לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


spotting the subtleties of the world's texture
כינוי: 

בת: 54

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2007

כינרנט 2007


 

בועות סבון! יקום צבעוני והרמטי שנברא ונכחד תוך כמה שניות. לא פלא שרוב האנשים מוקסמים מהן. בדומה לזיקוקי דינור, בעצם. אלה וגם אלה היו במחנה כינרנט, בו השתתפתי זו השנה השלישית. יוסי ורדי, גורו הייטק ואיש נדיב ומצחיק, יוזם את המחנה זו השנה הרביעית.

 

 

שי ורדי, מלך בועות הסבון, בכל שנה הן נהיות גדולות יותר!

 

היו לי קצת חששות לפני כינרנט. יכול להיות שמיותר בכלל לכתוב את המשפט הזה, היות שהוא ברירת המחדל של מצב הקיום הזושי. אבל באמת, השנה הוזמנו מעט מאוד מבין האנשים שהכרתי בשנים שעברו, והגיעו אפילו יותר חשובונים (מנהלים ומנהלות חשובים וחשובות) מחו"ל, כאלה שרק תיאור תפקידם הבכיר גורם לאיזו השתנקות קלה ולמחשבה העגומה, אני, מה כבר עשיתי בחיי, שמצדיק את הזמנתי לאירוע?

 

 

 

יש בועה או אין בועה?

 

 

אחד הדברים היפים בכינרנט הוא שכולם שווים, לפחות במהלך שלושת הימים של המחנה: אוכלים ביחד, משתתפים בסדנאות ביחד, מדברים בגובה העיניים. החשובונים לא מסתובבים בחליפות. תגיות שֵם תלויות על צווארם, והם עומדים בתור בחדר האוכל, כמו כולם.

 

קלולסית כמוני ממילא לא מכירה שמות ולא יודעת אם התיישב בשולחן לידה חשובון מגוגל, שעשר דקות איכות איתו הן חלום רטוב (לחלקנו חלומות רטובים די סוטים) עבור לא מעט אנשים, וביקש בנימוס להעביר את הלימונדה. במובן הזה, דווקא משמח אותי לדעת שהנחמדות שלי כנה וגם הנחמדות כלפי כנה, שכן לאיש מהצדדים אין אג'נדה עסקית נסתרת. וממילא מנגנון הסינון של המחנה עובד ככה, בהצהרה של יוסי, שאני זוכרת: "הייטק שמייטק, העיקר שתהיו בני אדם".

 

 

light saber מרשימה, שמזמזמת כשמזיזים אותה, ומשמיעה אפקט קולי כשמכים בה, אבל זה עוד כלום לעומת מה שהיא עושה בחשיפות ארוכות!

 

 

[הערה מוסגרת חינוכית בת שלוש פסקאות ניתנות לדילוג, על חומר הסיכה החברתי הפופולרי -  אלכוהול. אלכוהול, כפי שמציין אשל, הוא סם רע, היות שהוא חלש ורעיל. בשל היותו חלש, יש לצרוך ממנו הרבה כדי להרגיש את האפקט. בשל היותו רעיל, צריכתו בכמות מרובה מבטיחה ייסורים למחרת. (אני לא מדברת פה על כמה כוסיות יין בארוחת ערב, אני מדברת על אנשים כמוני, שקשה להם להתמודד עם הצורך להשתמז בהמון אדם והם נזקקים לעזרה כימיקלית. אולי באמת הגיע הזמן לנסות את הכדורים ממשפחת נוגדי החרדה החברתית)

 

שתיתי בערך שבע בירות. אחת היתה מכבי, אז היא לא נחשבת. אולי יותר, לא זוכרת. כששותים כזו כמות, קשה לפעול על פי כלל הזהב נגד הנגאוברים (כלומר, אם הייתי מספיק פיכחת כדי לחשוב עליו), שלימד אותי ידיד שהיה פעם ברמן: לפני השינה, לשתות נוזלים בנפח כפול מהאלכוהול ולקחת שני אקמולים. על כמות בירה כזו, מדובר בכ-4-5 ליטר מים, לא ממש מעשי. לקח לעתיד: אם אלכוהול (נראה לי שהספיק לי ממנו לכמה חודשים), אז לצרוך אלכוהול קומפקטי יותר מבחינת הנפח.

