לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כבר לא יודע



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2023    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

6/2023

חברה בתשלום


כשהייתי בן 13/14 בערך הייתי פעם ראשונה בטיול עם שינה מחוץ לבית ההורים. כילד של תחילת שנות ה-2000 לא היה אז פלאפון לכל אחד. היה לנו את ה-פלאפון המשפחתי (אגב, נקנה בגללי כי אני היחיד שכל הזמן ברח מהבית, אז עדיף שיהיה איך לתקשר) שידע לתקשר עם הבית בלבד ולקחתי אותו איתי. הטיול היה ממש טוב, באמת, מוצלח ממש, זה לא היה טיול בית ספרי, זה היה עם תנועת הנוער, הכול היה מרצון, לא נכפה כלום, לא רצית לעשות סנפלינג או אומגה - לא תעשה, הכל בצ'יל (בניגוד נגיד לטיול ההוא שהמחנכת שלי צרחה עליי ליד כולם למה אני לא רוצה לעשות פעילות שלא רציתי). הטיול היה בוייבים טובים, לא ישנתי יומיים, הכרתי מישהי, הייתי עם חבר אהוב, היה באמת מוצלח וטוב. הייתי כל כך טרוק שנרדמתי כל הנסיעה הביתה. כמובן מעשה קונדס של ילדים, שילמתי את מחיר ההירדמות באוטובוס ושפכו עליי שמפו על הצוואר או משהו כזה. אחד הילדים עזר לי לנקות את זה אבל עדיין הייתי מתוסכל נורא.

כשאבא שלי בא לאסוף אותי נכנסתי לרכב ורק שם, בתוך הרכב, התפרקתי רגשית. אבא שלי לא ידע להכיל את זה, לא ידע מה לעשות עם זה, לא אמר דבר ולא דיבר איתי כל הנסיעה, כשהגענו הביתה הוא שלח אותי לאמא שלי שתעזור לי. היא גם לא ידעה להכיל את זה. פתאום בתת מודע (או לגמרי במודע) נפל לי האסימון שאין לי תמיכה בבית. אין עם מי לדבר. אין עוגן. אין שיח רגשי. אין שיח.

התחלתי להישען על חברים ועל עצמי. את הטיול בי"ב אני גם לא אשכח לעולם, וגם שם לא בקטע חיובי. אגב לדעתי זה אותו טיול שהמחנכת שלי צרחה עליי ליד כולם, אבל לא בטוח, מה שכן בטוח זה שלא נהניתי בטיול הזה. הייתי כבר ילד גדול ומרדן, היו לי מעט מדי חברים בשלב הזה (זה נושא לפוסט אחר אם לא יותר מפוסט), כן הסתדרתי על חדר עם אנשים שהם חברים, אבל הם לא היו מהכיתה שלי, בכיתה שלי הייתי די בודד (ולא רק) והייתה לי הפנמה שאין סיבה לדבר על זה עם ההורים שלי, כי כאמור, אין הכלה, אין שיח רגשי, הכול הולך למקום הטכני. אז לא דיברתי על זה. נשענתי על עצמי. סבלתי 3 ימים ו3 לילות. יש לי זיכרון אחד טוב מהטיול הזה - לקחו אותנו לאיזה מתחם של ספא ואני בהתלהבות הבאתי בגד ים וגיליתי שאני לבד בבריכה. זה לא שהייתי לבד כי אחרים היו במקומות אחרים, פשוט אף אחד לא תכנן להיכנס למים חוץ ממני, והתבאסתי רצח אבל אמרתי שאני לא מוותר, ובמקום ללכת ללקק לילדים אחרים נכנסתי למים וקיוויתי שיהיה סחף. לא היה סחף.

והשנים עוברות, חברים מתחלפים, מהתיכון לא נשארו הרבה, כרגע אחד, ואז צבא שנשארו בודדים למרות שבהתחלה היו עשרות, ואז מקומות עבודה, מקומות לימודים ועוד מסגרות. ובינתיים אנשים מתמסדים, אנשים גדלים, ואצלי משהו לא עובר.

