לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


אני נגה, מכורה לחיבוקים, לחידות ולחברים. בריאה נפשית כ -70% מהזמן (אחריות לשנה) ומאמינה שמספיק חיוכים יוכלו לשנות את העולם.
כינוי:  נ ג ה

בת: 46





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2004    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




הוסף מסר

1/2004

אם ישעמם לכם בסוף השבוע...


 

horizon, שאם תשאלו אותי הוא כוכב עולה בשמי ישראבלוג, הוכיח השבוע שהוא יודע לקרוא את האותיות הקטנות ושלח לי חידה במייל. אין ספק שהטיימינג שלו היה נוראי, בגלל שהוא גרם לי לחשוב על חבלים וקשירות (בסוף תבינו, ובינתיים תלכו לצבוע את הראש הכחול שלכם בורוד-עתיק), במקום לפתור מבחן בית ב"אלגוריתמים מקוונים ומקורבים" (שזאת הגרסה המודרנית של אוניברסיטת ת"א לאינקוויזיציה). מה שכן, הוא (שוב) הזכיר לי שאחד הדברים שעושים לי הכי טוב בחיים (ואני מדברת בסדר גודל של חצי אורגזמה) זה לפתור חידות.

 

בכל פעם כשאני שומעת חידה חדשה התהליך מתחיל - גלגלי השיניים התוך-מוחיים, שבימים כתיקונם מעלים חלודה, מתחילים פתאום לחרוק. אפשר לזהות בבירור ניצוץ בעיניים (אם כי יש סיכוי שזאת ההשתקפות של המנורה), אודם בלחיים ושיר בלב. אני יכולה לומר די בודאות שאני שורפת קלוריות בתהליך הזה, וכשהאסימון נופל סוף כל סוף, אפשר לשמוע אותו עד אילת.

 

זה התחיל עוד כשהייתי ילדה, כשאבא היה שואל אותי את כל חידות ה"יש לך 3 דליים למינהם" למינהן (ואני הכרחתי אותו למצוא את כל הוריאציות האפשריות לחידה הזאת), ואת חידות ה"תרנגול, זאב, ועכבר בית מצוי צריכים לעבוד את הנהר". חלק ממשחקי הילדות שלי עם אבא היו גם חפיפת משולשים, אבל זה כבר נכלל בקטגורייה של ילדות עשוקה.

 

אח"כ עבדתי תקופה בחברת בראש טוב, חברה שעוסקת בארגון אירועים של משחקים וחידות הגיון. זהו עסק שהתחיל כחלום של משפחה מקסימה אחת (בראשות יעקב ועליזה בכרך), והמשיך כעסק של משפחה מקסימה ומורחבת שכוללת כבר עשרות מדריכים. הייתה לי פעם מורה שאמרה לי למצוא משהו שאני אוהבת לעשות ולמצוא מישהו שישלם לי על זה - העבודה ב"בראש טוב" בהחלט ענתה על שני הקריטריונים.

 

אז לכבוד סופה"ש להלן 3 חידות. הפותרים נכונה יקבלו ח"ח ושתי נשיקות על לחי שמאל (אל תזלזלו - יום יבוא וזה יהיה שווה מליונים בשוק השחור של דרום בולגריה).

 

לחימום: חידת מטבעות (מתוך הספר מספר חזק מאת עמי בירנבוים)

מטבע אמיתי שוקל גרם אחד יותר ממטבע מזויף (אשר שוקל מספר שלם של גרמים). נתונים 101 מטבעות מתוכם 50 מזוייפים. אתם מקבלים מטבע אחד וצריכים לקבוע ע"י שקילה אחת במאזני חוג, אם המטבע מזויף.

 

לריצת מאה מטר: החידה של horizon

אתם נמצאים בחדר ענק, עם תקרה בגובה 100 מטר.

במרחק 500 מטר זה מזה משתלשלים מהתקרה 2 חבלים, באורך 100 מטר כל אחד.

המטרה: לעמוד על הרצפה כשבידכם 60 מטר של חבל חופשי.

בתנאי ש: אתם יכולים לקרוע את החבל עם השיניים ולשרוד נפילה של עד 20 מטר.

 

למרתון: חידה שנשאלה בראיון הקבלה לאינטל

ברחוב יש 10000 (עשרת אלפים) פנסים. כולם כבויים.

בלילה הראשון בא גמד קטן, קופץ ומדליק את כל הפנסים.

בלילה השני הוא בא ומכבה כל פנס שלי.

בלילה השלישי הוא משנה מצב (כלומר מכבה אותו אם הוא היה דלוק ומדליק אותו אם הוא היה מכובה) של הפנס השלישי, השישי, התשיעי... (כל פנס שהוא כפולה של שלוש בקיצור)

בלילה ה - i הוא משנה מצב של כל פנס שהוא כפולה של i

כך במשך 10000 לילות.

כמה פנסים ישארו דלוקים בסוף?

 

 

שלכם באהבה, 

                                 

 

 





 

ואם גם אתם מאלה שאם נותנים להם את האצבע הם רוצים את כל היד אתם יכולים לבדוק גם ב:

אתגרים

אלף אפס - שעשועי מתימטיקה

brainfood

מי אני?

 

נכתב על ידי נ ג ה , 30/1/2004 17:11  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



83,691
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנ ג ה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נ ג ה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)