 

למחרת התעוררתי בשבע בבוקר עם ראש שהתעקש שהוא בעצם כדורגל מפונצ'ר, אז שתיתי מים. הרבה מים. הסתבר שקיבתי מתנגדת נחרצות לרעיון. הקאתי את נשמתי (אחת לכמה שנים אני זקוקה לתזכורת שאלכוהול הוא לא בשבילי) וזחלתי חזרה למיטה.]

 

 

 

לא ברור בדיוק איך, אבל קמתי, בנחישות ובירקרקוּת, והתייצבתי לסדנת הזכוכית שהייתי אמורה להעביר בתשע וחצי. מסתבר שהייתי בין היחידים שהתעוררו כה מוקדם אחרי המסיבה בלילה הקודם, ואיש לא בא. לא נורא, למחרת ערכתי הדגמת זכוכית, שהסתיימה בפאניקה קלה ובמטף כשהסתבר שהמבער קצת דולף. (זה לא המבער שיש לי בבית ואני מכירה היטב, זה מבער נייד ורעשן, גם קודם לא סימפטתי אותו במיוחד).

 

היום הלך והשתפר, בעיקר בשל העובדה ששתיתי הרבה ונעזרתי בפרמצבטיקה. הקשבתי להרצאה ולדיון מעניין שניהל אורי ברוכין, ואחריו הספקתי להשתחל להרצאה של המנצח איתי טלגם, על ניצוח כאמצעי תקשורת. הרצאה מרתקת ושיטתית ביותר, חבל שפספסתי את השעה הראשונה שלה (זה חלק מהעניין בכינרנט, יש שפע של דיונים וסדנאות ואירועים, ותמיד מפסידים כמה דברים). איתי סקר, באמצעות קטעים מצולמים מקונצרטים, את שיטות הניצוח של כמה מהמנצחים הידועים בעולם, והשתמש בהן כדימוי לשיטות ניהול שונות.

 

בשתיים בלילה נתקלתי בו במדרגות, בדרך לחדרי. אזרתי אומץ ואמרתי שנהניתי מהרצאתו, והתגלגלנו לשיחה. הוא הסתבר כאיש מקסים וצנוע. התעניין בבלוג, ובין השאר שאל איך ההרגשה לפגוש אנשים שקוראים אותו. [זה עדיין קורה לי מדי פעם (גם בכינרנט), וכנראה שהתרגלתי. כל עוד צד ב' (הללו!) אומר שהוא קורא, זה בסדר גמור ואפילו משמח, ולא יותר מטיפונת מביך. רק אם מתעקשים להחמיא לי, הנעים הופך למביך מז'ורי].

 

השאלה שלו סחפה אותי להסבר היסטורי, אולי כי אין תשובה אחת אלא יש תהליך מתמשך, מהרגע שבחרתי להיחשף. חייכתי קצת לעצמי כשנוכחתי שהתווית שבחרתי (במסגרת ההגדרה העצמית שנדרשת במסגרות כאלה), "בלוגרית ואמנית", יושבת כבר כמעט טבעית לגמרי במקומה. אולי איזה קימוט או שניים בפינות, וקצת קנאה באלה שהיא רקומה להם באותיות כסף וזהב או קידוש לבנה. אבל היי, הדבק מחזיק.

 

אחרי הניצוח היו הרצאה וסדנה של חנוך פיבן. עוד איש מקסים, צנוע, ומוכשר. איזו סדנה כיפית! חנוך הביא איתו ארגזים עצומים של ג'אנק מכל הסוגים, והמשתתפים הרכיבו מהם פרצופים. אני יצרתי קומקום דו פרצופי, ואחר כך התעקשתי שלא להצטלם איתו, אז חנוך הצטלם במקומי, כשהוא מצביע עלי, בבחינת "את עשית!".

