לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


spotting the subtleties of the world's texture
כינוי: 

בת: 54

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


4/2004

אחת כותבת, שניים אנשים


 

[קיצור תולדות האשל: לפני שנה נפגשנו בקופידון. נפגשנו פעמיים, בסך הכל, וקצת התאהבתי בו עוד בדייט הראשון. אחרי שבילינו את הלילה למחרת ביחד, הוא נעלם, ואחר כך אמר, שהוא מרגיש שהוא מתאהב, ושהוא לא יכול עכשיו.
את האמת? לא האמנתי, ובודאי שלא הבנתי, את ה"זו לא את, זה אני" שלו. והיה לי קשה להתמודד עם ההיעלמות, לאור ההרגשה שלי, שיש בינינו התאמה נדירה. ולא רק במיטה. חשבתי שמזמן, ואולי אף פעם, לא הכרתי מישהו כמוהו.

אז פתחתי בלוג. מובן, ש
בהתחלה לא הצלחתי לדבר על מה שמציק לי באמת. לקח איזה חודש, עד שכתבתי משהו, ועוד משהו, מתוך הבטחון שהוא אינו קורא ולא יקרא לעולם. כתבתי כאן במקום לכתוב לו, לאיש הזה שהוציא את עצמו מחיי. לא חשבתי שהוא צריך לדעת שאני מדממת אותו (כן, וזה לא היה קל, כשהגיע, לחשוב שיקרא את הדברים האלה, שכל כך לא נועדו לעיניו כשנכתבו. ומצד שני, כשהגיע, הייתי כבר במצב נפשי אחר לגמרי).

והזמן עשה את מה שהזמן יודע לעשות הכי טוב, וחלף וחלף וחלף. חצי שנה אחר כך
נפגשנו באקראי, וזה כבר לא כאב. שוחחנו. בין השאר סיפרתי לו על הבלוג, לא מתוך שחשבתי שיבוא לקרוא, שהרי, מה עניין יש לו בי, כלומר, מישהו שלא רצה אותי, למה שירצה לקרוא אותי.
ואז היה המאמר בהארץ ובפוסט שאחריו הוא הגיב לי, וחשבתי שהגיע בגלל הכתבה וחשבתי שבמהרה יילך, שהרי למה שיעניין אותו לקרוא וכו', טוב, הבנתם את הפואנטה.

עברו חודשיים. כתבתי עליו, ארוך השיער, ב
פוסט, הוא הגיב שם. עניתי, ובמהרה עברנו למיילים. ונפגשנו שוב. וגילינו שהדברים שקשרו אותנו מלכתחילה עדיין שם, ובאותה העוצמה. והדברים שהפרידו, כנראה שככו קצת. והנה, אנחנו מנסים שוב. ובינתיים זה מצליח, גם אם אני פוחדת להודות בזה].

וכל זאת היתה הקדמה כדי להעלות פה את מה שמעסיק את מחשבותי לא מעט לאחרונה.
לקיומו של הבלוג (שלמרבה האירוניה נפתח בעקבות עזיבתו, אי אפשר להגיד שהוא היה הסיבה לכתיבה, אבל הוא ללא ספק היה הטריגר) היה תפקיד בהתקרבות הנוכחית שלנו, גם מעבר לעובדה הבסיסית שסביר שאם לא היה קורא בו, לא היה חוזר אל חיי.

כשהוא חזר, נוצרה אנומליה, או יותר נכון, משהו חדש, משהו שאינו מוכר לי ממקומות אחרים. הוא חזר אל מצב שבו הבלוג הוא חלק ממני, חלק ממה שאני עושה. בעקבות התגלגלות האירועים, שפירטתי קודם, נחסך ממני החלק של להתלבט איך ובאיזה שלב לספר לו על הבלוג. זה קרה באופן טבעי למדי, שהוא התקרב וגם קרא אותי כותבת את ההתקרבות הזו, אבל זה עשה את ההתקרבות הזו למשהו שונה במקצת.

הבלוג הפך ערוץ להידברות מילולית שאינה ישירה בינינו. אני כותבת פה חלקים מחיי, וגם חלקים ממנו. וזה בהכרח משנה דברים. בינתיים לטובה, שכן הבלוג יוצר את האפשרות הנדירה הזו, להסביר את עצמי למישהו כמעט עד הסוף, להביא אותו למקום שבו הוא יוכל לראות את הצד שלי בסיפור. 

