לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

the light of the moon




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:





הוסף מסר

7/2016

איך לפרסם את עצמך כמעצב גרפי


 

בפוסט הזה אני יכתוב על דרכים לפרסם פרילנסר שעוסק בעיצוב גרפי, אני לא יכתוב על שיווק באינטרנט בכלל, הטכניקות שאני יתאר מכונות לפעמים גם שיווק גרילה, לא מהסוג הרגיל. זה יותר לאלא שמחפשים את עצמם\מתחילים וקצת מתקשים לפרוץ לתחום (אקא למצוא לקוחות >> למצוא עבודה), אבל יש להם את היכולת לעבוד.

למה לא תכתוב על שיווק באינטרנט?

זה לא שאני מזלזל בן אדם יכול לקבל זרם בלתי פוסק של לקוחות דרך האינטרנט ומכול העולם, זה אחלה כלי שיווק למי שמומחה בנושא הזה. אפשר גם להסתדר לא רע עם תקציב פרסום קטן יחסית באינטרנט בגוגל ופיסבוק.אבל לא ניכנס לזה.

אבל מה שכול גנרל בכול תקופה בזמן יגיד לכם זה שאם אתם רוצים לשלוט על שטח אתם צריכים חיילים על הקרקע. במקרה הזה פרסום באזור שלכם או בכלל פרסום פיזי.

המטרה היא יצירה של עבודות מזדמנות וכמה שיותר מהאזור הקרוב ובארץ בכלל.
מעצב גרפי בכלל צריך להיות מסוגל ליצור לעצמו קמפיין פרסום בדפוס.אם הוא לא יכול לעצמו איך יוכל לאחרים? זה גם עוזר לצבור נסיון בתחום והבנה של מה עובד ומה לא.

פרסום פיזי עוזר להגיע לקהלי יעד אחרים ושונה בהרבה דברים מפרסום באינטרנט, זה משהו שאני ממליץ לכול פרילנסר בתחילת דרכו להתנסות בו אישית. 

מה הנסיון הנדרש?

אתה צריך להיות מסוגל לעצב פליירים,כרטיסי ביקור,לוגו ברושור,בגדלים שונים ולהכיר הגדרות ודרישות של עיצוב לדפוס.
לפחות נסיון של חצי שנה בתחום. עם תוכנות לעיצוב גרפי של אדובי ועוד כמה תוכנות עיצוב גרפי אחרות חנמיות או אחרת.
מומלץ גם לדעת לעבוד עם בתי דפוס ולהכיר כמה באזור ובארץ.

איך ללמוד את זה? ראה פוסט קודם שלי בנושא.

תקציב

כאן לא מדובר בתקציב גדול נאמר 3 אלף כתקציב אמצע,אפשר בפחות אפשר ביותר.
הוצעות על עיצוב גרפי אן. ההוצעה הגדולה תהיה על הדפסה בבית דפוס.
הדפסה של כמה וריאציות של כרטיסי ביקור,פליירים,ברושורים,מעטפות ,פליירים שנתלים על דלת,מגנטים וכו.

עדיף כמה מאות מודפסים שיהיה עם מה לעבוד.
בגלל שהמקצוע שלך הא עיצוב גרפי יש לך אפשרות ליצור הרבה וריאציות שונות של עיצובים.

קהל היעד

בית עסק או חברה שצריכים מעצב גרפי (כולם צריכים), כאן זה מתחלק לכול מני טיפוסים זה פוסט אחר על לקוחות, יש את אלא שמחפשים הכי זול ,יש את אלא שמחפשים הכי טוב ,יש את אלא שמחפשים הכי טוב בהכי זול (כלומר מחפשים פראייר).

פלייר כמה זמן מחזיק

הם אומרים שהסבלנות של גולש ממוצע זה 3 שניות, כלומר יש לך שלוש שניות להמיר גולש ללקוח... עם פליירים זה שונה. אן לחצן חזור צריך לעשות פעולה יותר ארוכה כדי לזרוק אותם ולא כולם זורקים יש כאלה שסתם מניחים אותם בצד או זורקים על הרצפה.
מה שזה לא יהיה יש להם נטייה להשאר באזור יותר זמן(עד שיעבור המנקה רחובות הבא).

פיזור של פליירים

אז יש לך ביידים כמות של פליירים כרטיסי ביקור וכו איך ואיפה לפזר?

אני לא אוהב כשזורקים עבודה שלי לפח, אז סתם להפיץ לתיבות דואר או לדחוף לאנשים ברחוב זה לא הדבר האהוב עלי.

גיליתי שלתלות על לוחות מודעות יותר אפקטיבי.

גליתי את זה כשביקרתי מרצה שלי מהאוניברסיטה הוא היה גר במקום שיש בו הרבה אנשים עמידים עם עסקים שמן הסתם צריכים מעצב גרפי להרבה עבודות.
שמתי לב לכול הלוחות מודעות בסביבה.

בפעם הראשונה קיבלתי קרוב ל20 פניות,מתוכם נפגשתי עם כמה ועם שניים עבדתי,  פרויקט ממוצע זה 5 אלף(שלא לדבר על הפניות ולקוחות חוזרים),בשיטה הזו ההשקעה וזמן בפרסום עצמי היו זעומים וההחזר היה גדול(ואני אפילו לא גר בתל אביב). ניסיתי את זה גם באזור שלי איפה שיש מבני משרדים.

