לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

איך חול יכול להיות מהיר?


קוקטייל "חול טובעני": יחס של 1:1:1:0.5 של שנון : אינטיליגנט : מטורף : Nice guy. לדלל בהרבה ציניות או הומור עצמי, לנער בשייקר ולהגיש קר.

Avatarכינוי: 

בן: 43

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    




הוסף מסר

3/2009

אולי כדאי -


בגלל שמכללת אורנים רחוקה לי מדי (למרות שלא רחוקה מהטכניון, אז אולי עדיין שווה לבדוק אופציות)  אולי כדאי בכל זאת לבחון את מה שאני לומד בסמסטר ד', כי לא מסתמן שאני אפרוש מהלימודים בזמן הקרוב:


1) חשבנו, אני והאנשים שלמדו איתי למד"ר, שחמקנו לנו מהתמרת לפלס בצורה מחוכמת ולא נצטרך לעולם יותר לגעת בדבר הזה או באמת להבין מה הולך שם. אז זהו, שלא. בסמסטר הזה יש לנו את חקב"ץ 2, שבינתיים רק גורם לי לחשוב למה בכלל חשבתי שחקב"ץ 1 היה קשה. שלושה שבועות אחרי תחילת הסמסטר, עדיין לא התחלנו ללמוד ממש חומר של חקב"ץ, כי היינו עסוקים בחזרות על הסתברות (ברמה הרבה הרבה יותר גבוהה מזו שהייתה בקורס עצמו), טורים, וכן, התמרות לפלס. 

אז מה יש לנו? לפלס לפונקציות הסתברותיות שמוצבות בטורים. בזמנכם הפנוי נחשו, ילדים, כמה אנשים הצליחו את שיעורי הבית האחרונים נכון לשעה זו.

2) בשלב מסוים זה היה חייב להגיע, ואנחנו ממש לומדים קורסים שקשורים לתואר. הסמסטר הזה אפילו רובם ככה. אחד הנוספים לחקב"ץ הוא הנדסת שיטות, שבו יש פרויקט ראשון שבא באיחור של רק שלושה סמסטרים ביחס לטכניון. כמו בפעם הקודמת, התגליתי כחסר תועלת בעליל, אבל נדב שסיפק בעבר ארוחות חינם בבורגר קינג גם סידר לנו את הפרויקט שם. מביקור ראשון, לא ברור מה נוכל לשפר בסניף שעובד לפי סטנדרט כלל-עולמי שפותח במשך שנים, אבל זה לא כאילו "אין מה לשפר" היא לא מסקנה מקובלת בקורס, כל עוד אנחנו ממש עושים הכל מסביב. בינתיים גם הקורס עצמו נראה חביב ולא מסובך, והמרצה בכלל הפך די מהר להיות אחד האהובים עלי, למצוא מרצה שמדבר אליך בגובה העיניים זה דבר נדיר, ואחד שלא מהסס להודות שיש דברים שהוא לא יודע ולא מבין בהם זה בכלל משהו שלא קרה לי עד היום.

3) אמנם לפי מיטב הבנתי רק בשנה רביעית אנחנו נבחר התמחות, אבל אולי כדי להכין אותנו לבחירה הזאת או אולי בגלל שזה סתם משהו שאנחנו חייבים לדעת, יש לנו קורס של תכנון ועיצוב מערכות מידע, גם הוא עם מרצה חביבה ביותר ("אני במקום בקריירה האקדמית שלי שעדיין אכפת לי מהסטודנטים והחומר שאני מלמדת") ואמנם 30% ממנו הוא שיעורי בית, מה שמבשר על קורס לא קל במיוחד (אם ה"אין מאיות בקורס הזה" לא היה מספיק), אבל בהתחשב בזה שאני בשורה התחתונה עומד להשתמש בו בתור אינדיקציה למה באמת אני אבחר בתור התמחות (תוך נסיון עיקש לשמירה על כלל ה"לעולם לא מתכנת!" שלי) נחמד שהוא מגיע.

