לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


spotting the subtleties of the world's texture
כינוי: 

בת: 54

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2004

יש לנו אהבה?


(שוב השיר הזה)

"יש לנו אהבה
היית מאמינה
אחרי כל המדבר הזה
איזו נחמה"

איך שיפד אותי במדקרה שקוּלה של יופי ושל כאב, השיר הזה, בהאזנה הראשונה. עכשיו לספור את השניות עד שהברק מכה, אווו, מאוד קרוב הפעם. לברק שמכה בקרבת מקום יש רעש משל עצמו. אינו מתגלגל בנחמדות כמו רעם. לא. לברק קרוב יש צליל כועס וריח חרוך.

חשבתי אז, ערן צור, למה אתה תוקע את האהבה שלך בעין שלי. זה מכאיב נורא.
(לא היה צורך שהילדים בכיתה ד' יתאמצו לכתוב עלי שיר. סיפקתי להם את כולו)

העין שלי אדומה ויבשה. החתול שלי מת מזמן. הלך למקום אחר, אמרת פעם בחצי רצינות, כמו שאומרים לילד קטן אחרי שזורקים את חיית המחמד שלו באיזה קיבוץ.
הנחמה היתה להיט גדול. גדול מן הגאולה. (הגאולה יש לה שם, זה פוגם באפקט ההזדהות האוניברסלי).

התעלמתי ממנו כמיטב יכולתי, גונבת מדי פעם הקשבה, בגלל יופיו, נחמצת שוב ושוב.

ערן צור לדלפק המודיעין,
ערן צור לדלפק.
שמע נא, בחור,
יש לך אהבה.
לי אין לך יש לי אין לך יש לי אין לך יש.
לחצי עולם אין. לפחות.
לא מנחם בכלל.
חת'כת מניאק, תסתום.

(ואיך אוכל אני, הבלויה, לחייך אי פעם חיוך שמישהו יחשוב אצילי ?)

[לצאת עם החברה הכי טובה שלך ובן זוגה המושלם שאך זה נדוג מן המאפליה של לב העיר, יהלום גולמי מסוקס שנשלף בדיוק מאמצע הערימה שאת בוטשת בה שוב ושוב ומעלה רק חרסים עתיקים, שאותיות דהויות חורצות בהם מסר קדום: אין ולא נברא האדם שיתאים לך]



(חלום מוזר על מרכבה עשויה ג'לי ורכּב שטני מנסים לדרוס אותי. מעובד מצילום גשם על שמשה קדמית)



(יש לי חרדות איומות בימים האחרונים. אני כאן בזכות האינרציה. אני כבר חודש בפורפליי חסר אורגזמות עם המקום הזה, משפשפת, משפשפת, משפשפת, וכלום. מילים שדופות, מילים מצוצות עד הלשד, עייפות, מלים טרמינליות, מילים כמוני, נטולות סקס אפיל, מילים עקומות, תלויות באלכסון, מילים ישרות מדי, מילים שהבפנים שלהן נהפך החוצה, מילים שיש להן שלושה חודשים לחיות, מילים מעויפות. קראתי מישהי שהיא אני ביקום מקביל, אני שלא התדלל במאסה של עצמו שתפסה תאוצה. היא טובה ממני. אני כל כך לא, לידה)

נחמות קטנוניות, דחוקות בעמידה על קיר מלוכלך של שירותים: עיניים. ידיים. אף. לשון. שפתיים. לא הסנטר.

מעל השלווה הרכה שעוטפת בעדינות, השלווה שהיא הנס שקיים באמת, ויש לגעת בה כבמחרוזת תפילה, לפחות שלושים פעמים ביום. עודך שם? להחליק חרוז עגלולי פוֹעם אחד קדימה בהנאה אל-חשבונאית, מעל המים העומדים של שלוותי לפזר חששות בנפה כבירה, עד שתלולית געשית מצטמחת משטח הפנים. ומעליה, להדק שכבות עיבוי של שלווה מדומה. כמה מתאימה לי גיבנת. זו האחרונה מתנפצת אל הרצפה למשמע פעמון רחוק מהדהד מתוך מגדל הרוס, עטור חזזיות, בכנסיית האבן הכתמתמה שראשה בעננים.

אולי האור שהיה גנוז כל הזמן הזה. אולי האור שמבליח פעם בירח סגול ומשחיר בחזרה.


אני החיה הדוליטלית דחופומשוך, ראש המערב שואף את המים המתוקים ונרגע. ראש המזרח - - -

מוטב ארוצץ את הראש הזה. כל חדש שיש במזרח, מתפורר לאיטו. רקב חיצוני מאיים להדביק את זה הפנימי, ייפגשו באמצע וילחצו ידיים, כאותם פועלים שחפרו מנהרה זה מול זה אל בטן האדמה. חלק ממני יהלך בסין, ראשי באדמה, רגליי מדוושות באוויר, בין פנסי נייר אדומים.
אולי לא להשמיד. לשלֵחַ, לך, חיה את החיים האחרים שנועדו לי.
אולי גזורה לי השהייה בתוך צללי כפילות, אחוש בהם חולפים דרך עורי המידקק, עולמות תאומים, הבזקי זיכרון, אני אחרת, ועם זאת, דומה כל כך.

[לפני כמה ימים, בדרך לחיפה, הוא שוב מתחיל עם זה ברדיו, והנה מבצבץ ובא. דמות אהובתו מתערפלת מפני דמות אהבתי, ואני נשקפת במראה הפנורמית, שכאחיותיה הגדולות, כבר שנים אינה עוסקת בחנופה, ובכל אופן אני מישירה אליה מבט, שפתיי נעות עם המילים, בזוויותיהן מאותת חיוך, סודי, מרומז, חיוך בלתי ייאמן, חיוך לרגעים:
יש לנו אהבה.
היית מאמינה
אחרי כל המדבר הזה?]

נכתב על ידי , 29/1/2004 03:01  
113 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חוד התער ב-21/4/2005 08:36



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לזו ש אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על זו ש ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)