לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

איך חול יכול להיות מהיר?


קוקטייל "חול טובעני": יחס של 1:1:1:0.5 של שנון : אינטיליגנט : מטורף : Nice guy. לדלל בהרבה ציניות או הומור עצמי, לנער בשייקר ולהגיש קר.

Avatarכינוי: 

בן: 43

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2009    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




הוסף מסר

10/2009

שבוע ראשון בפעם החמישית


(כי השניים הראשונים היו בטכניון, ואנחנו זוכרים שהייתה תקופה כזו אבל מדחיקים את כל מה שקרה בה).



רציתי לכתוב פוסט עוד קודם, אבל פוסט סיכום של הקורסים הנלמדים לפני שעברתי לפחות את רובם הוא באמת די חסר טעם. הסמסטר הקרוב שלי, במשפט אחד, יהיה הרבה חפירה לצד הרבה קורסים שממש קשורים לתואר, בניגוד לשנתיים הקודמות, שהיו הרבה חפירה לצד הרבה מתמטיקה ופיזיקה.

ועכשיו ביותר ממשפט אחד:



1) סימולציה - אם תשאלו את רוב האנשים בכיתה, כולל אותי, אנחנו לא ממש נוכל להגיד לכם על מה הקורס הזה ובטח שלא מה הוא מכיל מבחינת חומר. מה שכן הצלחתי להבין משלוש שעות אקדמיות של שיעור ראשון, הוא שאנחנו נשתמש בכל מיני כלים שכבר יש לנו (או אמורים להיות לנו) כדי לפתור בעיות שאנחנו עדיין לא יודעים לפתור (ובתקווה עד סוף הסמסטר נדע). שיטת הפתרון פשוטה למדי, עושים סימולציה למצב, מריצים אותו אלף פעם (לא, אני לא מגזים) ורואים מה יוצא ובאיזו הסתברות. בינתיים כך ענינו על השאלה "דנה יוצאת מת"א לרופין, נשיעה של בין 40 ל-60 דקות, מבלה זמן של בין 5 ל-15 דקות במזכירות וחוזרת הביתה, נסיעה של 50-70 דקות. מה הסיכוי שהיא תגיע הביתה תוך שעתיים?"
התשובה, למתעניינים, מתכנסת אחרי כאלף הרצות לסביבות 25%.

2) יישומי סטטיסטיקה - הוא אחד הקורסים שאני לא ממש יכול להגיד מה חדש בו (והוא לא היחיד), כיוון שבילינו את כל השעתיים בכיתה ואחריהן את השעתיים במעבדה שלעשות דברים שאנחנו כבר יודעים מהנסין שלנו באקסל ובקורסים של הסתברות ושל סטטיסטיקה. מה שאני כן יכול להגיד, הוא שהמתרגלת שלנו היא אותה אחת הזכורה לדראון עולם כמי שתרגלה אותנו בסוף חקב"ץ 1 אחרי שהמתרגלת המקורית שלנו ילדה, וזה סימן רע, רע מאוד, במיוחד בהתחשב בזה שהקורס הוא פאקינג 5 נקודות זכות (הכי הרבה בסמסטר הנוכחי).

3) ניהול פרויקטים - הוא אחד הקורסים שתמיד אהבתי לציין בתור "חכו, בשנה ג'-ד' יהיו לנו קורסים כאלה ואז נעלה את הממוצע" והאמת היא שהוא לא נראה בעייתי במיוחד, על אחת כמה וכמה אם באמת נעשה את הפרויקט (שהפעם היחס בינו למבחן הוא 60-40 לטובת הפרויקט ולא להיפך, לכן ממש כדאי לקבל בו ציון יותר טוב מהפעם הקודמת) על יום הסטודנט, כי שני השותפים שלי כרגע באגודה. זה, אגב, הקורס הראשון שאני מציין שממש קשור ישירות לתואר.

4) ניהול התפעול 1 - הוא השני. ובו בינתיים הייתה לנו רק הרצאה חפירתית במיוחד שלא החכמתי אישית ממנה יותר מדי ואני בספק שגם הכיתה הרויחה איזשהו ידע חשוב לחיים, אבל אנחנו נראה איך זה מתקדם אחרי שיהיה לנו תרגול (עם מתרגל הזכור לטובה מהנדסת שיטות בסמסטר הקודם).

5) ארגונומיה - שכבר סימנתי מראש עוד לפני השיעור שאני כנראה לא מתכוון להגיע אליו יותר מדי במהלך השנה, בדומה להנדסת חומרים לפני שנה ותהליכי עיבוד לפני סמסטר, דווקא התגלה כשיעור בסדר גמור עם מרצה חביב שעוד סיים איתנו את הנושא 45 דקות (!) לפני הזמן ולכן שוחררנו. הבעיה היא שביום שני, זו ההרצאה האחרונה ובימים כתיקונם היא אמורה להסתיים הרבע לשמונה בערב. אבל זה בסדר, כי זה לא כאילו אנחנו אמורים להתחיל ביום שני בשמונה בבוקר!
אה, רגע, זה כן.

6) הנדסת תכנה - קורס המשך לשפת C.
Enough said, I think. ובכל מקרה, כל מה שעשינו בינתיים הייתה חזרה, כי למה שיתנו לנו את קורס ההמשך ל-C בסמסטר העוקב ולא פשוט יתנו לנו סמסטר שלם בין לבין לשכוח את הכל?

7) מבוא להתנהגות ארגונית ותורת הארגון - Zzzzzz.... סליחה, אמרת משהו? אה, עוד לא נגמר השיעור? תעירו אותי כשזה יקרה.

8) תכן בהנדסת תעשיה - הוא כבר הקורס השלישי הקשור ישירות לתואר, וזה שיא מאוד מרשים. אין בו מבחן סוף, וזה אפילו עוד יותר מרשים, שלא לומר מאוד עוזר כשיש לנו שמונה קורסים בסמסטר ואם למדנו משהו מסמסטר שעבר הוא שמבחן כל שלושה ימים לא עושה טוב לאף סטודנט ובמיוחד לא אם אתה צריך מועדי ב'. הבעיה העיקרית בו היא השיעור שמתחיל בשמונה בבוקר ושיש בו חובת נוכחות (אבל בכל ההגינות, אני מתכוון להגיע גם אם לא הייתה, עד שסוף סוף יש לנו קורס רציני בתואר), אבל אנחנו עובדים על לעשות משהו בנידון.גם בו יש פרויקט של 60%, אבל פה ה-40% הנוספים כוללים עוד עבודות וסיכומים, שבשאיפה לא יפריעו לנו בתקופת המבחנים.



זה מה שיציק לי הסמסטר. זה, וכמובן אבא שלי, שתמיד יציק לי בקשר לנסיעות השבועיות שלי לירושלים.
נכתב על ידי , 21/10/2009 13:09   בקטגוריות עדכונים, או במילים אחרות: No news is good news, תראו, פוסט!, לימודים באופן כללי, לימודים ברופין בפרט  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-25/10/2009 10:41



הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מדע בדיוני ופנטזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לQuicksand אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Quicksand ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)