אחד הלקוחות של החברה בא אני עובד היא חברה קטנה (יחסית לרוב האחרים, שהם ענקים בכל קנה מידה).
העניין הוא, שהחברה הזו היא גם החברה הראשונה שקנתה שירות ומוצרים מהחברה שלנו ומה שיותר (ובאופן לא ממש מפתיע) - היא גם "חברה אחות" שלנו - הבעלים של אותה חברה הוא גם הבעלים של החברה שלנו.
לכן, למרות שההכנסות מהם כלקוח מינוריות עד זניחות, כשקיבלנו את המידע כי ראש ה-IT החדש שלהם, אדם מקצועי מאוד וללא שום סנטימנטים חושב להשתמש במערכת ה-SAP החדשה והדנדשה שלהם (אותה הוא הביא לחברה), בין השאר, כתחליף למערכת שלנו, ובעצם לזרוק אותנו החוצה, לא ממש היינו שמחים ומרוצים.
הרי אם אפילו בבית שלך לא ממש רוצים לאכול את העוגות שאתה מכין, איך תמכור אותן לזרים, לא?
לכן, הוטלה עלי המשימה להפגש עם הנ"ל ולשכנע אותו מדוע הם צריכים להשאיר את המערכת שלנו. מכיוון שאין כאן שום leverage מצידנו ואמוציות לא ממש יעבדו ("נו באמת, תהיה נחמד, הרי אנחנו באים מאותו אבא!") צריך למצוא נימוקים כבדי משקל, מתובלים היטב בשפע של ידע מקצועי לא רק על מה שאנחנו עושים, אלא על מה שהם מנסים לעשות, על מה שהולך לקרות בשוק של החברה בעתיד ואיך עם המערכת שלנו הם יינצלו זאת בצורה הטובה ביותר.
כפועל יוצא מהעניין, קיבלתי לידי (או קיבלתי לאימיילי) קובץ ZIP חביב בגודל תריי מגה בייט, שהכיל בתוכו כעשרה קבצי PDF מופלאים.
מבט מהיר הבהיר את התמונה - רובם עוסקים בפרוייקטים שונים ומשונים של האיחוד האירופאי. פרוייקטים אליהם המערכות שלנו צריכות להתאים ולהתממשק אם הן הולכות להוות ייתרון משמעותי לעומת פתרון ה-SAP של חברת-האחות.
העניין הוא, שלשאר הלקוחות שלנו, אותם פרוייקטים רלוונטיים הרבה פחות, ולכן לא ממש התעמקנו בהם עד היום.
מה שנותן לי חבילה חביבה של כמה אלפי (!!) דפים לקרוא, להבין, לנתח ולזכור כדי שבפגישה עוד כמה שבועות, אוכל לשלב את כל הידע הנצבר לכדי מלאכת שכנוע מושלמת.
הייתי אומר שזו עבודה סיזיפית, אבל לעבודה הזאת יש סוף פיניטי בהחלט - או שאצליח, או שלא.
מה שבטוח - קל זה לא יהיה.
תוספת קטנה (אך משמעותית) - מסתבר שחלק לא קטן (כרבע, הייתי אומר) של המסמכים הם בגרמנית.
אין ספק, This just keeps on getting better.