במציאות, ישנה הדדיות – הסיפור מהצד שלו - שאתם כמעט שלא נחשפים אליה, מפאת שמירת פרטיותו, אבל בכל פעם שהוא קרא אותי כאן עלינו, כתב לי מייל תגובה מרגש, שלמען האמת, ציער אותי קצת שאני לא יכולה להביא, כדי להציג שני צדדים של הסיפור הזה, שגם אתם קצת שותפים לו. הצעתי לו להפוך משתתף פעיל יותר, להביא את הצד שלו, הוא התלבט קצת והחליט ככל הנראה שלא – וזה טבעי והגיוני בעיני, ואולי לא סופי. (הרי גם לי לקח הרבה מאוד זמן להגיע לרמת החשיפה הזו, ואם מישהו היה מציע לי לקפוץ מיידית משם לכאן, הייתי מסרבת, כמובן). מצד שני, נעים לי גם שהפינה הזו, למרות שנמצאת תחת הזרקור הכללי בו אני מאירה את חיי, עדיין יש בה מספיק צללים שמשאירים לנו אינטימיות.

הקפדתי ככל יכולתי שלא לכתוב לו כאן במקום לדבר איתו. הכתיבה בבלוג מתפקדת, בעיני, כפונקציה משלימה, כמקום בו אני יכולה להרהר ביני לביני, אבל גם לדעת שהוא קורא, ושבכך אני יותר חשופה, אבל גם יותר בהירה, ואולי אפילו יותר אהיבה. קראתי לזה שקיפות. וכמו בדוגמא שנתתי בתגובות בפוסט הקודם, זו לא שקיפות מוחלטת, לא לגור בבית זכוכית שבו כולם מציצים פנימה. אני בוחרת, אילו חלונות לפתוח, מתי ואיך, ויש חלקים שנשארו ויישארו בחדרים הפנימיים, שרק בני הבית, אלה שמשוטטים בפועל בחיי, יכולים להיכנס אליהם.


בכף ידי: בפרדס הסודי, פרת משה רבנו פולניה וקטנה שבאה להתיידד, בזעירות.

ולא היה קל לרגע, להרשות לעצמי להתמסר, לתת בו את האמון הזה שאני נותנת בכם, קוראי, בכל רגע בו אני כותבת כאן. האמון, שלא תשתמשו בי כנגדי, האמון שתאחזו בעדינות, בכף זהירה, את הדבר המפרפר, הרך הזה, שאני מרשה לעצמי לפעמים להיות כאן. ובעיקר, שתאפשרו לי להיות אני, על כל פני, פחדי, חששותי, חרדותי, מועקותי, התלבטויותי. את האמון הזה הפקדתי בידיכם בזהירות, בתהליך איטי והדרגתי.
והעובדה שחוויית הבלוג שלי היא לגמרי חיובית, תרמה לדעתי לחוסני הנפשי, מבחינת יכולתי הכללית לתת אמון, ואולי קיומו של הבלוג, אם כך, הוא בעצם מה שאיפשר לי לבטוח בו מחדש, לוותר על העצמי המשוריין, שנשלף בקלות גדולה כל כך ממחסני הנשק האפלים.

וכשאני כותבת כאן, אתם הנמענים. כשהוא קורא כאן הוא בתפקיד כפול. מצד אחד, כקורא וכנמען, הוא מזדהה איתי. מן הצד השני, הוא קורא את עצמו, את דמותו, דרך עיני, ונדמה לי שזה מאפשר עומק של תקשורת שבדרך כלל לוקח חודשים ארוכים להגיע אליה, אם בכלל. התיקונים ההדדיים, אלה שמרככים את הפינות החדות, אירעו לא פעם בעקבות דברים שהעליתי כאן.

יש משהו משתק ומשכר בוזמנית, מלהיות פרושה ככה במילים, מולכם.
ומולו, אפילו יותר. מצד אחד, זה לכאורה מצב של חוסר אונים מוחלט, כל דיכפין יתיי ויקרא. מצד שני, אני זו שעשתה את מלאכת הפרישה, אני בחרתי בהתערטלות, בחרתי אילו חלקים שלי לחשוף ומה להשאיר מוצנע, כלומר, הכוח נמצא בידי לא פחות משהוא נמצא בידיכם, אולי אפילו יותר.

 

אתם? אולי אתם מעין צלע שלישית, חמקמקת נוכחות, ובכל זאת בעלת תפקיד. מקהלה יוונית? לא. אתם אנשים נפרדים ועצמאיים (שאני מוקירה מאוד). את התפקיד שלכם אני לא יכולה (וגם לא רוצה) לכתוב.



(ובכל אופן, כשאנחנו מתחבקים, גוף אל גוף, עין בעין, צמוד צמוד, עד שהצד השני מתקקלפ, אז רק הוא ואני שם, ואף אחד אחר).

נכתב על ידי , 29/4/2004 11:20  
94 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של זו ש ב-26/7/2004 13:50



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לזו ש אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על זו ש ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)