לא יודע אם זה משהו בצורך באיזון קוסמי או איזו משוואה נעלמת שלא ממש ידועה לי, אבל מסתבר שאני והזמנות מרחוק לא ממש מסתדרים בזמן האחרון.
למה הכוונה? כל הדברים המתוארים להלן קרו בשבועיים האחרונים.
וכמו שמישהו (או הרבה מישהוים) כבר אמר(ו) - אין מקריות.
חבילה 1 - זול זה יקר? (בזמן, לכל הפחות)
גם אני באוהדי התקשורת האלחוטית למיניה. בין השאר, אני בהחלט שמח להשתמש ביכולות השן הכחולה של הטלפון שלי כדי לחסוך את הצורך בלבשל את המוח עם הקרינה הסלולרית של הטלפון ליד האוזן, ומעדיף אוזנייה, רצוי אלחוטית (כן, בישול BT עדין יותר מבישול סלולרי).
יצא לי למצוא את אוזניית ה-BT הזאת. באמת משהו נחמד. 6 שעות דיבור, 200 שעות המתנה, שוקלת קצת יותר מ-10 גרם ועל פי הדיווחים - יופי של איכות שמע ודיבור (וגם - זה שבדי, קצת פטריוטיות לא הזיקה לאף אחד, נכון? ;-) ).
מצאתי אתר זול במיוחד (המחיר הרגיל של אוזנייה שכזו הוא כ-600 קרונות, בארץ הדגם הקודם עולה כ-600 ש"ח, ומצאתי אתר שמוכר אותן ב-299 קרונות + משלוח).
הזמנתי, וחיכיתי.
אחרי שלושה ימים, כמובטח, חיכתה לי חבילה בדואר הקרוב למקום מגוריי (ז.א. - בסופר הקרוב, כאן הם מאוחדים).
לקחתי את החבילה, שילמתי, והלכתי הביתה. החבילה הרגישה לי טיפה כבדה (בכל זאת, בסך הכל דיבורית BT, ספר ואיזה כבל מסכן) אבל, מי יודע מה דוחפים שם בפנים.
כשפתחתי את החבילה בבית, ראיתי בפנים קופסה של נוקיה.
"זה מוזר," חשבתי לעצמי, "הרי האוזנייה לא של נוקייה, למה שזה יגיע בקופסא שלהם?
האמת התגלתה מהר למדי - בתוך קופסת הנוקיה היה טלפון של נוקיה, חדש דנדש. בדיקה קצרה בקבלה המצורפת בקופסא הראתה את שורש הבעיה - זו לא החבילה שלי. בדיקה נוספת על הקופסא החיצונית הראתה את הבלבול - השם שלי עם הכתובת שלי.
מסתבר שהאידיוטים שאחראים על המשלוחים שמו את החבילה של מישהו אחר בקופסא שנשלחה אלי.
נפלא.
(לפחות אם זה היה טלפון שווה במיוחד אז מילא, אבל זה היה הדגם המחורבן ביותר שלהם כיום - ה 1101.
ניסיון להתקשר לחברה הראה שהם, כמובן, כבר סגורים. שיחה איתם למחרת בבוקר העלתה בלבול מסויים, ובקשה לחזור אלי מאוחר יותר. שעתיים עברו ונאדה. התקשרתי שוב והודיעו לי שאכן היה בלבול בחברות המשלוחים, שהם יישלחו לי מחדש חבילה נוספת, הפעם עם מה שהזמנתי, ובתוכה ייצרפו גם מדבקת משלוח בשביל החבילה שקיבלתי בטעות, אותה אצטרך להדביק ולשלוח להם את החבילה חזרה.
נו, שיהיה.
עברו עוד כמה ימים, ואכן הגיע החבילה, והפעם אפילו עם המוצר המבוקש (וזו באמת יופי של דיבורית). את החבילה שלהם שלחתי חזרה ולפחות הסיפור הזה נגמר בצורה חיובית למדי.
חבילה 2 - You get what you pay for? אז זהו, שלא תמיד
לפני ארבעה חודשים קניתי מחשב חדש באמצעות העבודה מ-Dell. כחלק מהעניין ,החלטתי לקנות לעצמי כעכבר/מיקלדת את הסט Logitech DiNovo 2.0. באותו זמן היה זה אולי סט העכבר/מקלדת היקר בשוק, אבל עם ייתרון לא רע שהוא מבוסס BT (אולי זו בעצם הבעיה שלי?), עם יופי של עיצוב וחלקים איכותיים במיוחד.
קיבלתי את הסט יחד עם המחשב, ובמשך מספר חודשים אכן הכל עבד כמצופה וכמובטח.
עם זאת, העכבר, אחרי כמה חודשי עבודה בלבד, התחיל "לחרוק". הכפתור השמאלי (זה שמשתמשים בו 99% מהזמן) החל להראות סימני עייפות והיה ברור שהוא ישבוק כליל בקרוב.
