לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

עדי בעולם


"כמה את מבלה, בסוף עוד תסעי לראות את הקואלות ביפן" (לא רק אני בלונדינית)
כינוי:  עדי בעולם

בת: 49





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2007

לפעמים בלוגים משתלמים


לפני שבועיים: אחינו הקטן ואני חוזרים מארוחת ערב אצל ההורים. על הכביש חתול מת.

שנינו: אההההה.

נרגעים קצת. עוברים מאה מטר. מזדעזעים לגלות עוד חתול מת.

שנינו: אהההההההה.

כמה שניות של שקט.

אחינו הקטן: דאבל מק רויאל.

 


 

לפני שבועיים או משהו כזה כתבתי פה על מצוקת הדירות התל אביבית. את הדירה שלי אני חייבת לעזוב (רעש!!), וחיפוש הדירות ייאש אותי מאוד: הדירות שמוצעות הן חורבות, במחירים מופקעים, וגם הן נתפסות בטרם עפעפת או ריפרשת את הומלס.

 

חברות (מי אמר גילה ולא קיבל) הציעו לי לכתוב על זה בבלוג ולבקש עזרה. אני מודה שפקפקתי שיעזור, אבל החלטתי ללכת על זה.

 

ומה אתם יודעים, זה משתלם. המלוכסנת הרחוקה הגיבה לי וביקשה שאשלח מייל. שלחתי, והתברר שחברים שלה בדיוק מפנים דירה באיזור שאני רוצה. החברים כבר פירסמו מודעה באינטרנט, אבל הסכימו בזכותה (ושוב - המון המון תודה למלוכסנת הרחוקה!) לתת לי לראות את הדירה חצי שעה לפני ההמונים.

 

ואכן, דירה מקסימה. ישר אמרתי כן. גם המוני השוכרים הפוטנציאלים שהגיעו אחריי אמרו כן, אבל הודות לזוג החברים של המלוכסנת, שהם זוג מקסים (קצת התאהבתי בהם, האמת), הושמתי מקום ראשון ברשימה שהוגשה לבעלת הבית.

 

בעלת הבית התגלתה כתאבת בצע במיוחד, מהסוג שהיה גורם לשיילוק להיראות כגאידמק של ימי הביניים, והחוזה שהציעה לי צריך היה לקבל את כותרת המשנה "כך נעשוק דיירים מסכנים עד האגורה האחרונה ואז ננסה לקפוץ על גופתם לראות אם ייצא עוד כסף".

ניהלתי איתה מו"מ עלוב

(אני: "אני רוצה שתורידי את הדרישה הזאת"

 היא: "אני צריכה לספר לך כמה מעט דירות פנויות יש בתל אביב וכמה הרבה שוכרים רוצים את הדירה? אין לי שום סיבה להתפשר"

אני (חורקת שיניים): בסדר)

אבל לפחות החוזה שופר מגירסתו הראשונית (ותודה לאמא).

והיום חתמתי. וביום ראשון אני עוברת.

ויש לי לארוז את כל הבית.

ןלא יהיה לי אינטרנט יומיים, השם ירחם.

אז עד כאן העידכון, פירגנתי לעצמי קצת זמן אינטרנט אחרי שסגרתי את ארגז מספר 18 (ספרים + בגדים).

מאחלת לעצמי להיות בעוד שבועיים מעכשיו.

(רצוי פחות שלושה קילו, כי אם כבר אני מתעייפת מאריזה אז אז כבר).

נכתב על ידי עדי בעולם , 28/4/2007 02:14   בקטגוריות אחינו הקטן  
116 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עדי בעולם ב-2/5/2007 11:30
 



כל הארץ אירועים אירועים


לפני שבועיים, ערב המימונה, התברר לנו בעבודה שאף לא אחד מעשרים העובדים של המחלקה טעם אי פעם מופלטה.

"אלוהים, אתם כזו מחלקה של אשכנזים", גילגלה שני מהמחלקה הסמוכה את עיניה. "אני אביא מחר מופלטות".

 

אז הנה, מופלטות בעבודה, לראשונה בחיי טעמתי.

(והמסקנה: נראה כמו מלאווח, אבל מזכיר קצת בלינצ'ס רק עם דבש וחמאה).

 

 

("אף מימונה אינה שלמה בלי שמעון פרס בתרבוש", אמר שי, והוסיף אותו לפריים)

 


 

 

ושוב באדיבות שי: מנוחת הלוחמים. לפחות מישהו נח בעבודה שלנו.

 

 


 

לכבוד יום העצמאות אירגנו איריס ובעלה את ברביקיו הצהריים המסורתי.

הייתה קבלת פנים חמה. ("גיגית באה! גיגית כאן!")

