לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הגיגים על חיי העוברים להם לאט ובמבט לאחור חלפו עברו ביעף. התורה כמורה דרך לחיינו המתחדשים בארץ ישראל, סרטים, ספרים ועוד כל מיני דברים


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2021

טורינו הגדולה GRAND TORINO של קלינט איסטווד


 

קלינט איסטווד מנהל דו שיח עם מרכז ארה"ב. הוא נציג את החיים האמריקאים כפי שהם משתקפים בעיני המשתתפים בהם. הסרט גרנד טורינו הוא דוגמא גבוהה ליכלתו לחדור למוטיבים הבסיסיים ביותר של כאן ועכשיו באמריקה.

בסרט נכנסים בוגרי מלחמת קוריאה, דת, מהגרים (הומונגים), כנופיות, הדרך לחלום האמריקאי, קדושת המרחב הפרטי, הנשים במשפחה והנשים בכלל, משפחה, רעות, סוף החיים ואיך מתים, ועוד כמה שאזכר אודותיהם בהמשך. 

כאמור איסטווד הוא אומן הסיפור. הוא בוחר סרט לפי הרגשתו אחרי שקרא תסריט ומוצא אותו משמעותי לחיים. הוא מעורב ושולט בכל דבר בסרט, ובגדולים שבהם הוא המפיק, הבמאי, הכוכב ולעיתים גם כותב המוסיקה.

איסטווד לוקח סיפור ובונה ממנו סרט מרתק שמעביר את המסר בצורה נפלאה.

נא לראות את הסרט לפני ואחרי הקריאה. כדאי.

בוגרי מלחמת קוריאה: תקופה שאיסטווד שרת בצבא ארה"ב בחזית הבית, נפצע בתאונה ושוחרר. עד לסיום מלחמת קוריאה זכו החילים לכבוד. מיעוטם נלחם בחזית ועבר חוויות קשות. רבים אברו חברים קרובים. המאפין העיקרי שלהם היה שתיקה. בוגרי מלחמת העולם השניה וקוריאה לא דברו. הם לא התאוננו על דבר הקשור לשירותם. הם יצאו קשוחים ושותקים. איסטווד בונה גיבור לפי קווים אלה.

נשים: אשתו היתה החיבור שלו לחיים סביבו - המשפחה והכנסיה. כאשר אשתו מתה מסרטן לפני תחילת הסרט כל המערך החברתי שלו מתמוטט. מנגד אצל המהגרים ההומונגים הנשים הם הגורם הדומיננטי בניהול הבית וההתחברות למקום אליו הם הוגלו.

הבחירה בהומונגים טובה מאוד. מדובר בשבט שחבר ל CIA במלחמתו בויאטנם. לאחר המלחמה הפכו להיות מטרה לסגירת חשבונות והועברו על ידי האמריקאים למחנות בתאילנד. אחרי 20 שנה החלו האמריקאים להעביר אותם לארה"ב ורבים הגיעו למערב בתיכון, למציאות חיים שפה ומהגים זרים לחלוטין. לידיעתכם הם השתלבו לאט אבל בטוח והיום הם חלק חשוב מהנוף התרבותי. איסטווד מתאר אותם ברגישות רבה, לטוב ולרע.

דת ומשפחה: הסרט מתאר יחסים רעועים בין הגיבור לילדיו העצמאים וחסרי הרגישות לגורלו. העלילה בונה לאיסטווד משפחה תחליפית אל ההומונגים. איסטווד עוין לדת ואינו מאמין ביכולתה לפתור את בעיותיו. בסופו של היום הוא מת בדרך מאוד דתית.

איסטווד מתאר את החיים בשכונה דלה למדי ודרך חדירת כנופיה הומונגית לתוך השכונה תוך הסטת החלש לפשע ולדרך ללא מוצא. 

סה"כ מבלי להעמיס מדי זהו איסטווד במיטבו והוא מוצא הד חזק לסיפור כפי שמשתקף במספר הצופים וההכנסות מהסרט. 

 

 

 

נכתב על ידי , 1/10/2021 23:38  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בן: 72

תמונה





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחמור מי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חמור מי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)