טלפון לתמיכה של Dell הבהיר שלמרות שהם מכרו לי את המחשב עם המקלדת והעכבר, האחריות על המוצר הזה היא ישירות של Logitech. טלפון לל-Logitech היה מעניין עוד יותר.
הסתבר, שהם לא מתקנים חלקים של סטים כאלה. הסתבר גם שהם לא שולחים חלקים חדשים של סטים. מה שהם כן עושים הוא לשלוח סט שלם חדש אליך הביתה ללא תשלום. בתמורה, אתה אמור לשבור את רגליי הסט הישן שלך, להוסיף לזה את מכסי תאי הבטריות ולגזור את קצות הכבלים שמחברים את מטען העכבר למחשב, לשים אותם במעטפה ולשלוח אליהם (אין להם שימוש לסטים משומשים, הם במילא ייזרקו אותם. כל מה שהם רוצים זה לוודא שלא תשאר על שני סטים שמישים כששילמת רק על אחד).
המשלוח נעשה ממרכז החלוקה האירופאי שלהם בהולנד, כך שהובטח שתוך שבועיים אקבל את הסט המבוקש.
אחרי פחות משבועיים אכן קיבלתי הודעה שמחכה לי חבילה בדואר.
אחרי שלקחתי והבאתי אותה הביתה, פתחתי את החבילה, הוצאתי את הקופסא של הסט החדש ממנה והסתכלתי.
משהו נראה לי מוזר. העכבר לא נראה בדיוק אותו הדבר, הסט של המקלדת, למרות שהוא דומה, לא נראה בדיוק אותו דבר.
בדיקה מעמיקה טיפה יותר (וקריאת הטקסט שהיה כתוב באותיות קידוש לבנה על החבילה) נתן פתרון לתעלומה - הגאונים, במקום לשלוח לי Logitech Dinono 2.0 חדש, שלחו לי Logitech Dinovo for Notebooks.
מה ההבדל? חוץ מהעובדה שהוא זול ב-50 יורו בערך, העכבר קטן בהרבה, באיכות פחות טובה בהרבה (then again, זה לא שהעכבר שקיבלתי היה מי יודע מה) והכי חשוב - הוא לא עכבר נטען, אלא עובד על בטריות שיש להחליף.
נו, באמת.
טלפון נוסף לשירות הלקוחות שלהם. הועברתי בין שלושה אנשים שונים, שמו אותי On Hold חמש פעמים כדי להתייעץ מה לעשות - הרי עכשיו יש לי בבית שני סטים מהם, שאחד מהם לא בסדר (כל מה שרציתי זה שיחליפו לי עכבר מחורבן!) ואחד מהם חדש דנדש שממש לא אמור להיות לי בכלל.
בסופו של דבר, הם הציעו את הפתרון הבא - הם רוצים שאשלח להם בחזרה את הסט למחשבים הניידים, מה שמן הסתם יעלה לי כסף (ולא מעט, זה משלוח בין לאומי להולנד של חבילה במשקל שניים או שלושה קילוגרמים). בתמורה, הם "יישדרגו" לי את ה-DiNovo 2.0 ל-Logitech Dinovo Laser. הדור הבא של המערכת, שאמור להיות טוב יותר, חזק יותר, מהיר יותר ושאר בבל"ת.
חשבתי, ועוד קצת חשבתי. בסוף אמרתי שאני מסכים ,כל עוד מחיר המשלוח לא יעלה על 100 קרונות. "אם זה אכן עולה יותר, מצידי תשלחו לכאן מישהו במיוחד שיבוא לאסוף את החבילה", אמרתי.
ועכשיו.. מחכים לחבילה החדשה, בתקווה שהפעם הם שלחו את הדבר הנכון.
חבילה 3 - היין זורם כ.. יין ?
כפי שסיפרתי לכם, בצעתי את הזמנת/קניית האלכוהול הגדולה למסיבת החתונה בשבדיה.
בין השאר, הזמנתי 50 בקבוקים של יין מסוג מסויים, שהיה אמור להגיע לחנות היום.
התקשרתי לחנות לפני זמן מה לשאול על ההזמנה ו..
What do you know
חמישים בקבוקים אכן הגיעו, אבל לא של היין אותו הזמנתי.
כן, הגאונה שלקחה את ההזמנה התבלבלה כנראה כאשר היא הזינה אותה (הרי ראיתי אותה כותבת את המספר הסידורי של סוג היין על נייר מולי ואז זה היה נכון) ולכן הגיעו חמישים בקבוקים של יין שאני בכלל לא צריך.
לא קטסטרופה, יש עוד מספיק זמן עד לחתונה, אבל בהחלט גורם לי לתהות אולי יש בעיה איתי ועם הזמנה של מוצרים (לפחות זה שובר את השרשרת של מוצרי Blue Tooth בעיתיים, אני מניח שגם זה משהו).