 

ושולחן נעים עם אוכל משובח.

 

 

(חסר בפריים: נקניקיות המרגז, הקבבים עם המוצרלה ואוכף הטלה, הכל באדיבות בעלה של איריס).

 

 

הילדים עשו מסביב קולות נעימים של שלווה ומשחק.

 

 

 

ואז הגיעו הקינוחים. באדיבות אחותו של בעלה של איריס, מומחית קינוחים ידועה.

 

 

(על עוגת השוקולד הבלגי וקליפות התפוזים - תמונה של אבא של בעלה של איריס. מזל שהייתה לו יום הולדת קודם).

 

 

"קראתי בבלוג שלך", הודיעה לי בת השבע. "קוראים לו 'גיגית בעולם'".

 

 

מוקדש לבעלה של איריס, א'.

(נו, התקדמנו, לא?).

נכתב על ידי עדי בעולם , 24/4/2007 17:53  
83 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עדי בעולם ב-29/4/2007 03:12
 



במרחק נגיעה (Prep)


 

את הספר Prep (בעברית הוא תורגם ל"במרחק נגיעה", בלי שום קשר לסדרת הטלוויזיה עם זוריק), מאת קרטיס סיטנפלד, קיבלתי מהשבדי לכבוד כריסמס. בכריסמסים הראשונים שלנו ביחד נהג השבדי לקנות לי את מיטב הספרים שמעניינים אותו, ולצפות שאני אגלה התלהבות תואמת. אחרי שהתקשיתי לזייף התלהבות מספר המדע האחרון שקנה לי הוא הבין שלא יצליח לעניין אותי בהתרחשויות (המרתקות) בעולם המתימטיקה ועבר לקנות לי ספרים שהיה יותר סיכוי שאחבב אותם. כלומר הוא הלך למדף ספרי הנשים הפופולרים, אסף ערימה שממבט ראשון נראתה לו שתעניין אותי (ספרים שעוסקים בנשים צעירות בניו יורק, למשל, זה בדרך כלל הולך אצלי) והעביר אותם אל מתחת לעץ שלנו בבית.

 

את Prep הוא קנה לי כי הוא ספר פנימיה, והוא יודע שאני מתה על ספרי פנימיות. גם על סרטי פנימיות אגב. בגלל זה האהוב עליי מכל ספרי אריך קסטנר הוא "הכיתה המעופפת", בגלל זה הקטעים שאני הכי אוהבת בהארי פוטר הם קטעי הפנימיה ובגלל זה אליפים לעולם יהיה חביב עליי יותר מאורי (ותודה לדריה שהזכירה לי בתגובות את אליפים).

 

אז מה יש לנו בספר? Prep schools הם בתי ספר פרטיים בארה"ב, שמיועדים לבני העשירים ומכינים אותם לקראת השלב הבא בחינוך שלהם, הקולג'ים, היוקרתיים כמובן. גיבורת הספר היא לי פיורה. היא דווקא לא בת עשירים, היא בת המעמד הבינוני, מאינדיאנה. היא תלמידה מצטיינת שם, והיא מצליחה להתקבל לבית הספר הפרטי אולט בעזרת מלגה, כי אחרת אין סיכוי שהוריה היו יכולים להרשות לעצמם את החינוך הזה עבורה. אבל לי שאפתנית, והפרסומת של אולט, על הבנים הנאים בתלבושות ספורט שבה, משכנעים אותה שגם היא תתאים לשם.

 

בבית הספר היא נהנית מכל מה שאנחנו מכירים מהסרטים. פנימיה שכולה מבנים עתיקים ומסורת בת המון שנים של המעמד הגבוה - החל מנבחרות הספורט והמדים של בית הספר ועד החינוך שעולה ברמתו על בית הספר הציבורי שלי הלכה אליו לפני. אם כי נהנית היא לא המילה הנכונה לתאר את מה שקורה ללי בבית הספר. מהר מאוד היא הופכת מתלמידה מצטיינת לתלמידה בינונית מינוס.

 

אבל הציונים הם הבעיה שפחות מטרידה את לי. מגורים עם בני העשירים מחדדים לה מאוד את ההבדלים בינה לבינם. רובם המוחלט נמצאים שם מכספי ההורים, והיא, תלמידת מלגה שכמוה, מתביישת שהיא שם בזכות המלגה. היא גם מגלה שהם מכירים אוכל יותר מתוחכם ממנה, בגדים ואביזרים יקרים יותר משלה ("לכל הבנות העשירות יש כיסוי מיטה פרחוני של מעצבת", היא מאבחנת. היא גם מודעת עד כאב לעובדה שהגופייה שלה נקנתה על ידי אמא שלה במבצע חמש גופיות בעשרה דולר בג'יי סי פני בעוד החברים לכיתה לובשים גופיות של שלושים דולר מג'יי קרו ואברקומבי אנד פיטץ' במקרה הזול, ושכולם שמים לב לזה, לא רק היא), וגם רקע השכלתי רחב משלה. מתלמידה מצטיינת ומובילה היא הופכת לתלמידה בינונית וכמעט חסרת חיי חברה.

