לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

the light of the moon




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:





הוסף מסר

7/2016

פרילאנסינג


 

להיות עצמאי,לפטר את הבוס שלך,להיות לוחם בלי מלך ועוד הרבה כנויים ושטויות. רוב האנשים בכלל לא ילכו לכיוון הזה של להיות עצמאי. אולי כי אן להם הכשרה והם לא חושבים שהם מסוגלים.

*סוגי פרילנסרים

-מהנדסים, רופאים, בעלי עסק\מפעל וכו: בכללי אנשים עם השכלה גבוהה איכותית או הרבה כסף לשפוך על עסק חדש. אלא לא האנשים שאני ידבר עליהם בפוסט הזה או בכול פוסט אחר בנושא.

 

-מקצועות יותר מעודנים: מעצבים גרפיים, כותבי תוכן, אנשי פרסום ומכירות. מקצועות שהם לא היי טק ממש אבל דורשים מחשב ואפשר לעבוד בהם מכול מקום בעולם, עם מחשב נייד בחוף בהנולולו.

 

על אלא אני ידבר אקסקלוסיבית כי בתחומים האלא עסקתי.

 

-שיפוצניקים אינסטלטורים וכו...לא מעניין.

*איזה כישורים צריך?

ידע טכני? נסיון? עבודה איכותית? בעולם מתוקן אלא היו ה-דברים החשובים.
אבל במציאות הדברים היותר חשובים זה יכולת להתמודד עם לקוחות(לקוחות ישראלים זה עם אחר), יכולת לפרסם את עצמך, לנהל עסק ועוד הרבה פרטים קטנים.

 

מי שנכנס לזה בלי לדעת את הדברים האלא יכול להסתבך בהרבה דברים.

*רשויות המיסים

אלא הסוג אנשים האחרון שאתם רוצים להתעסק איתם. כול מי שרוצה להיו עצמאי צריך לדעת איך כול זה עובד, חיפוש פשוט בגוגל על "איך לפתוח עסק" או "עוסק זעיר\עוסק פטור" יביא ים של מידע על הנושאים האלא.
ותמיד אפשר להתיעץ עם יועץ מס.

*יעוץ עיסקי

כן זה משהו שעושים בהתחלה לא שנתיים אחרי. שלי היה במקרה מאותו תחום ובא עם המלצות ולקח ממני מחיר מגוכך והתמורה שקיבלתי היתה גדולה יותר ממה ששילמתי לו, החוזה עבודה שלו לבד שווה לפחות 500 שקל בשכר תירחה לעו"ד והוא החוזה עבודה הכי טוב שנתקלתי בו עד היום ומגן על הדברים החשובים. הוא גם הסביר לי את השיטת עבודה שלו ועוד דברים יעילים.

 

בעקרון מה שעושה יועץ עסקי אפילו הכי גרוע זה קודם כול להעריך איפה אתה ומה הבעיות שלך, משם הם בונים איתך תקציב לפרסום ,תוכנית לשיפור\שיקום העסק וכדומה.

 

אם הייתי חוזר אחורה או "מה שאני ממליץ", זה ללכת לאמזון לקנות כמה ספרים בנושא יעוץ עיסקי, להבין איך זה עובד, איך לעזור לעצמי בתחום הזה.
ורק אחרי שיש לי מספיק מידע מי נגד מי לחפש יועץ עסקי, אחד שמכיר את התחום שלי ספציפית ויש לו נסיון רב בנושא.

*לקוחות

צריך לדעת איך למכור להם איך לתמכר נכון\להתמקח על מחיר טוב. צריך לדעת לסים להם גבולות ברורים מהתחלה ,לקוחות ישראלים חוצפנים מאוד ומחפשים פראיירים כול הזמן. צריך גם לדעת איך לתת להם שרות ולהקשיב להם שיהיו מרוצים.

*חוזה עבודה

לא משנה מה הגודל של העבודה, העדרות מוחלטת של חוזה חושפת עצמאי להרבה צרות . לכן כדי לנסח אחד טוב עם עו"ד או במקרה שלי לקחת חוזה שעבדו איתו עצמאים אחרים באותו תחום והוכיח את עצמו מול כול מני תרחישים (זה לא יעוץ משפטי).

*פרסום 

זה גם תחום ענק שנכתבו עלו הרבה ספרים. גם אני בהתחלה התקשתי עם זה. אבל בימנו עם כול הרשתות חברתיות (פיסבוק) צריך לדעת באיזה קבוצות לפרסם ומה לכתוב בשביל לקבל כמה שיותר לידים.
בפיסבוק ספציפית יש קבוצות פעילות עם עשרות אלפי אנשים בכול התחומים ונושאים.ישנם בעלי קבוצות שיתנו לך לפרסם בחינם יש כאלה שיקחו סכומים זעומים של כמה עשרות שקלים בשביל פרסום בקבוצה שלהם (בורות מצידם).
כשאני ירחיב על עיצו גרפי אני ירחיב על שיטות נוספות.