אנקדוטה - השבוע פגשתי חבר לגבי איזשהו פרויקט משותף שאנחנו עושים, משהו שיכול להכניס לנו מיליונים, ואני רואה את ההתלהבות שלו ואיך הוא משתף את כל המשפחה ואת כל מעגלי התמיכה בו, ואני רואה את עצמי שמשתף את עצמי ותומך בעצמי והיחיד שמאמין בעצמי בקרב המשפחה שלי.

נקסט.

אז החיים מתקדמים והשנים עוברות, אנשים מתמסדים ואני פחות. הבעיה כשאנשים מתמסדים היא שאני כבר לא מספר 1 של אף אחד. אני 2 ומטה. וכשזה קורה אז קשה לעדכן כל הזמן, לדווח, לקבל זמינות, לקבל הקשבה.

פעם אמרתי לפסיכולוגית שהייתה לי שהיא כמו חבר שאני משלם לו. יותר מלטפל בעצמי היה לי חשוב שיהיה לי מקום לפתחון פה. בתור אחד שעבר גיל התבגרות מכוער וטיול שנתי אחד שלא אשכח בחיים כמה הייתי בודד שלושה ימים, לא היה לי פתחון בבית. ועכשיו כשהחברים פחות זמינים לי כי כל אחד בחיים שלו ואני רק רוצה/צריך לשתף דברים, שוקל לחזור לטיפול רק בשביל זה.

ולפעמים בא לי לשתף דברים מטומטמים כמו - וואי ישבה לידי כרגע באוטובוס הבחורה הכי יפה בישראל ולפעמים בא לי לשתף דברים אחרים כמו - וואי פתרתי כרגע בעיה רצינית בעבודה/פרסמו משהו שלי/הרווחתי אלפייה בשעה ועוד.
אבל אני כבר לא מספר 1 של אף אחד. אז אולי אני צריך חבר בתשלום.

מצחיק שלפעמים אני בטינדר וכאלה והצד השני חותרת למפגש ואולי אפילו נעלבת כשאני לא יוזם את זה. לך תסביר שכל עוד אקבל ממנה תשומת לב ופתחון פה זה לא כזה משנה לי אם זה יהיה דרך טינדר, וואטסאפ, יונת דואר או פרונטלי.

פעם היה לי עובד שהתחיל לדבר איתי איך שהגעתי למשרד. אמרתי לו - רגע, רגע, אני רוצה להקשיב לך, אבל שנייה לא מרוכז, הרגע הגעתי.
הוא ענה לי - זה לא משנה לי אם אתה מקשיב, זה רק משנה לי לדבר.
עצרתי הכול וישבתי להקשיב לו.
כל כך הרבה אמפתיה לא הייתה לי כלפי אף עובד מאז.

הרב קרליבך אמר פעם - "כל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו", אני היוצא מהכלל שלא מעיד על הכלל.

אני המבוגר שמאמין בילד שהוא אני.

ערב טוב חברות וחברים



נכתב על ידי כבר לא יודע , 29/6/2023 20:11  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שוויצר, סנוב


כשהייתי ילד הייתי באיזשהו שיעור שלא היה חלק מתוכנית הלימודים. איכשהו ממש אהבתי את השיעור הזה, זה היה שיעור עם הרבה לוגיקה וחידות ושכל ואהבתי. המורה (שהייתה כנראה סטודנטית, כי הייתה צעירה באופן חריג מהמורות שלנו) פרגנה לי ממש ואני כל הזמן דאגתי להזכיר לה על דברים נוספים שמגיע לי פרגון. אחד החברים שלי קרא לי שוויצר והוא לא אהב את מה שעשיתי שם. אני במודע ממש נפגעתי ממנו, לא ראיתי אותו, ראיתי רק את עצמי, בדיעבד אני יודע להגיד שנפגעתי כי בתת מודע לא הוערכתי.