4) עוד בסמסטר הקודם המרצה שלנו להסתברות אמרה שסטטיסטיקה נחשב לקורס קל יותר. יש מצב שהיא שיקרה במצח נחושה, או שבאמת רק ההתחלה יותר מסובכת, או לפחות יותר נרחבת מבחינת הנוסחאות. אולי יש גם קשר לעובדה שהיא קיבלה את הדוקטורט שלה בזמן תקופת המבחנים שלנו. בכל מקרה, לפחות שיעורי הבית, שבמסורת ההסתברותית יש כל שבוע ולכן בינתיים היו הכי הרבה, לא יותר מדי מסובכים, שזה בכלל מפתיע בהתחשב בכמות השיעורים שהייתי בהם מתחילת הסמסטר, שמגיעה לפחות מאלו שהפסדתי.

5) גם העובדה שאני עומד לעשות מועד ב' במבוא להנדסת חומרים לא אומר שאני עומד להישאר לשיעורים של יסודות תהליכי עיבוד בהמשך הסמסטר, השיעור אולי פחות ארוך מחומרים אבל איכשהו מצליח להיות הרבה יותר מתיש ומגיע בדיוק כמוהו אחרון ביום ארוך, ככה שיש דברים יותר טובים לעשות. 

6) בהמשך לחשבונאות בסמסטר הקודם, יש לנו תמחיר בסמסטר הזה, עוד קורס שאמור לפי עדויות להיות יותר קל, הייתי יותר שקט אם חלק מהעדויות האלה לא היו של המרצים עצמם, אבל שיהיה. אם לשפוט משיעורי הבית הראשונים הוא לא פחות מגעיל, ואם לשפוט לפי הציון שלי במועד א' של חשבונאות (את הציון של ב' עוד לא קיבלתי, כולי תקווה שבאמת שיפרתי), גם זה שהוא יהיה יותר קל לא באמת יעזור לי.

7) במלחמה על הקורס שנשמע הכי קל ומטופש וממש בעצם לא, מבנה המחשב זוכה בתואר בהליכה. תוך שני שיעורים בערך הגענו כבר לשערים לוגיים וכל מיני דברים שלמדתי במערכות ספרתיות בטכניון, אבל לא עושה רושם שנישאר בחומר הזה יותר מדי זמן. מה שכן, המרצה לוקחת את השאלות שלה מהטכניון, אז כדאי מאוד לפענח בדיוק מאיזה קורס בא כל חלק בחומר, ובאותו זמן לנסות ולהתעלם ממשפטים כמו "אתם רק תעשיה וניהול" שנפלטים לה באמצע ההרצאה. לפחות אחרי הנדסת שיטות, הוא הקורס הכי מעניין, אם לשפוט לפי ההרצאה הראשונה.



לסיכום: כי חס וחלילה שהסמסטר הנוכחי יהיה פחות קשה מהקודם.






בהשפעת נדב נרשמתי לכמה מועדי ב' שלא במיוחד תכננתי עליהם בהתחלה, הוא אולי מפריז בערכי ("אתה לא צריך לקבל 90 במד"ר, אתה צריך לקבל 100") אבל מה שכן, תמיד נשמרת לי היכולת לפרוש אחרי רבע שעה לתוך כל מבחן ולשמור את הציונים שלי, גרועים ככל שיהיו, אף אחד מהם הוא לא באמת בחזקת נכשל, רק מאוד קרוב. כרגע אני עסוק בחישובים של כמה אני צריך לשפר ובאילו קורסים כדי להעלות את הממוצע שלי, ועד כמה. יש מצב טוב שאני אגש לכל המבחנים שנכנסים לנו לחופשת פסח, גם ככה לא נראה כאילו יהיה לי זמן עם החברה כמו שנה שעברה (כשהדבר היחיד שקילקל היו המשמרות היומיות שלי בדואר. השנה גם זה לא יהיה, אז כמובן שמשהו אחר חייב להרוס), אז אם כבר לסבול, אפשר לעשות את זה תוך כדי חזרה על מבחנים.
נכתב על ידי , 19/3/2009 13:11   בקטגוריות לימודים באופן כללי, לימודים ברופין בפרט, עדכונים, או במילים אחרות: No news is good news, תראו, פוסט!  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-25/3/2009 20:01



הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מדע בדיוני ופנטזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לQuicksand אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Quicksand ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)