לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


החיים בשטוקהולם, שבדיה. הגיגים, הזיות וסתם תהיות.
Avatarכינוי:  Ford Prefect

בן: 46

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2011    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2011

עידן חדש הגיע!


באיחור של שלוש שנים לעומת הלו"ז המקורי, בעלות כמעט כפולה מהתקציב המקורי לפרוייקט, נמסר אתמול ה-Dreamliner (הידוע כ-בואינג 787) הראשון לחברת All Nipon Airways היפאנית.

 



 

מה לי ולזה, אתם אולי תוהים? כמטוס שתוכנן בעיקר לטיסות בטווח בינוני ועד בינוני-ארוך מדובר במטוס אשר יחליף בהדרגה גם את ה-737 המיושן כמו גם שלל איירבוסים מזדקנים (כדוגמת ה-A320 וה-A321). אלו הטווחים אליהם אני מבצע את רוב טיסות העובדה שלי, והמטוס החדש מהווה קפיצת מדרגה עצומה בכל הקשור לחווית הטיסה מכל מה שהכרנו קודם.

 

לחץ אוויר

אולי הפקטור החשוב ביותר. הרגשת ה"ג'יפה הכללית" שרובנו מרגישים לאחר שהות של כמה שעות טובות במטוס נובעת בעיקר מהעובדה שלחץ האוויר במטוס נמוך יחסית (דומה ללחץ האוויר שקיים בגובה של 2400 מטר מעל פני הים). זה מפריע לספיגת החמצן בגוף, גורם להרגשת עייפות ויובש ובאופן כללי, למרות שזה לא מסוכן, בני אדם שלא גרים בגובה שכזה באופן נורמלי לא מרגישים בו בנוח.

 

ה-787, בזכות שימוש בחומרים מורכבים (זהו המטוס המסחרי הראשון בעולם שרובו עשוי מחומרים מורכבים ולא מאלומיניום, מאפשר לחץ אוויר גבוה יותר בתא הנוסעים ללא סכנה לתא הלחץ וללא פגיעה ביעילות הטיסה. לכן, ה-787 מדמה אטמוספירה בגובה של 1800 מטר מעל פני הים. שינוי קטן, אולי אתם חושבים, אבל מדובר בשיפור  משמעותי (לחץ האוויר הרגיל בגובה פני היום הוא 760 מיליבר, בגובה של 2400 מטר הלחץ הוא 564 מיליבר וב-1800 מטר 609 מיליבר) שיהפוך את השהיה במטוס לחוויה מעיקה הרבה פחות.

 

חלונות

שוב, בעיקר בזכות השימוש בחומרים מרוכבים, ה-787 מתהדר בחלונות הנוסעים הגדולים ביותר שיוצרו אי פעם (27X47 ס"מ לעומת הסטנדרט של 21 על 31 ס"מ). החלונות ממוקמים גבוה מעט יותר, מה שנותן לראשונה יכולת "לראות את האופק" בלי להתכופף על עבר החלון (אני מניח שכל מי שאי פעם טס במטוס נוסעים גדול יודע על מה אני מדבר). החלונות מצוידים (שוב, לראשונה במטוסים מסחריים) בזכוכית חכמה אשר מתכהה בתגובה לאור חזק, מה שהופך את השימוש במסכי הכיסוי לחלונות לבלתי נחוץ.

 

תאורה

הפעם הראשונה בה תאורת המטוס מורכבת לחלוטין מ-LED בשלושה צבעים, מה שמאפשר קומבינציה של 128 צבעים בתאורה בכל המטוס כמו גם שליטה טובה בהרבה בעוצמתה (וכל מי שהתעורר אי פעם בטיסת לילה לאור הפלורסנטים המעיק יודע למה זה חשוב).

 

רעש

מדובר במטוס המסחרי השקט ביותר שאי פעם יוצר (גם תודות למנוע וגם תודות לשיפורים גדולים בצורת הכנפיים ובית המנוע), מה שכמובן הופך את חווית הטיסה לנעימה הרבה יותר (וגם אלו שעל הקרקע יישמחו על כך, אני מניח).

 

יש עוד הרבה פרמטרים (כמו החסכון ב-20% בהשוואה לדור האחרון של מטוסי נוסעים מגודל בינוני) אבל הארבע שציינתי למעלה יהפכו את הטיסות למשהו נעים הרבה יותר. עכשיו רק נותר לחכות שהאספקה תתחיל גם לחברות האירופאיות (LOT ו-Norweigen הן הראשונות לקבל את המטוס באירופה, ב-2012).

נכתב על ידי Ford Prefect , 26/9/2011 18:43   בקטגוריות ענייני היום  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Ford Prefect ב-3/10/2011 12:21



267,490
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , החיים מעבר לים , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFord Prefect אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Ford Prefect ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)