 

ההורים שלי יספרו לכם שהם כן העריכו אותי, אבל זה לא נכון. הם העריכו שעשיתי מה שהם רוצים, לא הייתה הערכה ממקום אובייקטיבי, נטו מהפריזמה של מה שמשרת אותם. אם הייתי מקבל במבחן מתחת ל-100 הייתי חוטף שטיפה, וזה לא שהשטיפה הייתה "בצחוק" של חה חה חה לאן נעלמו הנקודות. לא. זאת הייתה שטיפה רצינית, כולל הפעם ההיא שקיבלתי הכי גבוה בכיתה, והמשפט של ההורים שלי "לא מעניין אותנו שאתה ראשון בכיתה, עדיין לא קיבלת 100". אני זוכר שפעם חבר שאל אותי שאם ההורים שלי יגידו שאני יפה, האם זה ייחשב מחמאה או שאני שומע את זה ביום יום, נחשו מה הייתה התשובה שלי. למעשה מעולם לא שמעתי כמה אני טוב, או יפה, או חכם, או חרוץ, או מגדיל ראש. לא כן שמעתי המון על כמה אני עקשן (בקטע רע), כמה אני לא חושב על אחרים, כמה אני לא 100, כמה אני פראייר. זה כן. מי כן העריך אותי? הסביבה החיצונית. חברים. מורים. אני זוכר את הפעם ההיא שהמורה לשל"ח רצה לקחת אותי עם קבוצה של ילדים שכבה מעליי לסדרת טיולים, שזה הכי מפרגן ויפה מצדו. ואני, אני לא הצלחתי להכיל את ההערכה הזאת. ברחתי משם כל עוד נפשי בי, לא ידעתי מה לעשות עם זה, לא הכרתי את האופציה שבה מעריכים אותי.

 

חזרה לכיתה ה.

אותו חוג שאני ראשון בו. אותה מורה/סטודנטית שמעריכה אותי, אותו אני ש"שוויצר". אותו חבר שלא מכיל את ההתלהבות שלי. לא סיפרתי להורים שלי את זה. למה? הם היו מוצאים משהו שלילי ולוקחים את החוויה שלי.


בכלל הרבה פעמים הלכתי למקומות/אירועים/חברים בלי לספר להורים כי פחדתי (עד היום) משיפוט. למשל הפעם ההיא שארגנתי לחברים שלי הנחה בקולנוע והלכנו לראות סרט יחד. איזו אופוריה הייתה לי אז! ההורים שלי לא מכירים את הסיפור הזה. אני זוכר את הפעם ההיא שלמדנו משהו בשיעור כלשהו ורצתי הביתה לשאול את ההורים שלי אם הם מכירים את זה. והם לא. איזה חגיגות עשיתי ברחבי הבית. ניצחתי את ההורים שלי. ניצחתי את העולם. הייתי גאה בעצמי (הם לא).

 

חזרה לעולם המבוגרים.

למעשה כשאני מנהל את עצמי מול אנשים, מה אני מחפש מהם? הערכה. בבית אני לא אקבל אותה וזה מה שמנהל אותי. בכל מקום. מקומות עבודה, דייטים, חברים, שיחות עם ספקים, שיחות עם לקוחות, כל מקום, כל אירוע, כל בילוי, כל תגובה שלי פה, כל הודעה פרטית, כל הודעה פומבית - הכל בפריזמה של "האם מעריכים אותי" או "איך אפשר לעשות שיעריכו אותי", לשם החיים שלי לקחו אותי.


פעם הייתה לי בוסית שאמרה שהדרך הכי טובה לאפיין אותי היא שאני פוליטיקאי. אני יודע היטב להוציא את כולם סביבי מרוצים. מומחה בלהגיד את המשפט הנכון, את המילה הנכונה. היא לא מבינה מאיפה זה מגיע. היא לא מבינה שזה הכול בזכות ההורים שלי. זאת הדפיקה הכי גדולה של ההורים שלי. זאת המתנה הכי גדולה שקיבלתי מהם (אני יכול לספר לכם על עוד יתרונות של הדבר).

 

ואיפה ההורים שלכם דפקו אתכם?

תודה שקראתם, תודה שאתם עוקבים:)

סוף

נכתב על ידי כבר לא יודע , 27/6/2023 14:56  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  כבר לא יודע

מין: זכר




הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 30 פלוס , סקס ויצרים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכבר לא יודע אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כבר לא יודע ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)