 

 

חנוך ופני-הקומקום שיצרתי, עם הצד שהוא קצת בגדר פורטרט עצמי

 

בשיחה שהיתה לנו אחר כך, הסתבר שלחנוך יש בלוג מעניין, שנמצא בדומיין בו כותבים כמה מהמאיירים המוכשרים בעולם. נדמה לי שהבלוגים של מקצוענים שאינם חיות אינטרנט מגיעים לאט יותר לחשיפה, פשוט מפני שהם לא מעורים בבלוגוספירה. מצד שני, אני מניחה שהם כן ידועים בתוך הברנז'ה המקצועית לה הם משתייכים.

 

בשישי בערב נערכה האקסטרווגנזה, ערב בו המשתתפים מציגים מכשרונותיהם. ולא חסרו כאלה, היה מופע מוזיקלי, וסרטונים שוודאי ימצאו את דרכם ליוטיוב ואז אוכל לקשר אליהם, כי היו מצוינים (למשל זה), ומופע ג'אגלינג מעולה של האחים שילטון, בני 18 ו- 11 (!), אבל השיא מבחינתי השתייך לאיתי טלגם, שגרם למאתיים איש להסתובב בחדר גדול ולשיר את "פרֶרֶה זָ'אקֶה" בארבעה קולות (והביא אותי להיזכר כמה נהניתי לשיר במקהלה, אי שם בעברי הרחוק).

 

היו עוד הרצאות בשבת, בה הצטרף אשל אל המחנה (בשבת מותר להזמין בני זוג וקרובי משפחה), דב אלפון דיבר על עתיד הרשת, אחר כך היתה הרצאה פלוס פעילות משעשעת על טכנולוגיה למאמינים באמונות טפלות, ואז היתה ארוחת צהריים ואחריה פיאסקו הזכוכית שלי, שלמרבה המזל התגמד נוכח הפעילות הערה על הדשא, שם שיגרו רקטות וערכו מירוץ מכונות (לא מכוניות. מכונות. כלי עבודה כמו מקדחות, משייפות, שואב אבק, מיקסר – ששודרגו בידיהם של גיקים לכלל מכונות מירוץ אימתניות).

 

בלילה היה מופע אש, שכלל זיקוקים תוצרת בית, ג'אגלינג באש, אכילת אש, ומה לא.

 

והיו גם רובוטים תוצרת בית, ואחרים, קוריאנים, שיודעים לספור ולעשות גלגלון, ופתאום נהיה מאוד ברור שבהתחשב בטבעם של מפתחי הרובוטים, כנראה שיהיו לנו רובוטים מתוחכמים שיודעים ללכת מכות ולשחק כדורגל הרבה לפני שיהיו רובוטים שישטפו כלים או ינקו אסלות.

 

אחר כך הוגשה גלידה (ההאבסה בכינרנט היא עניין שלא ייאמן. כל הזמן יש אוכל, כולל בשתיים בלילה, שאז בערך מתחיל המנגל ומתנהלת גם סדנת בישול), והופ, עוד כינרנט נגמרה. היה ממש כיף השנה, אני חושבת שאני מתרגלת לאיטי להרגיש נוח, יחסית לעצמי, בקרב קהל כה גדול. חזרנו עייפים במכונית הירוקה, שרים "פררה ז'אקה" בשני קולות. עצרנו אצל חבר בדרך, ואחר כך במסעדת אל באבור (השווה, כמובן, פוסט נפרד).

 

כשנכנסתי לשירותים במסעדה, היתה שם אישה עם ילדה. בירכתי אותה לשלום בקול עולז, כוחו של הרגל שנרכש במחנה, שם מברכים לשלום ומחייכים אל מי שעובר מולך, מכוח היותו חלק מהדבר הזה שנקרא כינרנט. הילדה קיבלה את השלום בטבעיות מוחלטת. אִמהּ הביטה בי לרגע בפליאה, שהתחלפה בחיוך.

 

ואני חושבת שלזה הכי אתגעגע – לחביבות ולאחווה, שמשום מה לא נהוגות בדרך כלל במקומותינו.

 

נכתב על ידי , 18/3/2007 20:25  
52 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Glenys ב-31/3/2007 21:47



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לזו ש אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על זו ש ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)