לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

עדי בעולם


"כמה את מבלה, בסוף עוד תסעי לראות את הקואלות ביפן" (לא רק אני בלונדינית)
כינוי:  עדי בעולם

בת: 49





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2005

ניפ/טאק


המקום: הסלון. השעה: לפני עשרים דקות. הבנזוג ואני זועקים בזוועה מול הטלוויזיה, כשצמד מנתחי "ניפ/טאק" מחליפים גלגל עין למישהי. אלוהים ישמור. אני מכסה את העיניים, הבנזוג מביט הצידה, כל אחד מאיתנו מנסה לשכנע את השני להסתכל על המסך, לראות אם כבר נגמר.

 

סידרה מצוינת, "ניפ/טאק". רק קשה, קשה מאוד, ההתעקשות שלהם על אותנטיות. הניתוחים האלה שהם מביאים בקלוז אפ, זה לא טוב לשלוות הנפש שלנו.

נכתב על ידי עדי בעולם , 30/10/2005 23:11   בקטגוריות טלוויזיה וסרטים  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עדי בעולם ב-6/11/2005 11:18
 



עשרה דברים טובים בשטוקהולם


אננה פתחה בפרוייקט חדש ושווה - עשר סיבות לגור במקום שאני גרה בו. רק מה, אננה גרה בתל אביב, מקום שגם אני יכולה להעלות עשר סיבות לגור בו בלי להתאמץ. אני לעומת זאת גרה בשטוקהולם, ויש לי סיבה אחת ויחידה לעשות את זה: כי הבנזוג הוא שבדי, והוא עובד כאן, והחלטנו בינתיים ללכת עם הקריירה שלו, בתקווה שהקריירה שלו עוד תוליך אותנו למדינה אחרת. אם לא היה הבנזוג - כבר מזמן הייתי לוגמת שייק פירות תוך הליכה נמרצת בשד' רוטשילד בדרך לאורנה ואלה.

 

אבל למרות שיש לי רק סיבה אחת לגור פה, אני יכולה להביא עשר נקודות חיוביות למגורים פה. הרי הן:

 

1. הקיץ. להבדיל ממרחץ הזיעה הקרוי קיץ בתל אביב, הקיץ בשטוקהולם הוא חלום. גם אם מדובר בקיץ אפור וגשום שהטמרפרטורה אינה עולה בו על 15 מעלות, עדיין העיר תהיה ירוקה, נעימה וכיפית לטייל בה.

 

2. היופי. אין מה לומר, עם כל חוסר חיבתי לשבדיה כמכלול, שטוקהולם היא עיר יפה. בניינים עתיקים, איים, גשרים, פארקים. ובאמצע גם עיר עתיקה אחת יפה מאוד.

 

3. התחבורה הציבורית: רכבת תחתית יעילה, אוטובוסים שמדייקים על הדקה וכאלה. אם קנית כרטיס לנסיעה אחת, שאמנם יקרה, תוכל לנסוע עם הכרטיס הזה במשך שעה, בכל קו או סאבווי. זה אומר שלסידורים קצרים אפשר להשתמש באותו כרטיס בדרך לשם ובחזרה, או להחליף שני אוטובוסים בלי לשלם.

 

4. הפארקים: בכל חור. הרבה ירוק, הרבה מים, הרבה עצים, פרחים. המון שטח ירוק לאדם.יש מקום לטייל, יש מקום לעשות פיקניקים, יש מקום לנוח. כיף. בעיקר בקיץ, כמובן.

 

5. האופניים. אין סיכוי שהייתי נוסעת על אופניים בתל אביב - גם הזיעה שהיתה נוטפת ממני, אבל בעיקר סכנת הנפשות. שטוקהולם לעומת זאת מכוסה ברובה בשבילי אופניים, וגם במקומות שאין בהם שבילים הנהגים יודעים איך לנסוע ליד רוכבי אופניים. נוח ובריא.