חלוקת פליירים בעזרת הדואר

שוב לא הכי אפקטיבי לנו אלא אם כן זה לאזור הכי יקר בעיר שבו יש הרבה בעלי עסקים שצריכים מעצב גרפי.

הנה לינק למחשבון מחירים של חלוקת אלונים בדואר:

http://www.israelpost.co.il/npostcalc.nsf/Calculator2?OpenForm&mo=1&menu=4&hidec=1

ניילונית מלאה בעבודות בדפוס

בהתחלה היה לי 20 עיצובי פליירים לעצמי, קרוב ל16 עיצובי כרטיס ביקור, יותר מ10 ברושורים ובסוף עשיתי גם כמה מגנטים.

 

תלכו לכול מחירון של מעצב גרפי לדפוס ותבדקו כמה יעלה לכם ליצור 10 עיצבים שונים, לי היו יותר מ30 וזה לא עלה לי גרוש,אם אתה מעצב גרפי ויכול לעשות כזה דבר למה לא?

 

מי ששאל אותי על תיק עבודות היה מקבל נילונית מלאה בעיצובים שלי שישפוט לבד.

זה לבד הביא לי כמה עבודות.


כרטיסי ביקור

האפקטביות שלהם מספיק רלוונטית בשביל לשמור בכיס כמה כדי לחלק לאנשים ששואלים על העסק שלך, זה יכול לקרות בכול מקום.

אפשר גם לתת אותם לאחרים לחלק בשבילך, היו לי כמה חברים שעשו את זה בשבילי.

ברושור

מזכיר פלייר, מקופל לשלוש(בד"כ) כלי פרסום גמיש מאוד. יש אותם בסטנדים במשרדים גדולים קופות חולים,סופר וכו.

אפשר לחלק אותם כמו פליירים. עיצוב ברושור בדרך כלל יותר יקר מפלייר, במקרה שלנו אנחנו מעצבים גרפיים אז זה עוד מוצר שאנחנו רוצים לקדם. לכן שווה ליצור כמה ולחלק אותם ללקוחות פוטנציאלים שיתרשמו.

סטיקרים

אן לי נסיון איתם ממש,אני יכול ללמוד לעצב אותם בקלות ,אבל שוב אני לא מכיר את האפקטביות שלהם וחוקים בנוגע ללהדביק דברים בכול מקום.

עיצוב לוח שנה,מגזינים,תפריט וכו

דברים שעושים עם התוכנה אידזיין יש לי נסיון מוגבל כאן אבל אני בהחלט ממליץ לנסות את זה גם, יכול להיות מעניין אני יצתרך לנסות את זה בעצמי בהזדמנות ולהוסיף את זה לתיק עבודות ודוגמיות.

מגנטים

אני אוהב אותם,ליצור לחלק, או סתם לתלות על המקרר ולהנות מהעבודה שלי.
ממליץ,כאן שוב אן צורך להדביק על כול דלת זה לא אפקטיבי ויש אנשים שזה מרגיז אותם.

פרסום בעזרת עסקים באזור

מקומות שאני משלם להם קבוע להחזיק בקופה כרטיסי ביקור,פליירים או ברושורים שלי זה מקס סטוק (אצלהם עוד כמה עושים את זה זה ממש שטח פרסום) וחנות לכלי כתיבה מהאזור. עוברים שם הרבה אנשים ומגעים אלי דרך זה גם לקוחות פוטנציאלים.

עוד דבר סימו עין שהם באמת מניחים את החומר השיווקי שלכם באזור הדלפק(כלומר לבקר מדי פעם למתקשים).

פעם אחת כשבדקתי עוד מקומות לפרסם בהם, אמר לי המנהל שהם במקרה מחפשים מעצב גרפי לקמפיין פרסום עם פליירים באזור.גם יכול לקרות.

ארועים

אני השתמשתי בארועים של עסקים באזור שהולכים אליהם הרבה בעלי עסקים ואנשים שצריכים מעצב גרפי. חילקתי שם הכול מהכול(לאנשים שדיברתי איתם ושאלו במה אני עוסק),כרטיסי ביקור פליירים ברושורים מגנטים...שאלו על העבודה שלי, זו העבודה שלי לעצב דברים כאלה.
לא קל למצוא ארועים כאלא אבל יש.

ממש כמו לירות בדגים בחבית, פשוט אולם או גן ארועים מלא בלקוחות פוטנציאלים.

העקרון הכללי

כמה שיותר חשיפה, בכמה שפחות זמן וכסף, בהתחלה זה לא יהיה קל אבל בסוף מבינים איפה ומתי כדי לפרסם ומה.

לטלות על ווישרים של מכוניות

לא ממליץ לסים שם כלום שיכול להצביע בחזרה אליך(לא ממליץ לגעת בהם בכלל). שמעתי על מישהו שהתחיל לעשות את זה ליד הסופר, קיבל כמה טלפונים עם תלונות על נזקים לרכב אמתיים או לא...למי יש זמן ועצבים להתעסק עם זה?

 

לסיכום יש עוד הרבה דרכים שאני לא יודע עליהם, אלא חלק,דבר אחרון תעשו את זה תמיד חוקי ונקי. מה שיקבע את אחוזי ההמרה יקבע בעיקר עם איכות העבודה,בין המקרים היחידים בהם העיצוב חשוב מהמסר...

 

נכתב על ידי , 31/7/2016 12:10  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: זכר




5,197
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , פילוסופיית חיים , שטויות וכיף
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjohn_smith אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על john_smith ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)