלוגר מספר אחד בשפה העיברית, 4 מליון כניסות לבלוג ב6 שנים, מרשים בהתחשב שזה בן אדם אחד שעשה את כול העבודה וגרף כמות כזאת של תראפיק. אני ינסה לנתח על פני השטח את ההצלחה שלו ולתת פרופורציה.
*יכולת כתיבה:
זה ברור, מן הסתם, מי שרוצה להיות בלוגר מוצלח צריך לדעת לכתוב. אני אישית את היכולת הזאת לא הצלחתי לפתח אז כשה לי להרחיב ,מעבר לפרטים טכניים. מה שכן לכתוב הוא ידע, מסתבר שהוא גם ידע לאיזה קהל יעד הוא כותב טוב טוב.אחרת לא היה מוצלח כול כך. אני יכול להגיד אישית מלקרוא אצלו, הוא כתב הרבה יותר טוב מרוב האנשים כאן.
*הפריצה לאור הזרקורים
זה ככה בהרבה תחומים צריך הזדמנות טובה להחסף, במקרה הזה מדובר בכמה פוסטים שהביאו את ה"תהילה" האינטרנטית.
הוא (סניה) ציין כמה פוסטים שעשו אותו פופלארי. ביניהם השיחה עם פדופיל שזה אחד הפוסטים שלו ששיתפו הכי הרבה,אני אישית ראיתי את אותו טקסט בהרבה מקומות בלי קרדיט לסניה.
ישנו הסיפור של אלכס שגם היה פופלארי ברמה שאנשים ניגשו אלו ברחוב לשאול אותו מתי ימשיך לכתוב אותו.
יש את הסקס בבית קברות שפאיקינג עשו עלו סרט קצר.למי שמעוניין:
https://www.youtube.com/watch?v=dnopu7IszEQ
אני חושב שזיהיתי את השחקן ששיחק את הרוח הראשונה.
יש עוד כמה פוסטים שלו שאני לא זוכר שעזרו לפופלאריות שלו לגדול.
היה את שיחה עם ניאו נאצי שגם שיתפו הרבה.
שוב זה כשה לזכור את כולם.
*מכנה משותף נמוך
היו הרבה פוסטים שלו שאהבתי גם אלא שפונים למכנה משותף נמוך כי הם היו כתובים טוב (אולי הסיבה היחידה).
מה הכוונה למכנה משותף נמוך? פוסטים רדודים שנועדו לבדר אנשים טיפשים.
לא שסניה טיפש ההפך הוא הנכון.
נראה שמה שנותן תהילה באינטרנט טוב זה לכתוב בשביל אנשים דבילים ובורים.
הרבה מהם הם אלא שקידמו את הבלוג.
חלקם אני באמת קורא ושואל את עצמי מה לעזאזל אנשים מצאו בפוסטים האלא? יש לו הרבה יותר טובים מאלא.
אולי זה הפשטות שלהם שמשכה את הקוראים.
*ההצגה חייבת להמשך ובאותה מתכונת
סניה כנראה תפס את השיטה,את הדפוס,את הטכניקה שגורמת לקוראים לחזור שוב ושוב. תוך כדי הרבה נסיון וטעיה.
את הכמה מליוני צפיות בבלוג עשו בעיקר כמה עשרות עד מאות אלפי קוראים חוזרים. כמובן שהיו גם הרבה שהגיעו וקראו את הבלוג שלו רק פעם אחת.
הבלוגר המוצלח או המתיימר להיות מוצלח גם צריך לתפוס את השיטה.
ברגע שאתה מבין מה אנשים אוהבים לקרוא ומספק את זה בכמויות, הקוראים יחזרו שוב ושוב.
בשלב מסוים אני זוכר שהיו לו כמה סוגי פוסטים.עם סוג עיקרי שנועד לבדר את הקוראים.
אם נאמר היה סוטה מהקו הזה של להשתמש באותם דפוסים...הוא היה מתפוגג ומפסיק להיות במקום ראשון בבלוגוספרה עד שהיה נשכח.
נציין גם שהטוכן חייב להיות מקורי ו"חדש" לכבס אותו דבר גם יבריח את הקוראים.
השורה התחתונה היא הוא עשה מה שעובד ומצליח ורץ עם זה.
*תזמון
סמתי לב שהוא גם היה כותב פוסטים בתדירות קבועה. מה שיצר אצל הקוראים הרגל לקרוא אצלו בזמנים מסוימים.
