לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

איך חול יכול להיות מהיר?


קוקטייל "חול טובעני": יחס של 1:1:1:0.5 של שנון : אינטיליגנט : מטורף : Nice guy. לדלל בהרבה ציניות או הומור עצמי, לנער בשייקר ולהגיש קר.

Avatarכינוי: 

בן: 43

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2009    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    




הוסף מסר

6/2009

They took our lives, now they've taken our freedom


אני חושב שאני אכתוב את הפוסט הזה בסימן 100 שנה לתל אביב. בחיי, כבר כל דבר אחר תופס טרמפ על העובדה שלתל אביב מלאו 100 שנים השנה, ככה שאני חושב שזכותי, ואז מה שאני מתעב את העיר הזו.



בשעה טובה ומוצלחת נגמר הסמסטר. וכשאני אומר "נגמר", ככל סמסטר, אני כמובן מתכוון ל"עוד מעט יתחילו המבחנים", אבל הפעם בנוסף אני גם מתכוון ל"יש לנו כל כך הרבה שיעורי השלמה, שזה שהסמסטר רשמית נגמר לא ממש עושה ניסים למערכת שלנו, וזה בשילוב הקורס שלי שהשיעור האחרון באמת שבו אני מתכוון להיות נוכח יהיה רק ביום שלישי, פלוס הפרויקט בהנדסת שיטות והעבודה במערכות מידע שאיכשהו נדחתה שבוע אחרי שבוע עד שכרגע נשארו לי ולנדב רק כמה ימים לסיים אותה, לא באמת מפנה לי יותר מדי זמן".
כן, את כל זה אמרתי במילה אחת, "נגמר". כזה אני, מוכשר.
הצחוק הזה באמת לא במקום. Work with me here, people.



אחת הסוגיות על הפרק היא, איך לא, "מבנה המחשב". השיעור האחרון היה היום (ובמקרה הזה, באמת אחרון לשם שינוי), וכעת לא נראה יותר את המרצה, ולא ניאלץ יותר לשמוע אותה מכניסה לכל משפט שני "אתם רק תעשיה וניהול" בתנאי שרק נעבור את הקורס. כאן אני רואה לנכון לציין שזה הקורס שבו יש לנו הכי הרבה חברים חדשים שחוזרים עליו, כן, יותר מחקב"ץ 2.
הבעיה העיקרית בקשר לקורס היא כמובן העובדה של "למה לעזאזל אנחנו צריכים את זה, סוגיה שעלתה אחרי שגיליתי שאת החומר שאנחנו לומדים בקורס:
1) חברה שלי למדה בקרוס "תכן לוגי".
2) בהנדסת חשמל.
3) בטכניון.
אנחנו גם כמובן מהנדסי התעשיה לעתיד היחידים בארץ שבאמת לומדים את זה, אבל את זה כבר חווינו בקורס "מבוא להנדסת חשמל" אז זה לא כל כך מפתיע, למרות שכן יותר מפריע, כי את "מבוא להנדסת חשמל" עברה כל הכיתה ובממוצע גבוה, ובהתחשב בזה שמנסיון העבר, בממוצע שלושה-ארבעה אנשים מקבלים מעל 60 ב"מבנה המחשב" , זה לא עומד לקרות הפעם.



אחד מחמשת השיעורים האחרונים שנשארו לי בקורס לפני שאני אפנה את כל מרצי לחקב"ץ 2 היה היום. "נהיגה מונעת". הוא נפתח בחלוקת שאלון נכון\לא נכון שהשאלה השניה בו הייתה "הנך נוסע בדרך עירונית במהירות 50 של קמ"ש, במרחק של 8 מטר קופץ ילד האם תספיק להגיב" (כן, אני יודע שהתשובות תחבירית לא יכולות להיות נכון\לא נכון, זו לא השאלה היחידה שנתקלה בבעיה הזו, אבל כשאנשים כותבים "הכפלתה\ת" במקום פשוט "הכפלת" שבהתאם להגייה תקף לשני המינים, זו לא הבעיה המרכזית). המחשבון שלי במקרה היה לידי כך שמיד המרתי את הקמ"ש למטר לשניה והכפלתי ב-3/4, זמן תגובה ממוצע של אדם ועניתי "לא". מיותר לציין שהייתי היחיד שבאמת חישב את זה, נכון? אבל זו לא הנקודה שלי. הדיון בשאלה גרר את המרצה להסבר שבשלב מסוים נשמע כדלקמן:

