בכתבה (חשובה, גם אם חלקית) שמתפרסמת היום ב-yNet מדברים על הצפיפות ההולכת וגדלה במחלקות התיירים של מטוסי חברות התעופה.
בסוף הכתבה מופיעה הרשימה הבאה - חברות תעופה שונות שטסות לארץ, דגמי המטוסים ומרווח הרגליים המוענק לכל נוסע :
חדי העין מביניכם ישימו לב, לדבר מעניין למדי (שסימנתי באדום ברשימה):
אל על מפעילה מטוסי בואינג 400-747. מטוסי ענק אלה מכילים מספר מושבים משתנה, ובאל על הם מכילים בין 348 ל-413 נוסעים.
לופטהאנזה, לעומת זאת, מפעילה מטוסים זהים, אבל אצלם כמות המושבים היא בין 234 ל-310 בלבד (כ-100 מושבים פחות מבאל על!).
למרות זאת, אל על טוענת כי "מרווח הרגליים לנוסע" במטוס הוא "בין 81 ל-86 סנטימטר" (מדובר במחלקת תיירים בלבד), בעוד שבלופטהאנזה מדווחים על 81 ס"מ בלבד.
עכשיו, אני אמנם לא דוקטור בפיזיקה ואין לי ידע מתמטי סופר מתקדם, אבל איך שלא תסתכלו על זה, אין שום סיכוי שבעולם שאל על גם דוחסת 100 מושבים יותר מחברה מתחרה באותו דגם מטוס בדיוק, וגם מספקת מרווח רגליים זהה או אף גדול יותר מהחברה המתחרה.
כמו ששרלוק הולמס מיודענו לימד אותנו - כאשר שללת את כל הידוע כלא נכון, ואת כל הבלתי אפשרי, אז מה שנשאר, פנטסטי ובלתי יאומן עד כמה שהוא יהיה, הוא התשובה אותה אתה מחפש.
במקרה הזה, אפילו אין כאן פנטסטיות וחוסר אמון - אל על נוהגת כמנהגה מימים ימימה, ו-מ-ש-ק-ר-ת כדי לתת רושם שמטוסיהם מרווחים יותר.
לא שזה מפתיע אותי, רק חבל שאנשים נופלים למלכודת שכאלה בכזו קלות (רק תקראו כמה מהתגובות האוהדות לאל על שם).