 

אבל למרות זאת היא לא מעדיפה לחזור הביתה. למרות שהיא מגיעה ממשפחה משכילה ותרבותית, היא פתאום מתביישת ברקע שלה. כשההורים שלה מבקרים אותה בבית הספר היא מתביישת בהם, בבגדים שלהם, באיך שהם מדברים, בעובדה שהם ישנים במלון זול בעוד ההורים של כולם מתאכסנים במלון היקר ליד בית הספר. ההורים שלה מרגישים, כמובן, וכועסים.

 

הספר עמוס אבחנות חברתיות דקות, כאלה שרק מי שממש חווה אותן יכולה לבטא במילים. קל מאוד להזדהות עם לי. התובנות שלה ברורות, מנומקות, משכנעות. היא לא מתביישת להודות שהיא בינונית ושהיא שונאת את זה. היא גם שונאת במקביל את מה שנהיה ממנה בגלל בית הספר. היא שומרת את זה בסוד, אבל כידוע, סודות אסור לשמור בבטן, כי בסוף הם ייצאו בדרך הכי לא נכונה, בדיוק כמו שקורה ללי לקראת סוף הספר.

 

שם הספר בעברית, "במרחק נגיעה", לא דומה בכלל לשם המקורי של הספר. אין לי מושג איך התרגום העברי, אם טוב או רע, אבל אם המתרגם/ת התכוון למה שאני חושבת, אז יכול מאוד להיות שהתרגום טוב, כי השם קולע. במרחק נגיעה, כי לי כל כך קרובה, כל כך מבינה את הנוער העשיר, הפופולרי והמצטיין הזה שהיא רוצה להיות, היא במרחק נגיעה מהם, אבל היא לא אחת מהם.

 

זה גם ספר התבגרות, כמובן. לי שם מגיל 14 עד גיל 18. היא מצליחה להתאהב באהבה הכי חסרת סיכוי שיש, הנער הכי פופולרי, הכי מצטיין, הכי נאה והכי עשיר. אהבה שמראש ברור שתייסר אותה, ומצאתי את עצמי ממש מקווה בשבילה שתקבל את הפרח בצבע הנכון בוולנטיינס (המסורת של בית הספר היא שבוולנטיינס שולחים פרחי ציפורן או ורדים, ולכל צבע משמעות משלו: אדום הוא "אהבה", ורוד הוא "ידידות", לבן הוא "מעריץ סודי").

 

הספר הפתיע אותי לטובה. הגיבורה היא אנדרדוג, וכזו תישאר תמיד. אבל היא כובשת בכנותה, בתובנות הברורות שלה, הניואנסים שהיא מבחינה בהם שהם כל כך מציאותיים.

 

ואת הילדים העתידיים שלי אני לא שולחת לשום פנימייה. אלא אם כן איכשהו ייצא שהם יהיו ילדי עשירים שבאמת רוצים ללכת לפרפ סקול, כמובן.

נכתב על ידי עדי בעולם , 22/4/2007 02:41   בקטגוריות ספרים  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בתג"ע ב-2/3/2013 23:27
 



השחוק והעצב


בערב יום השואה הציע אחינו הקטן שניסע אל סבא וסבתא בעפולה כדי להיות שם כשסבתא מספרת את סיפורה לכיתה בבית ספר בעיר. קבענו בתשע בבוקר לצאת לדרך. שנינו, יש לציין, לא רגילים לקום בשעות חד ספרתיות, אבל ממש אי אפשר לאחר לאירוע הזה.

 

ב-9:05 מעיר אותי הטלפון. על הקו אחינו הקטן.

אחינו הקטן: חררר פרררר גרררר

אני: גרררר

אחינו הקטן: כן, גם אני לא קמתי. בתשע ורבע אני אצלך.

 

9:30 אחינו הקטן מגיע לאסוף אותי, אוחז בכוס קפה מהבילה. כל האוטו מריח מקפה. צריך לציין שאני שונאת קפה. הפעם היחידה שהקאתי בעשר השנים האחרונות הייתה כשמישהו שישב לידי במטוס שתה קפה עם ריח שהגיע לנחיריי.