"כשאתה בולם, אתה צריך לעצור את המסה."
לא קוויקי, תעזוב את זה, זה לא שווה את זה.
"מסה היא משקל כפול מהירות."
<עווית> זה לא שיעור פיזיקה, פשוט תתעלם.
"מרחק הבלימה גדול בגלל שהבלמים פועלים נגד המסה של הרכב."
לא, תוותר - ah, screw it.
"אתה מתכוון לאנרגיה."
"סליחה?"
"אתה מתכוון לאנרגיה, מסה זה דבר שונה לגמרי, האנרגיה שווה למסה מחולקת בשתיים כפול המהירות בריבוע, וזה מה שגורם למרחק הבלימה לגדול פי 4 כשהמהירות גדלה פי 2."
"טוב, תקרא לזה איך שאתה רוצה - "
"אני אקרא לזה אנרגיה, כי ככה קוראים לזה."

ופחות או יותר בנקודה הזו ויתרתי, אני חושב שמגיע לי צל"ש שהצלחתי לעצור בעד עצמי מלהסביר למרצה הקשיש על כך שמסה זו דרך למדוד התנגדות לשינוי מצב אינרציאלי של גוף, משקל זו בכלל יחידת מידה שגויה לחלוטין במקרה הזה וחוקי ניוטון בכלל. בחיי, חלק מהשיעורים האלה מיותרים לגמרי וחלק אפילו יותר. הדבר הכי מעניין שלמדתי בקורס הזה עד עכשיו זה איך פועל מנוע W16 של בוגאטי ויירון, וגם זה בא רק כהעשרה.



אני ארשה לעצמי להניח שאת שני המבחנים בהם באמת אפשר להיכשל עברתי, אמנם נפלתי בידיעת הארץ בשאלה של ידע כללי (מעניין לי את הקשקש שנבי שועייב זה המקום הקדוש לדרוזים) ואולי עוד שתיים-שלוש, אבל יותר מעשר טעויות בוודאי שלא יהיו לי, וגם בהכרת הרכב הייתה לי לפחות שאלה אחת של ניחוש אינטיליגנטי אבל רוב השאר נענו או מזכרון או פשוט מידע, זה היה יכול להיות נחמד לקבל 100 אבל באמת שזה כמעט ולא מזיז לי. בואו נגיד שאני מוכן לקבל 66 בשני המבחנים האלה תמורת המרה ל-100 בשני מבחנים הסמסטר, נניח, חקב"ץ 2 ומבנה המחשב אותם הזכרתי.



נדב אמר לי השבוע "נראה לי שאתה ממש טוב בזה" לגבי מערכות מידע, ואכן אני צריך להזכיר לעצמי את שבועת ה"לעולם לא מתכנת" שלי על בסיס יומי כדי לא להחליט שאני מרחיב מערכות מידע וזהו זה, כרגע המצב לא ברור, אבל יש לי עוד סמסטר שלם כדי להחליט על זה, אחד שגם יכלול בין השאר קורס מתקדם ב-C וקורס מתקדם בהנדסת תעשיה, כך שלפי התוצאות אני מניח שההחלטה תבוצע בשבילי.



Peace, Yo. (הרבה זמן לא פרסמתי אחרי 2 בלילה, אז בטח שכחתם שאני עובר למצב "nigger" בשעות כאלה).
נכתב על ידי , 18/6/2009 01:30   בקטגוריות סתם פוסטים, עדכונים, או במילים אחרות: No news is good news, תראו, פוסט!  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-25/6/2009 12:55



הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מדע בדיוני ופנטזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לQuicksand אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Quicksand ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)