אחרי לונדון ורומא, אחרי שנתיים וחצי של דיונים, נפלה ההחלטה.
החל מהשלישי בינואר 2006, הכניסה עם רכב פרטי לתוך תחומי שטוקהולם עצמה תלווה במס - בימי חול בין השעות 6:30 ל-18:30 ישלמו הנהגים 20 קרונות לכל כניסה לתוך העיר, ובשאר שעות היום תעלה הכניסה בין 10 ל-15 קרונות, עם עלות יומית מקסימלית של 60 קרונות (כ-35 ש"ח) ליום.
לא מאוד יקר, אבל בהחלט מעמסה על מי שנכנס לעיר אפילו פעם ביום לעבודה (22 ימי עבודה בחודש כפול 20 קרונות ביום יוצא 440 קרונות בחודש, וזה לא כולל כניסה לעיר לשם בילוי, קניות וכו').
בגדול אני תומך מאוד בהחלטה, וכמובן שבשטוקהולם יש תחבורה ציבורית ברמה גבוהה מספיק כדי לפצות על כך (ועם מצוקת החנייה שיש בעיר, גם ככה הרבה אנשים כבר מזמן החליטו לוותר על הרכב הפרטי כשמגיעים לתוך העיר).
כולי תקווה שגם תל אביב תגיע למצב הזה יום אחד- עיר ללא מכוניות במרכזה, אלא רק תחבורה ציבורית יעילה ונקייה (כמו רכבת תחתית ואוטובוסים מונעי תאי דלק או גז).