לפוסט יש גם זמן אפקטיבי, לכמה אלפי קוראים יקח כמה ימים לקרוא כול פוסט שאה מעלה. למרות שאם הרגלת אותם לקורא את הפוסטים שלך בראשון ורבעי, סביר להניח שרוב הקוראים יקראו בזמנים האלא, אבל עדיין יהיו כמה שיקראו אחר כך,אם אתה מפציץ בפוסטים כול יום זה עלול להפוך למייגע לקוראים הכמות תוכן וגם האיכות תרד כי פוסט טוב לוקח זמן ליצור.
*התמודדות עם ביקורת ותגובות נעצה
לא זוכר איך סניה התנהל עם זה. אבל כאן מה שאתם רוצים זה את היד על העליונה תמיד, שזה אומר לא להכנס לויכוחים למרות שזה גם משהו שיכול למשוך קוראים שבאים "לראות את ההצגה", אבל האם זה הקהל שאתם רוצים? האם אתם רוצים להיות פרובוקציה אינטרנטית?
מה שזה לא יהיה אם אי אפשר לשתוק וחייבים להגיב למגיב מכפיש שכתב משהו לא נכון. תלמדו קצת רטוריקה ולוגיקה במיוחד
כשלים לוגיים (אני יקדיש לזה פוסט שלם),ככה תוכלו לשבור את הטיעון של הצד השני נכון ולהגיב לו בצורה שלא תוציא אותכם יותר גרוע ובנוסף תבטל את הטיעונים של הצד השני ובתקווה תוציא ממנו את הרוח מהמפרשים (בדרך כלל הצד השני לא יקבל את זה טוב וינסה לרדת לוויכוח יותר נמוך, אל תרדו לרמה הזאת).
*פוסטים בעלי ערך
עם משהו שכתבתם נותן ערך כלשהו לקוראים (בצורה של מידע וכו),תהיו בטוחים שהם יחזרו שוב בשביל עוד. למרות שגם בידור זה ערך לא רע.
*קידום אתרים
בשביל בלוג הייתי ממליץ ללמוד על משפטי מפתח ומילות חיפוש ולהשתמש בידע הזה בכתיבת פוסטים. אחד מהפוסטים הכי פופלארים שלי היה אחד שתפס מקום במילת חיפוש שמחפשים כמה מאות אנשים בחודש והייתי בעמוד הראשון בגוגל בחיפוש הזה כי לא היה הרבה מידע בנושא.
ממליץ ללמוד על זה באינטרנט. אני גם יכתוב על זה בעתיד.
*פרסומות
בשלב מסויים הוא התחיל לסים כמה פרסומות,אני מעריך שהוא הרוויח 200 לפרסומת,שזה מחיר מגוכך לעומת כמות החשיפה שהמפרסם מקבל, באותו סכום בגוגל יפרסמו אותכם ל20-30 איש בהתחשב שכול קליק אצלהם זה 5-25 שקל גם במשפטי מפתח לא ממש פופלאריים.
מכובד,עם עשה 500 שקל רק מהפרסומות,לעומת ההשקעה והמאמץ. אני מעריך שזה גם עזר לו לקדם את הקריירה,בלוגרים מוצלחים בארץ ובעולם הרבה פעמים מוצעים עבודה או עוד הכנסה בעזרת הבלוג שלהם.
אני גם יודע על לפחות עסק אחד שהוא העביר לו הרבה לקוחות שאני מאמין ששיפה את סניה יפה על הפרסום שלו (כול לקוח אצלהם זה אלפי שקלים הכנסה).
וזה כשהיה לו רק בלוג.
*סניה האמיתי...
באמת? למי אכפת אם הוא בן אדם טוב רע אדיר או עלוב. הפוסט הזה הוא על ההצלחה שלו בבלוגוספרה וניתוח חלקי שלה.
*הסוף של הבלוג של סניה בישרא
לפי מה שהבנתי הוא עלה על איך שהמערכת דירוג שלהם עובדת, ניצל את זה, הנהלת האתר התעצבנה ומחקה לו את הבלוג (על רגל אחת כול הסיפור, בטוח שיש שם יותר), לדעתי הם היו צריכים לחשוב על זה. אם היו חושבים על זה ישראבלוג לא היה מגיע למצב שלו היום, אחרי שסניה עזב אני בטוח שהתחילה יריד הדרגתית בכמות המשתמשים באתר, הנהלת האתר יכולה להאשים איזה גורם שבא לה אבל הם לבד עשו את זה, למה הם ציפו? ברגע שהם העיפו את הבלוגר היותר טוב אקספננציונאלית משאר הבלוגרים המובילים מה הם ציפו שיקרה? שהאתר ישגשג?
לפי מה שאני רואה זה לא באמת הסוף שלו והוא המשיך לפיסבוק ופלטפורמות אחרות.