 

6. כריסמס. העיר מתמלאת באורות כריסמס, קישוטים ודוכני אוכל כריסמס: עוגות זעפרן וגלוג חם (יין מתובל). החנויות מקושטות להחריד, הכל מקסים.

 

7. האוויר: איכשהו, למרות שיש פה לא פחות אוטובוסים מתל אביב, אין תחושת פיח, רק אוויר נקי. חלק מהאוטובוסים נוסעים על מנגנונים טובים לסביבה. זה כנראה קשור.

 

8. הקוסמופוליטיות: הרבה זרים גרים בשטוקהולם. דיפלומטים, סטודנטים זרים, סתם טיילים. התוצאה היא המון אנגלית ברחובות ובמסעדות, ספרים באנגלית בחנויות, חנויות אוכל אמריקאי, מגוון אפשרויות שירות באנגלית. נוח.

 

9. חנויות האוכל. האוכל השבדי המקורי הוא לא משהו שאתם רוצים לנסות, אלא אם כן אתם מתים על דגים ברטבים כבדים מדיי. לעומת זאת, יש כמה ירידים שמוכרים אוכל של מהגרים, בהם אוכל איטלקי, אוכל יווני ובלקני (רק קשקשבל אין. ררר), אוכל ערבי, אוכל דרום אמריקאי (הצ'וריסו הכי טובות שאכלתי נמכרות פה בחנות הארגנטינאית. יאממ), וכאלה. יש גם כמה חנויות אוכל אסייאני עם מבחר ממש מצוין.

 

10. אוקיי, לא הצלחתי למצוא עשירי, בקושי גירדתי תשעה. אז הבנזוג תורם את האחרון: התרבות. מוזיאונים, בית התרבות, תערוכות, חנויות הספרים הגדולות. הוא צודק, רק יש נקודה שחשוב להבהיר ואסור לשכוח: רוב אנשי התרבות הם אנטי ישראלים, תערוכות ישראליות לא מתקבלות כאן בברכה, האירוע של עמוס עוז, למשל, אירע בזכות שמו שהולך לפניו, ולמרות שהוא ישראלי. התקשורת וההוצאה לאור השבדית הקפידו לא להבליט את מוצאו. ולמרות זאת, מנקודת מבט אובייקטיבית, חיי התרבות מאוד עשירים כאן.

 

זהו. יש גם מקומות אוכל שאנחנו מאוד אוהבים, אבל האמת שהם טובים יחסית לשבדיה ("וואו, מקום שמגיש ארוחת בוקר. כמה מיוחד"), אבל בקנה מידה אובייקטיבי הם לא סיבה לגור פה. הם כן סיבה לקבוע שזו העיר שהכי טוב לגור בה בתוך שבדיה. אלא אם כן אתם חובבים טבע, אבל אני עירונית, אין מה לעשות, ושטוקהולם היא המקום הכי מודרני שיש כאן, תודה לאל.

 

*עריכה מאוחרת. חרב דמוקלס הזכירה לי יתרון חשוב של שבדיה: רק פה אני אשמע את המשפטים: "העיניים החומות שלך כל כך מיוחדות", ו"ברונטיות זה הכי יפה". נשבעת לכם שאמרו לי את זה. וגם פעם, בעת חישוב סיכויים גנטים שלילדים שלנו ייצאו עיניים כחולות, אמא של הבנזוג נעצה בי מבט נדהם ואמרה: "אבל למה שתרצי עיניים כחולות לילדים? עיניים חומות זה הרבה יותר יפה".

