לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

עדי בעולם


"כמה את מבלה, בסוף עוד תסעי לראות את הקואלות ביפן" (לא רק אני בלונדינית)
כינוי:  עדי בעולם

בת: 49





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2005    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2005

החטא ועונשו


לפני כמה שיעורים עסקנו בכיתה בחוק השבדי. התרגיל היה כזה: מגנוס המורה מקריא מקרה פשע כלשהו, ובוחר תלמיד שיגיד מה לדעתו ההגדרה של הפשע, מה העונש הראוי לפושע ומה העונש שהחוק השבדי יטיל עליו. זה התחיל בסדר, כמה עברייני מהירות קיבלו קנסות, ואיזה סוחר סמים נשלח לכלא.

 

 ואז הקריא מגנוס את המקרה הבא: "איש חוזר הביתה ומוצא את אשתו עם מאהב. בהתקף זעם הוא הורג את המאהב. הגדר את הפשע ובחר את העונש". מכל התלמידים שבעולם בחר מגנוס את אמין האלג'יראי לענות על השאלה הזו. אמין אמר: "אני לא חושב שזה פשע. אם כבר צריך להעניש את האישה". מגנוס, שלא מתמודד משהו עם בלת"מים, האדים במקצת ואמר בחשיבות "בשבדיה זה פשע. תבחר בין הריגה לרצח". אמין בחר הריגה. "תבחר עונש" הורה מגנוס. "מה הכי פחות שאפשר על הריגה?" שאל אמין. "שלוש שנים", אמר מגנוס. "אז שלוש", קבע אמין, והוסיף: "עם אופציה להשתחרר לפני".

 

בכיתה עברו ליחשושים שהעונש קל מדיי, וכמה אנשים, כולל אני והאיטלקים קראנו לעונש כבד יותר, כשאמין שאל פתאום: "ומה לגבי האישה?" מגנוס לא הבין מה הוא רוצה ממנו, אז אמין שאל: "האם בגידה בבן זוג נחשבת לפשע בשבדיה"? "לא, ענה מגנוס. "אז זה צריך להיחשב כפשע", קבע אמין, "גם לאישה שבגדה וגם למאהב". "סליחה???" התפלץ פטריק, האיטלקי, שהתחיל פחות או יותר עם כל בחורה תפוסה בכיתה, "מה פתאום?" "באיראן האישה והמאהב היו נחשבים לפושעים", ציינה שירין האיראנית פתאום. "ומה העונש?" התעניין מגנוס. "מוות", ענתה שירין. "בסקילה". בכיתה השתרר שקט, וכולם בהו בשירין, ובאמין, שהנהן מאחוריה בהסכמה. פטריק נראה מבועת משהו (וכנראה נדר בלב לא לנסוע לאיראן לעולם).

 

מגנוס ניצל את השקט לעבור למקרה הבא. "אישה מגיעה הביתה ומוצאת את בעלה עם מאהבת. היא הורגת את הבעל. עדי, הגדירי פשע ועונש". האמת, התכוונתי לתת עונש מירבי, אבל ממש התחשק לי לעצבן את אמין. אז אמרתי: "אין עונש. לאישה מותר". פטריק נחנק מצחוק, הסיניות ציחקקו בקול גבוה (תוך הסתרת הפה שלהן. זה מאוד משעשע לצפות בהן צוחקות) ושירין קראה "זה צדק!". אמין נהיה כל כך אדום שזה היה שווה את זה. אבל אחרי זה אמרתי שרק צחקתי.

 

היו עוד כמה מקרים מפתיעים. אחרי שקרא להעניש בחומרה את הבעל שהרג את המאהב, הפתיע פטריק כשנתן עונש קל במיוחד למישהו שפצע מישהו שהטריד את אחותו. "אם אני הייתי עכשיו בבית בנאפולי ומישהו היה מטריד את אחותי כבר הייתי מוציא סכין", הסביר בטון של "מה, ברור" לכיתה ההמומה. שרה האיטלקייה מיהרה להבהיר שזה רק פטריק ככה, לא כל האיטלקים... ואחרי זה יואן הסינית שפטה למוות (!!) מישהו שהבריח הרואין. מגנוס שאל בעדינות אם היא לא חושבת שזה קצת מוגזם, ויואן אמרה, "לא, למה?". היה שיעור מצחיק.

נכתב על ידי עדי בעולם , 5/4/2005 19:55   בקטגוריות הכיתה המחופפת  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נעה.. ב-7/4/2005 16:22



434,078
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משפחתי וחיות אחרות , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעדי בעולם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עדי בעולם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)