לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

the light of the moon




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:





הוסף מסר

7/2016

איך גוגל עובד? איך גוגל מאנדקס אתרים


 

נתחיל ממזה גוגל, אינדקס של אתרים ומנוע חיפוש על העמודים המאונדקסים.
המשתמש מקליד לטופס חיפוש מילות מפתח והמערכת מחזירה לו את התוצאות הכי רלוונטיות שאונדקסו ע"י הבוטים"עכבישים" שזחלו ברחבי הרשת ואינדקסו את אותם עמודים.

הגדרות שאני ירחיב עליהן:


-מזה אינדקס אתרים?
-מזה מנוע חיפוש?
-מזה מילות חיפוש\מילות מפתח?
-מזה בוט עכביש\זחלן רשת?
-איך גוגל מדרג את האתרים ולמה?

*מזה אינדקס אתרים?

בעקרון רשימה של אתרים בממסד נתונים מסודר לקטגוריות וכו.

*מזה מנוע חיפוש?

מנוע חיפוש זה תוכנה שמחפשת מידע בתוך ממסד נתונים לפי כול מני תנאים שהוגדרו. החיפוש מתבצע ברך כלל בעזרת נתונים שהגדיר המשתמש דרך טופס חיפוש.

*מזה מילות חיפוש\מילות מפתח?

מילות מפתח בהקשר של מנוע חיפוש הם מלים או משפטים בתוכן של אתרים שמאפשרים למנוע חיפוש למצוא אתרים רלוונטים למה שהגולש חיפש.
למשל אם אני מחפש אולם חתונות אני יכתוב בגוגל "אולם חתונות" אם אני מחפש במיקום של תל אביב אני יכתוב "אולם חתונות בתל אביב".
כמובן שיש מילות מפתח וחיפוש יותר מסובכות.
בעקרון בשביל להופיע בתוצאת חיפוש כלשהי בתחום האירועים (אפילו בעמוד ה50), בעל אתר צריך שבאתר שלו יהיה לפחות תוכן שמכיל את המילות מפתח שקשורות לנושא שגולשים מקלידים בטופס חיפוש.
איך להופיע בעמוד הראשון בגוגל?
זה כבר קשור לאיך גוגל מדרג אתרים.

*מזה בוט עכביש\זחלן רשת?

בוט זה תוכנה שעושה דברים באופן אוטומטי לפי סדר פקודות ולוגיקה.
עכביש\זחלן רשת (בהקשר של מנוע חיפוש) זה בוט שהמטרה שלו לקרוא ולאנדקס עמודי אינטרנט לפי אלגוריטם כלשהו שבודק נתונים כמו: מילות מפתח, המצאות של אלמנטים מסוימים זמן טעינה של עמוד וכו וכו.

לגוגל יש הרבה כאלה והוא מאנדקס אתרים חדשים כול הזמן ואתרים שאינדקס מחדש עם התעדכנו, יש גם סדר באינדוקס מחדש לפי הדירוג של האתר שלך ותדירות העדכון שלך.

 

 

לאנדקס את כול אתרי האינטרנט "ידנית" ע"י אנשים יקח לנצח, לכן בוט מכונה(מחשב) שעושה את זה ומהר ובכמות יותר גדולה ממה שבן אדם יכול זה הפתרון הכי יעיל.

 

*איך גוגל מדרג את האתרים ולמה?

התשובה הקצרה? אף אחד לא יודע.

קצת יותר ארוך, גוגל שומרים את המידע הזה בסוד בשביל שאנשים לא "ירמו".
מה שגוגל כן נותנים זה סטנדרטים שלהם שלפיהם אנשים צריכים ליצור אתרים ותוכן כדי לקבל דירוג יותר טוב.
תחום קידום האתרים מנסה לנחש את האלגוריטם הזה ולפעול בהתאם, גוגל לא מספרים את השיטה אבל אפשר לחקור את המאפינים ותוכן של האתרים שמופעים ראשונים בגוגל במילות חיפוש שונות.
התחום הזה משתנה כול הזמן כי גוגל מפתחים ומשפרים את המנוע שלהם כול הזמן.

