לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

איך חול יכול להיות מהיר?


קוקטייל "חול טובעני": יחס של 1:1:1:0.5 של שנון : אינטיליגנט : מטורף : Nice guy. לדלל בהרבה ציניות או הומור עצמי, לנער בשייקר ולהגיש קר.

Avatarכינוי: 

בן: 43

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728




הוסף מסר

2/2009

אני עושה את זה שוב, וגם: קווים לדמותו של הנבדק הבטחוני


מסתבר שאם יש משהו שאפילו יותר יעיל כשאין לך מה לכתוב מאיזשהו פרויקט או שאלון חסר תכלית דוגמת "למי אתה הולך להצביע ולמה, או יותר חשוב, מה זה ישנה כשאובמה הוא זה שקובע את המדיניות שלך, זה פוסטי תגובה. הפעם פחות התלהמות, אבל גם כן נושא שמאוד קרוב לליבי. אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט של No Angel לפני שאתם מתחילים איתי."



הרוב המכריע של עבודותי בחיי הבוגרים ובכלל (כי אני מילדי השמנת האלה שלא עבדו לפני חייהם הבוגרים) היו עבודות אבטחה כאלה ואחרות. בסך הכל אני עובד בסוג הזה של העבודות שלוש שנים וחצי and counting. עברתי די הרבה "חוויות", אם אפשר לקרוא להן כאלה, בין השאר גם איומים והרבה תחושות שאם הייתי מממש כנראה הייתי צריך לכתוב את הפוסט הזה מהחיבור שלי לאינטרנט בכלא. כפוסט תגובה אני אראה בדיוק איך נראית הבדיקה הבטחונית מהצס השני של המתרס, לפי סוגי האנשים - 



העושה טובה -  כי הוא קיים גם כאן. כשתבקש לראות את התיק יתנהג כאילו כרגע העמדת אותו מול הקיר באיומי אקדח וציוית עליו לפשוט את כל בגדיו. אם יואיל בטובו להושיט אליך את התיק, זה ילווה במבט מזלזל ולא מבין של מי אתה בכלל שמבזבז את זמנו היקר.
אני זה שאחראי על החיים שלך, ומי אתה?

המתרעם 1 - "אני נראה כמו מחבל?" יכול לבוא בצעקה או סתם בתור מחאה. השאלה מטופשת בכל מקרה.
במשך שלוש וחצי שנותיי כמאבטח, ראיתי אולי שלושה וחצי אנשים שבאמת 'נראים כמו מחבלים'. הבדיקה, כמו עצם נוכחות המאבטח, היא יותר להרתעה מלכל דבר אחר. מאבטח שלא יבדוק את התיק לפחות לרוב המכריע של האנשים, עם יוצאי הדופן של קשישים שמפחיד לבקש מהם להגיש את התיק מחשש שהגוף שלהם לא יעמוד במשימה כזו או ילדים מתחת לגיל 12 ושאר קטגוריות, לא מרתיע. ומאבטח שלא מרתיע, יכול באותה מידה גם לא להיות קיים בכלל.  אגב, לידיעתכם, מאבטח שעבר הכשרה מתאימה, יראה את המחבל הרבה לפני שהוא מגיע אליו.
לא, אתה לא נראה כמו מחבל. איך זה קשור לזה שאני עומד לבדוק אותך?

המתרעם 2 - "איפה בדיוק אני יכול להחזיק פצצה?" בטונים משתנים, אומר לי אחד משני דברים על האדם
1. הוא היה ג'ובניק בקריה ואחרי הטירונות ספק אם אפילו נגע בנשק
2. הוא חושב שהוא יודע הכל, אבל ספק אם יודע משהו
אקדחים היום הם מאוד קטנים, וגם אותם אסור לשאת בלי רשיון. אבל נעזוב את זה. לאנשים מכם שהיו בקרבי, בוודאי זרקתם רימון רסס תקני. רדיום הפגיעה שלו הוא 15 מטרים, רדיום ההרג 7 מטרים. הוא נכנס בקלות לכל פאוץ'. אז כן, בדיוק בפאוץ' הזה אתה תחזיק את הפצצה

הקב"ט - אחת הדמויות היותר מעצבנות ואחת הסיבות לכך שבכלל גוררות בדיקת מתרעמים. בגלל שירותו כמש"ק טבחים בצבא, ובגלל שאתה מאבטח ולכן כנראה ממש ממש אדיוט, אין שום סיבה בעולם שהוא לא יוכל לפקד עליך.
למה לא בדקת אותה? כי היא זקנה בת 70 ואני לא מעוניין שהיא תתמוטט פה לידי,. ולמה לא אותו? כי הוא ילד שבקושי מגיע לי למותן.
והאהוב עלי? "לא בדקת אותי כמו שצריך, הייתי יכול להחביא אקדח".
אנשים, תבינו - אני יכול להחביא אקדח ושום מאבטח לעולם לא ימצא אותו. אבא שלי בדרך קבע נושא אקדח, ובשום מקום בלי שער גלאי מתכות לא יעכבו אותו אפילו. אדם שירצה לעבור עם אקדח מוסתר, יעבור. אין ברירה אלא לסמוך על כך שהאדם מודע לזה שזו עבירה פלילית לא להצהיר על כך שאתה נושא נשק בפני מאבטח.

הסטנדאפיסט - יש מאבטחים שזורמים עם הטיפוס הזה, אני לא מאלה. כי לא, אתה לא מצחיק אותי, פשוט ככה.  "כן, אני תותח והיא פצצה?" אני בטוח שאתה מאוד מצחיק את עצמך, ואני שמח בשבילך. אם אשתך יכולה לפתוח את התיק, אני אשחרר אתכם ותוכלו להמשיך במופע הסטנדאפ שלכם על מישהו אחר. את האנשים שאומרים "תחייך" אני בכלל לא אוהב, אבל הם עוד בסדר. אלו שלא הולכים עד שאני מזייף חיוך הם הם הבעיה האמיתית. ניסיתם להצחיק, סבבה. לא הלך, תמשיכו ללכת.כנראה שיש סיבה שאני לא מחייך..



למען גילוי נאות - אני על פי רוב נמצא בקטגוריית ה"עושה טובה", ברמה של מבט, מגע, ושקילת התיק ביד. מכמה סיבות:
1. חומר נפץ שוקל הרבה. ממש הרבה. כן, עד לרמה שהרמת התיק מלמטה תגלה לי אם המשקל שלו חריג. גם מתכת, שקיימת בכמויות גדולות בכל מטען טרוריסטי בשביל הרסס.
2. וזו הסיבה העיקרית - זו הקטגוריה שסופגת הכי פחות יחס מעוברים ושבים
3. הכנסת יד לתוך תיק, וכבר קרו דברים מעולם, נותנת לגיטימציה מלאה לאדם להאשים אותך בגניבה מהתיק, ואז זו מילה שלך כנגד שלו, ובתור כלל ברזל - מילה של מאבטח אף פעם לא שווה כלום, גם לא בפני הממונים עליו.



הכותב איבטח כשנה וארבעה חודשים מוסדות חינוך, מעל לשנה בתי חולים, ועשרות מקומות אחרים. בעברו עבר קורסי אבטחה והכשרה ברמות שונות וירה אלפי כדורים. אף אחד מהם לא לעבר בן אדם. עדיין.




נכתב על ידי , 4/2/2009 11:34   בקטגוריות תראו, פוסט!, ביקורת  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-13/3/2009 22:53



הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מדע בדיוני ופנטזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לQuicksand אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Quicksand ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)