לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הגיגיו וחייו של אדם

אדם, אינדיבידואליסט, סטודנט(ולא רק במובן הפורמלי של המושג) כותב כאן דברים שעוברים לו במוח. מי שבאמת רוצה להבין על מה הבלוג- שיקרא קצת.זהו.

כינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2006

סוגיית החנינה ליגאל עמיר ופופוליזם


העובדה שעיתונים בימינו נותנים לידיעות שלהם כותרות המסלפות את תוכן הידיעה והופכות אותו ליותר פיקנטי היא "מן המפורסמות", כמו שאומרים. אבל אני בכל זאת חושב שכדאי לחזור על מה שגולשים באתרי אקטואליה שונים כבר ציינו לגבי הסקר של מכון "דחף" שפורסם בשבוע שעבר ב"ידיעות אחרונות", ושבכותרתו נקבע כי שליש מהציבור תומך בחנינה ליגאל עמיר. "נתונים מזעזעים, לא פחות" כתבה סימה קדמון בטור-הפרשנות שלה. היא לא התכוונה לכך שבידיעות כותבת פובליציסטית שהשמיצה את המתנחלים  וקראה לפעילות תקיפה יותר נגדם תוך גירושם מקניינם ע"י הממשלה, והיא כותבת על תקן "כתבת פוליטית", נייטראלית כמובן. היא התכוונה לנתונים, שמי שהסתכל בתוכם גילה שהם מצביעים על כך ששליש מהנסקרים סבורים שיש לחון את עמיר *לאחר עשרים וחמש שנים, כמו שחוננים כל רוצח אחר*. רק חמישה אחוזים תמכו בחנינה עכשיו.

 

כלומר: הויכוח המהותי הוא לא "האם יש לחון כעת את יגאל עמיר", מה שירמוז על כך שרבים חושבים שמעשהו של עמיר איננו חמור, נסלח, ואפילו צודק. השאלה היא האם דמו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין אדום יותר מדמם של אזרחים אחרים שנרצחו בדם קר. אז האמת, אני לא יודע: אולי צריך להחשיב רצח פוליטי שבוצע כדי להפסיק מדיניות ממשלתית כחמור יותר ממעשי רצח אחרים, ואולי לא. אני צריך לחשוב על זה. אבל קודם כל, למען האמת- כן, האמת- צריך להגדיר את הויכוח ולא להיגרר לפופוליזם הזול שאליו אנשים כמו סימה קדמון ועורכי "ידיעות" מנסים לגרור את הקוראים. 

נכתב על ידי , 2/11/2006 12:56   בקטגוריות אקטואליה, מן העיתונות, אמת  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , סטודנטים , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאינדיבידואל, סטודנט, ועוד 2-3 דברים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אינדיבידואל, סטודנט, ועוד 2-3 דברים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)