פעם היה מספיק למלא אתר במילות מפתח ולינקים מאתרים אחרים לאתר כדי לקבל דירוג טוב, גוגל הבינו שזה שיטה לא טובה לאנדקס אתרים.
היום הדרוג הוא פחות על דברים כאלה ,משהו יותר חשוב היום למשל זה כמות הזמן שהגולש נמצא באתר שלך, ההנחה היא שעם הגולש נמצא יותר מכמה שניות על אתר מסוים (או יותר מ3 שניות) זה אומר שהתוכן באותו עמוד רלוונטי ואיכותי לאותו גולש .

הזמן שהעמוד עולה גם חשוב,אם לאתר לוקח יותר מ5 שניות להטען זה יתסכל את הגולשים גוגל מודעים לזה ורוצים שהמנוע חיפוש שלהם יתן את החוויה הכי טובה למי שמשתמש בו לכן הם יעדיפו אתרים שעולים מהר מאוד בעמוד הראשון במשפטי חיפוש.

וותק וכמות עידכונים של אתר עדיין רלוונטים, למשל אם יש לך אתר 5 שנים ואתה מעדכן אותו בתוכן חדש כול יום יהיה לך דרוג יותר טוב מאתר חדש שמתעדכן פעם בחצי שנה.

בנוסף בסמארטפון הדירוג שונה כי אתרים במובייל עולים במהירות שונה מאשר במחשב ויש כמה אתרים שעדיין לא ממש חברותיים לסמארטפון וגוגל מורידים להם את הדירוג במובייל.

*זה הכול?

יש עוד הרבה שיטות וספקולציות וספרים שלמים שמדברים על "קידום אורגני" בגוגל הקידום הלא ממומן, להביא את האתר שלך לעמוד ראשון במילות חיפוש רלוונטיות בלי להשקיע בפרסום ממומן.


*ו-? למי אכפת להופיע בעמוד הראשון בגוגל?

מי שלא הבין על מה ולמה כול המהומה. נאמר והאתר שלך במילת חיפוש תחרותית במקום הראשון ומחפשים אותה כול יום 50 אלף איש. זה אומר שכמה עשרות אלפים מהם יגיעו לאתר שלך יראו את המוצרים ושרותים שהעסק שלך מציע= הרבה פרסום ובחינם = הרבה כסף.

לכן גוגל מנסים למנוע מאנשים "לרמות" פלוס הם עושים מליארדים מאנשים שמפרסמים אצלהם בתשלום בפרסום הממומן של גוגל. לכן הם תמיד מנסים תמיד לשפר את המנוע חיפוש שלהם שיהיה יותר ידידותי ורלוונטי למשתמשים.

*איך אפשר להשתמש במידע הזה בישראבלוג?

ישראבלוג הוא אתר עם דרוג מצויין בגוגל.יש לו וותק, הגולשים נשארים עלו שעות, התוכן בו מתעדכן כול דקה והוא עולה מהר יחסית.

במילות מפתח מסוימות קל מאוד לקטוף מקום בעמוד הראשון בגוגל.

בבלוג הקודם שלי עשיתי נסוי עם מילת מפתח לא תחרותית שלפי גוגל מחפשים בממוצע 800 פעם בחודש.

זה היה פוסט כתוב גרוע,שלא השקעתי עלו יותר מ10 דקות אבל הוא הביא לי בממוצע 50 גולשים בחודש,הייתי בעמוד הראשון בגוגל באותו מישפט חיפוש ארוך יחסית (אני יודע את הנתונים האלא לפי הסטטיסטיקה של ישראבלוג שנגישה לכול משתמש.

תרשמו לכלי מילות מפתח של גוגל תחפשו הצעות למילות מפתח לא כול כך תחרותיות אבל עם כמות חיפושים טובה לחודש ותכתבו פוסט שבו היא תופיע לפחות פעם אחת וגם בכותרת. 

נכתב על ידי , 14/7/2016 18:39  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: זכר




5,197
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , פילוסופיית חיים , שטויות וכיף
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjohn_smith אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על john_smith ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)