לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

האמת הפשוטה

בבלוג הזה תוכלו למצוא התייחסות כנה ואמיתית מהולה בהומור בריא לאירועים סביבנו. אין בכוונת הכותב להחביא את דעותיו אלא לבטא בגובה העיניים את מה שהוא מרגיש


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2007

חשבון הנפש האמיתי


בס"ד

 

 

על החשבון ועל הנפש

 

 

 

 

"גם מרבנים רבים אני לא מחזיק במדינה. אתה יכול לראות את זה גם היום. אתה רואה את הצביעות, אתה רואה את הפחדנות. זה מדהים מה שקורה"

הציטוט הנ"ל שייך לסטודנט דתי למשפטים באוניברסיטת בר-אילן בשם יגאל עמיר בהופיעו בפני וועדת שמגר. אם יש איזשהו חשבון נפש נוקב שיש לעשות בציבור הדתי הרי שהוא גלום במשפט הכפירה המתנשא והיהיר הנ"ל.

סוד גלוי שהציבור הדתי לאומי כבר התרגל לפסטיבל שמתחיל בי"ב חשון ומסתיים ב4 בנובמבר ובו שוב ושוב הוא מועלה על המוקד כמי שאחראי, הוא ורבניו בראשו, לרצח ראש הממשלה( וחמור מזה להפסקת תהליך אוסלו). על כורחו הוא נאלץ לשמוע שוב כמה היה יצחק רבין מנהיג ישר ואמיץ ועמד להביא לנו את השלום המיוחל, שוב ישמע הציבור מעל כל במה כמה מצווים אנו להמשיך בדרכו של הפוליטיקאי הכושל הזה ולוותר על ארץ ישראל ועל בטחון תושביה. בכל שנה נתבע הציבור היקר הזה לעשות חשבון נפש,  מפני שאם הזיות מזרח תיכון חדש של תהליך אוסלו התנפצו לקול זעקות אלמנות ויתומים הרי שאת האשמה ניתן לתלות דווקא בציבור שמשלם את המחיר הנורא ביותר על פירות הביאושים של הזיות אלו ולדרוש ממנו לערוך חשבון נפש. כל מי שיעיז להטיל ספק באשמת הציבור יהפוך לשותף למעשה הרצח של יגאל עמיר, ויוקע אל עמוד הקלון. במצב כזה ברור שהרצון הטבעי לעמוד מול האירוע, לערוך חשבון נפש ולהסיק מסקנות, נמוג ואיננו. ואולם, אם יש מסקנה המתבקשת ממעשהו של יגאל עמיר הרי היא הפוכה למה שהתקשורת משמיעה בשמנו בקולם של דתיי מחמד אלו ואחרים. מבלי להיכנס לשאלות הקשות סביב מותו של יצחק רבין שעד שלא ייענו ברצינות ובמקצועיות ימשיכו לכרסם בלב, גם אם ברור מעל כל ספק שיגאל עמיר הוא רוצחו היחיד והאחראי הבלעדי לרצח יצחק רבין כדאי לומר בקול: לא הסתת רבנים הובילה את עמיר להתנקש בחיי יצחק רבין אלא להפך, חוסר הנכונות של עמיר לשמוע בקול רב פוסק בשאלות הרות גורל הביאו אותו ללחוץ על ההדק.

הנה ציטוט נוסף של עמיר: "אני לא מעריך יותר מדי את הרבנים במדינה הזאת...

ותביאי לי כל רב במדינה אני אוכל לשכנע אותו. אני אביא אותו למקום, הוא יראה את המקום והוא יגיד גם דין רודף. רק היום האנשים מפחדים, הרבנים מפחדים פחד מוות".

הדפוס ,  האינטרנט וחופש המידע שיש לציבור הביאו רבים בתוכנו להמעיט בחשיבותם של פוסקי הלכה. כל נער או בחור כבר הפך לפוסק מומחה על סמך סעיף שראה, שו"ת שקרא או שיחה ששמע. למרות שאיש לא ייתן חוות דעת רפואית על סמך עצות מהדודה, מהפורום או מספרות מקצועית אלא יילך לרופא בעל רישיון תקף, מוסמך ומוכר הרי שכאשר זה מגיע לפסיקת הלכה כל עבד- מלך. את  הפסוק "רבים חללים הפילה" דרשו חז"ל על זה שמורה הוראות לפני שהגיע להוראה. מעט ענווה, מעט התבטלות בפני פוסקי הוראה וגדולי תורה בישראל, דבר בלתי פופולארי בשיח הציבורי, הם המעט שראוי לכל אחד לעשות ביום זה. אילו כך היה הדבר היינו חוסכים את המשך אסון אוסלו שגרם רצח רבין, וייתכן שהיינו מצילים את גוש קטיף ויישובי צפון השומרון.

נכתב על ידי , 23/10/2007 14:37   בקטגוריות אקטואליה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: זכר




511
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשמואל - זווית חדה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שמואל - זווית חדה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)