הטייסים, בבואם להמחיז את מכתבם מרעיש אמות הסיפים, שכחו את כור מחצבתם. לא זה הצה"לי, אלא ההוא שמתבסס על משק כנפי ההיסטוריה, כפי שהתעצבה לה באתר בסיס חיל האוויר האמריקאי "אדוארדס" שבקליפורניה.
בשנת 1949, מהנדס אווירונאוטיקה אנונימי אחד בשם קפטן אדוארד א. מרפי, בעודו עמל באותו הבסיס על פרויקט שמטרתו לבדוק את השפעתה של תאוטה פתאומית על גופו של אדם, טבע את התובנה האלמותית כי אם יש דרך מוטעית לבצע משהו, כך אכן הוא יתבצע.
מן המשפט הנ"ל נולדה מיתולוגיה שלמה שמוכיחה עצמה השכם וערב ככזו שעומדת במבחן המציאות.
לנוחותם של טייסי הדורות הבאים ועבורו של תא"ל יפתח ספקטור בפרט, הטוען בדיעבד לכשל בניסוח המכתב, הנה תזכורת קטנה מן המיטב של המיטב (Vol.1) שבחוקי מרפי הרלוונטיים לעניין:
- הסיבה הנפוצה ביותר לבעיות היא פתרונות.
- הפתרון לבעיה משנה את הבעיה
- אם יש אפשרות לכמה דברים להשתבש, הדבר שיגרום את הנזק הגדול ביותר ישתבש ראשון.
- אם יש זמן גרוע במיוחד למשהו להשתבש, זה יקרה בדיוק אז.
- אם שום דבר לא יכול להשתבש, הוא בכל זאת ישתבש.
- אם תמצא שיש 4 דרכים למשהו להשתבש, תצוץ מיד דרך חמישית.
- אם הכל הולך בסדר, סימן שפספסת משהו.
- כשרוצים לעשות משהו, יש תמיד משהו אחר לעשות קודם.
- הגיון הוא דרך שיטתית להגיע למסקנה השגויה בביטחון.
- התקלות הגדולות של היום ייראו קטנות לעומת אלו של מחר.
- אף תוכנית צבאית לא שורדת במגע עם האויב.
- הבעיה בלקחת את הדרך הקלה היא שהאויב כבר חשב על זה קודם.
- הפעמים היחידות בהן אש צולבת באמת עובדת, הם כאשר היא מושלכת על עמדה נטושה.
- הדבר הכי מסוכן באזור הקרב, הוא קצין עם מפה.
- מאומה אינו קל כפי שהוא נראה.
- כל דבר לוקח יותר זמן ממה שחושבים.
- הטבע תמיד מושפע הכי הרבה מהזרמים החבויים שלו.
- אם אין מה להפסיד ע"י שינוי, עדיף לעשות כלום.
- אם יש מה להרוויח ע"י שינוי, עדיף לעשות כלום.
- פעולה קיצונית נגד משהו, תוביל להתחזקות הדבר שנגדו היא פועלת.
- תמיד יזכרו לך רק את הכישלונות.
שני הדברים היותר צפויים שיתרחשו לבטח כתוצאה ממכתב הטייסים, הם קידומו העתידי של המזל"ט לביצוע משימות ששנויות במחלוקת פוליטית ומינויו של דן – מכה קלה מתחת לכנף וזה עובר- חלוץ, להיות הרמטכ"ל הבא של מדינת ישראל.
ובעתות כאלו, יותר מתמיד, נהוג לומר:
גמר חתימה טובה לכולם, יהא אשר יהא הדבר אשר עליו אתם חותמים.