*מה אם אני לא יודע עיצוב גרפי תכנות וכו?

אנחנו חיים בתקופה שללמוד בה דברים כאלה הופך ליותר ויותר קל.
יש מלא קורסי וידאו במלא נושאים:
-יש את האתר קורסים המאוד מקצועי עם תכנים איכותיים בשם לינדה:
https://www.lynda.com
-יש את יודמי שם יש גם סרטונים בכול תחום ובכמויות אבל לא תמיד איכותי:
https://www.udemy.com/courses/
ולמי שמחפש עיצובים מוכנים יש שווקים כמו גרפיק ריבר:
https://graphicriver.net/

 

כול אלא במחירים סבירים והרבה יותר זולים מקורסים של אלפי שקלים שחלקם לא שווים שקל.

*מיקום

יאפ זה עדיין חשוב,למי שגר במקומות כמו:לוס אנגלס,ניו יורק,לונדון או או בארץ תל אביבי,רושלים,חיפה. יהיה הרבה יותר קל למצוא עבודה כפרילנסר מאשר מישהו שגר בנתניה או יותר גרוע במקום נידח כמו קצרין. שמה רק החרטטני על שולטים בשוק המצומצם ביד ברזל.

 

יש מקומות בתל אביב או ירושליים שאתה יכול פשוט לעמוד בהם ויעברו לידך אנשים בחליפות כול היום, אם תשאל כול אחד מהם "צריך מעצב גרפי\קופירייטר\עורך וידאו",מתוך המאות שיעברו לידך אחד יגיד כן ומצאת לקוח פוטנציאלי שתרוויח ממנו בין 5-10 אלף שקל. לא ניסיתי את זה אבל אני יגיד את זה בקצרין או בטירה אי אפשר לעשות כזה דבר. תפרסם ב10 אלף בקצרין וזה לא יהיה יעיל כמו פרסום בשביב מהמחיר הזה בתל אביב למשל.

 

מי שיכול למצוא עבודה בחו"ל או רחוק ממנו בקלות כול הכבוד לו.

*חרטטני על

האנשים האלא דוחים אותי, הם מתעלקים על איזה חור כמו עפולה(לדוגמא), נהיים הסמכות לעיצוב גרפי (לדוגמא) ,למרות שהם המיץ של הזבל, אבל הם אנשי מכירות מדהימים, הם יכולים להוציא 50 אלף שקל מלקוח שלא היה מוכן לשלם לך 3 אלף על אותה עבודה. הם גורמים לעניים של הלקוחות הדבילים שלהם לנצוץ ממילות באז בשתי שקל זה מדהים (אני יצתרך להרחיב על היצורים המבחילים האלא בעתיד).

אם כול הביקורת שלי בכול זאת זה מדהים כמה כסף אנשים כאלה יודעים לעשות מכלום (הם לא נותנים כמעט שום ערך ממשי לתמורה שהם מקבלים).

*חובות

אם לא תהיה פרילנסר מצליח תוך חצי שנה עד שנה אתה תיכנס לחובות, גם אם שרדת את אותה שנה זה לא אומר כלום אתה עדיין צריך לתחזק את הזרם לקוחות שלך...נתקלתי בכאלה שאחרי 5 שנים ביטוח לאומי הפיל עליהם חובות של אלפי שקלים עם שיאן אחד שהגיע לכמעט 20 אלף חוב...
כאלה שקנו שטויות ובזבזו כסף,עד שהמציאות תפסה אותם.
צריך להיות מאוד מחושב או שבמקרה שלי עם הרבה מזל. אני נפלתי לחוב טוב לא מזמן וקמתי בחזרה על הרגליים תוך חודשיים אבל אני סיפור אחר.

*לא לעזוב את העבודה הקבועה בהתחלה

פשוט כמו שזה נשמע, בהתחלה לפני שיש לך לקוחות וזרם של עבודה ברמה שאפשר להתפרנס ממנו טוב תמיד כדי לשמור על המשרה הקודמת או משרה חלקית בשביל גבוי.

 

 

לסיכום, זה לא קל להיות פרילאנסר ואני עשיתי את זה בכמה תחומים, לא מתעשרים מזה ברוב המקרים, אני לא, אני רק אכשו סוגר את החוב האחרון ובונה מכאן. קח לי שנים ללמוד איך כול זה עובד בדרך הכשה איך להתמודד עם לקוחותאtיך לפרסם את עצמי, למצוא רואה חשבון טוב.
בארץ הזו זה גם יותר כשה מהרבה סיבות אבל יש שוק רק צריך להכיר אותו טוב.

יש לי עוד הרבה לכתוב בנושא אבל זה התחלה.

נכתב על ידי , 15/7/2016 14:12  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: זכר




5,197
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , פילוסופיית חיים , שטויות וכיף
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjohn_smith אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על john_smith ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)