נכתב על ידי עדי בעולם , 30/10/2005 17:05   בקטגוריות פרוייקטים של ישרא  
59 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עדי בעולם ב-2/11/2005 19:54
 



על חברות ומאכלים (קצרים)


בבוקר נחתה על השטיח הודעה על חבילה שמחכה לי בדואר מארה"ב. הנחתי שחגית מקליפורניה הקדימה בכמה שבועות לשלוח לי מתנת יום הולדת. אבל כשאספתי את החבילה גיליתי שזה אמנם מחגית, אבל זה לא ליום ההולדת, אלא בכלל, לתקופה: לכבוד החגים, לכבוד הדירה החדשה, לכבוד העבודה החדשה, ושהיא החליטה שבשביל תקופה כזו מגיעה לי מתנה. בפנים היו סבונים שקופים צבעוניים כמו שאני אוהבת, ועוד יותר מגניב: מדבקות למעטפות, עם השם שלי ושל הבנזוג והכתובת שלנו מודפסים עליהן. וכדי לא להפוך את זה למבוגר מדיי, היא בחרה לנו מדבקות של צ'ארלי בראון והפינאטס. איזה כיף לקבל מתנה כזו.

 



עידכון בנות: אחרי הרבה זמן, הצלחנו לערוך היום לאנץ' בנות שכלל את שרה האיטלקיה, דיאנה המקסיקנית ואותי. היה מאתגר לקבוע את זה, כי קצת קשה עכשיו כשאנחנו כבר לא באותה כיתה אלא בעבודה ובקורסים שונים. ישבנו במקום המוצלח של המרקים, ליד הבית שלי. שרה פתחה את המפגש בהודעה מלבבת: היא מצאה עבודה. עכשיו נשאר רק למצוא עבודה לדיאנה. מישהו שמע אולי על משרה בשטוקהולם לדוברת ספרדית, אנגלית ושבדית שעושה גוואקומולי מעולה?

 



נכנסתי אתמול לסופר לקנייה קטנה. קניתי שתי בטטות, שתי עגבניות ושקית קטנה של עלי תרד. המחיר: 40 שקל. ירקות זה ממש יקר פה.

 


 

היום אני עושה לארוחת ערב לביבות בטטה. כשבישרתי את זה לבנזוג הוא הגיב באמפתיה: "אה יופי, לביבות לכבוד החג". נו, לפחות הוא זוכר שיש חג שאוכלים בו לביבות. רק קצת התבלבלו לו החגים.

נכתב על ידי עדי בעולם , 25/10/2005 18:38  
50 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של bimbalonet ב-29/10/2005 20:14
 



זרימת הצ'י


כשרק התחלתי לצאת עם הבנזוג, סיפרנו אחד לשנייה על ציפיותינו מבית משותף. בין השאר אמרתי שאני רוצה כלב. הבנזוג הסכים ישר, קצת לא התלהב מהסוג שאני רוצה (ברנז זננהאונד), אבל הצלחנו להתפשר על לברדור. העתיד נראה מבטיח.

 

כשעברנו לגור ביחד הבנזוג הציג את עמדתו אחרי עריכה: כן, הוא רוצה כלב, ברור, אבל רק בבית פרטי. קצת מבאס, אבל כיוון שהוא העלה נקודה חשובה ("את רוצה לטייל עם הכלב במינוס עשרים?") הסכמתי לחכות. בינתיים הסתפקתי במושמוש, האחיין המהמם. ומאוד מאוד רציתי שמישהו אחר בסביבה הקרובה שלי יאמץ כלב.

 

אז הנה, זה קרה. אורן, ישראלי מהמעגל הקרוב, קיבל אתמול סוף סוף את צ'י, גורת האקיטה שלו. בת עשרה שבועות, כולה מתיקות. כבר נסעתי אליו היום לשאוף קצת כלבלבות. איזה כיף.

 

 

 

מה זה אקיטה, אגב? כלב יפני. ככה הם נראים כשהם בוגרים.

נכתב על ידי עדי בעולם , 23/10/2005 22:52   בקטגוריות זרימת הצ'י  
79 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עדי בעולם ב-1/11/2005 19:47
 



לדף הבא
דפים:  

434,078
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משפחתי וחיות אחרות , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעדי בעולם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עדי בעולם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)