בשיחה עם ג'ון, החבר טיס-קרב-לשעבר השבדי, התברר שה-SOB הצליח להערים על המערכת.
טוב, לא בדיוק. יותר נכון - הוא הצליח לעקוף את המערכת שדפקה אותו.
אחרי שהוא עזב את הקריירה כטייס קרב (בעיקר בגלל שנשבר לו לגור בחורים בצפון שבדיה), התברר לו שהכשרתו כטייס קרב לא תואמת בשום צורה את מסלול ההכשרה הנדרש כדי להיות טייס אזרחי.
לא רק זה, אלא שהדרך היחידה להפוך לטייס אזרחי בלי לעבור את כל מסלול ההכשרה המלא שצריך לעבור אם אתה "סתם אדם מהיישוב", היא להתקבל ל-SAS ושם לעבור קורס הסבה לטייס אזרחי.
הבעיה? SAS לא מגייסים עובדים חדשים. כבר כמה שנים.
וכך התברר שטייס הקרב המוכשר, שבאמתחתו קרוב לאלף שעות טיסה במטוס הקרב השבדי המתקדם ביותר J-39 Gripen צריך, בדיוק כמו כל אדם מהיישוב, לעבור את ההההההכול מההתחלה.
ביאס לו את התחת, כמובן שביאס.
אבל היום, בשיחה איתו, התברר שהוא הביס את המערכת.
בערך.
באוניברסיטת לונד (העיר הדרומית בשבדיה, קרובה לגשר שמחבר את שבדיה עם דנמרק), יש תוכנית ייחודית להכשרת טייסים. לא סתם הכשרת טייסים, אלא ההכשרה המלאה. מ-PPL ועד ATPL. משהו שאם נעשה באופן פרטי יעלה קרוב לרבע מיליון ש"ח.
ומה העניין? שכמו כל תוכניות הלימודים באוניבריסטאות הממשלתיות בשבדיה - זה ב ח י נ ם.
יאפ. חינם.
הכל.
כל לימודי התיאוריה, וגם 250 שעות הטיסה הנדרשות.
לתוכנית מתקבלים 12 תלמידים פעם בשנה. לפי מה שהבנתי, מגישים מועמדות בערך 500 אנשים כל שנה.
להגיד לכם שזה לא מדגדג לי לנסות ולגשת לזה? אני לא אגיד, כי אז אני אשקר.
כדי לנסות ולהתקבל, אני חייב לעשות מבחן TISUS (הוכחת ידיעת שבדית ברמה אוניברסיטאית) וכמובן - להתחרות במאות מועמדים.
ולעבור ללונד.
ולעזוב את הקריירה שלי לטובת שנתיים של לימודים.
בינתיים זה רק חלום, או שאיפה. אבל אם היה מספיק כנה עם עצמי - אם הייתי מתקבל לתוכנית, אני חושב שהייתי עושה את זה (בהנחה שהבלונדה היתה מוכנה לעבור ללונד לשנתיים, מה שנראה לי שלא צריכה להיות לה בעיה לעשות, עכשיו כשהיא רופאה מדופלמת).
אז אולי.
ואולי לא.
בינתיים, אני רק חושב (וזה מה שיש לעשות, כי אפשר להגיש מועמדות שוב רק אחרי הקיץ).