אני מאיימת להקיא

אחינו הקטן מאיים לזרוק אותי מהאוטו

אני מאיימת לשפוך לו את הקפה

אחינו הקטן מאיים בתאונה אם הוא לא ישתה קפה על הבוקר

פותחים את החלונות היטב. אחינו הקטן מחזיק את הקפה בחוץ ואילו אני דוחפת את ראשי החוצה מהחלון שלי ונושמת.

 

ב-9:40 אנחנו ליד עזריאלי בירידה לאיילון.

 

9:45 מחליטים בטעות לוותר על גלילות בהנחה שיש שם פקק (כשחלפנו שם התברר שאין). המשכנו ישר למחלף הרצליה.

 

9:50 מגלים שיש פקק עצום במחלף הרצליה, מחליטים להמשיך לנסוע למחלף האחרון, זה שאין בו פנייה לכיוון הנכון ולעשות פרסה.

 

9:55 מגלים שאין פרסה. מתברברים בהרצליה בחיפוש אחרי פרסה בלי פקקים. בין הבירבורים הגענו לאיזה מקום שיש בו גן אירועים. עושה רושם שהם מחזיקים שם חיות, ושברח להם הטווס.

 

 

10:00 צפירה. במקור היינו מתוכננים לעמוד בה אי שם אחרי חדרה. במקום זה אנחנו עדיין בהרצליה.

 

10:05 יצאנו סוף סוף לכיוון הנכון. ואז ירד מחסום הרכבת. ואחרי שהיא חלפה, הוא לא עלה. במקום זה חלפה עוד רכבת.

"מה זה, יום הרכבות הבינלאומי?" מתרגז אחינו הקטן.

שנינו נזכרים שהיום יום השואה וזה לא זמן טוב להתבדח על רכבות.

שתיקה באוטו.

 

10:10 עדיין בהרצליה. יש לנו שעה להגיע בזמן לשיעור בעפולה.

 

10:15 נחלצים מהרצליה.

 

10:30 אחינו הקטן ואני רבים על איזו תחנת רדיו נשמע (זה לא באמת משנה, בכל תחנה שנשים יהיה פוליקר).

 

11:00 נכנסים לוואדי ערה. קליטת הרדיו נעלמת. אחינו הקטן ואני רבים על איזה דיסק נשמע.

 

11:05 מתקשרים לסבא ולסבתא לומר שנגיע, אבל שיתחילו בלעדינו. "בטח שאני יודע איך מגיעים לחטיבה", אומר אחינו הקטן לסבא.

 

11:10 מסתובבים בעפולה מחפשים נפש חיה לשאול איפה זה החטיבה. האיש הראשון שאנחנו מוצאים, לבוש בסרבל: "אני לא מפה, אבאל'ה". האיש השני שאנחנו שואלים: פועל ערבי, לא מבין מה אנחנו רוצים. ואז אנחנו מרימים את הראש ומגלים שאנחנו עומדים ליד בית הספר.

 

11:15 חונים. נכנסים. סבתא וסבא בבירור חשים הקלה שהגענו בזמן. גם אנחנו. סבתא מציגה אותנו בפני מנהל בית הספר והסגנית. אחינו הקטן ואני חוטפים דז'ה וו לבית הספר וחוטפים חום.

 

11:20 נכנסים לט'4, סבתא מספרת את סיפורה. עצוב. תלמידים שואלים שאלות. סבתא עונה. עצוב.

 

הערה כללית: הנוער שראיתי במסדרון בית הספר גרם לי לחשוב שאם זה דור העתיד - הלך עלינו. ודרך אגב, מה זה האיפור הכבד הזה על ילדות בכיתה ח'? השם ירחם, אני לא שמתי כזה איפור כבד מעולם.

הערה כללית 2: נקודת אור לא צפויה הייתה מחנכת הכיתה שהיינו בה. אחרי ששמעתי כל כך הרבה דברים רעים על מורים בימינו, שמחתי לגלות מורה שלא רק שהייתה נחמדה ומקסימה לסבתא שלי, הכיתה שלה גם שמרה על שקט מופתי ונימוס כשסבתא שלי סיפרה את סיפורה. בהפסקה ניגשו אל המחנכת כמה תלמידים ושכה יהיה לי טוב, היו שם ממש יחסים אימהיים, כולל חצי חיבוק לאיזה תלמידה או שתיים.

 

חוזרים לבית של סבא וסבתא. יום שואה.

 

נכתב על ידי עדי בעולם , 17/4/2007 14:33   בקטגוריות אחינו הקטן  
69 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-22/4/2007 11:22
 



לדף הבא
דפים:  

434,078
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , משפחתי וחיות אחרות , החיים מעבר לים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעדי בעולם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עדי בעולם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)