לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

איך חול יכול להיות מהיר?


קוקטייל "חול טובעני": יחס של 1:1:1:0.5 של שנון : אינטיליגנט : מטורף : Nice guy. לדלל בהרבה ציניות או הומור עצמי, לנער בשייקר ולהגיש קר.

Avatarכינוי: 

בן: 43

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     




הוסף מסר

10/2005

יום כיפור: למה כן ולמה לא, וגם: הבהרה


נתחיל מהסוף. קרה לי בעבר כבר מספר פעמים, שכשדיברתי עם כמה מכם שמכירים אותי ממש קצת מעבר למסגרת הבלוג הזה, שהזכרתי בזמן שיחה את העובדה שאני כרגע כותב פוסט, או שכרגע סיימתי, או כל דבר אחר שמזכיר לכם שאכן, אני חי ומעדכן מדי פעם. אני רוצה להבהיר, שמעולם לא חלקתי את המידע הזה עם אף אחד במטרה להוביל אתכם להגיב לי בבלוג, כי מסתבר שיש אנשים שחושבים שכן. תקראו אם אתם רוצים ואם זה באמת מעניין אתכם מסיבה זו או אחרת, ותגיבו אם יש לכם משהו לומר לי בקשר לפוסט או סתם באופן כללי. גם להוסיף אותי לרשימות זו בחירה חופשית שלכם, ואל תרגישו חובה אם אתם בשלי. אני קורא בלוגים שמעניינים אותי, שאני נהנה לקרוא, לא כדי להעלות את הרייטינג שלי. אם מישהו שאני לא מכיר מגיב אצלי, אני כן מרגיש מחויב לפחות לבדוק מי זה, אבל עפ"י רוב אני לא ממשיך לקרוא מעבר לבדיקה הראשונית הזו. אם אתם ברשימה אצלי, אתם תישארו שם בין אם אתם בודקים או לא בודקים את הבלוג שלי. ככה זה. רייטינג זה תוספת נחמדה, אבל שום דבר מעבר.

זהו, עכשיו כשסיימתי עם זה נעבור לחלק האומנותי:

 


 

לפני שאני מתחיל, תנו לי להיפטר מזה: לא, אני לא צם, או אם תרצו, צם בין ארוחות, או צם אחרי ארוחה מפסקת שנפרסת לאורך בערך 24 שעות. הסיבה הפשוטה? אני לא מעוניין בלבקש סליחה ממישהו שאני לא מאמין שהוא קיים. וכל מי שמבקש סליחה מאנשים שהוא פגע בהם, מעוות את כל העיקרון של יום כיפור.

אם פגעתם במישהו, בקשו ממנו סליחה בזמנכם החופשי, ועדיף כמה שיותר קרוב למועד. אני לא מרגיש צורך לחכות ליום אחד בשנה כדי לאגור את כל הדברים שאני מצטער עליהם כמו שאני לא מרגיש חובה לסלוח למישהו רק כי הוא ביקש ממני סליחה ביום כיפור. אני מהיר לסלוח בכל מקרה, אז זה לא ממש משנה, אבל גם אם לא הייתי, מי בדיוק אמר שאני חייב? אני לא קדוש, פגעתי באנשים בעבר, והצטערתי, וביקשתי סליחה. לעיתים רחוקות מאוד זה היה ביום כיפור, ואני מבטיח לכם, גם אז זה היה במקרה. יום כיפור הוא לא יותר טוב לדעתי לבקשת סליחה מכל יום אחר.

וכאן הגענו לנקודה שרציתי להזכיר, כי אותה אנשים שוכחים.

 

יום כיפור מיועד לבקש סליחה מאלוהים (בין אדם למקום) ולא מאנשים (בין אדם לחברו). מעבר לעובדה שאני לא מאמין בכוח עליון, אני לא רואה טעם לצום ביום כיפור בגלל שאני יודע שיש עוד תרי"ב מצוות שאני לא עושה, ואם אכן קיים כוח עליון כזה, הוא לא אדיוט ולא יסלח לי על "חטאי" רק בגלל שאני צם יום אחד בשנה. אני אחד מהאנשים שתמיד אמרו: "תעשה הכל, או אל תעשה כלום". בטח שאני לא אשמע רוק כבד או אראה "24" בווליום גבוה מהרגיל ביום כיפור, כי אני מתחשב בשכנים שלי שאולי כן צמים ושומרים אפילו במעוז החילוניות שבו אני מתגורר, אבל באמת שאין שום קשר בין זה לאמונה שלי או חסרונה. כל עוד אני לא שואף להגיע לתרי"ג מצוות, אני גם לא שואף לצום ביום כיפור. פשוט ככה. אני מתייחס כמעט להכל בתור שחור ולבן, כזה אני. אני מודע לעובדה שזה לא תמיד חיובי, אבל זה רק עוד דבר שעליו אני לא עומד להתנצל. פרדוקסלי? טוב, מעולם לא טענתי שאני לא.

 

למה כן לצום? תתפלאו,גן לדעתי יש סיבות. הוכח מדעית שפעם בארבעה חודשים בריא לא לאכול במשך 24 שעות, פשוט כדי לנקות את מערכת העיכול והגוף מכל מיני עודפים. גם את זה אני לא עושה, כי אם אני ארזה עוד קצת יצטרכו לאשפז את אמא שלי (אני לא מצליח לעלות במשקל, מה שנקרא: צרות של עשירים), אבל הרעיון עצמו בריא מעיקרו, ואם שומרים כמו שצריך אפשר גם להרזות בצורה הזאת, לאנשים מאיתנו שמרגישים שהם שוקלים יותר מדי (ובמילים אחרות: בחורות).

 

חיפשתי עכשיו קצת, עברתי על Orphaned Land בחיפוש אחרי משהו שקצת יתאים לאוירת יום-כיפור ולא מצאתי, אז נאלתר עם מטאליקה, ושיר לא-ממש-קשור על מכת בכורות (חה, רשמתי "בחורות" בהתחלה. תמיד אמרתי שיש לי תת-מודע פעיל יתר על המידה):

 

Metallica / Creeping Death

 

Slaves
Hebrews born to serve, to the pharaoh
Heed
To his every word, live in fear
Faith
Of the unknown one, the deliverer
Wait
Something must be done, four hundred years

So let it be written
So let it be done
I'm sent here by the chosen one
So let it be written
So let it be done
To kill the first born pharaoh son
I'm creeping death

Now
Let my people go, land of goshen
Go
I will be with thee, bush of fire
Blood
Running red and strong, down the Nile
Plague
Darkness three days long, hail to fire

So let it be written
So let it be done
I'm sent here by the chosen one
So let it be written
So let it be done
To kill the first born pharaoh son
I'm creeping death

Die by my hand
I creep across the land
Killing first born man
Die by my hand
I creep across the land
Killing first born man

I
Rule the midnight air the destroyer
Born
I shall soon be there, deadly mass
I
Creep the steps and flood final darkness
Blood
Lambs blood painted door, I shall pass

So let it be written
So let it be done
I'm sent here by the chosen one
So let it be written
So let it be done
To kill the first born pharaoh son
I'm creeping death

 

ולכל מי שכן צם, צום קל וגמר חתימה טובה. זה שאני לא עושה את זה שעצמי לא אומר שאני לא מכבד את האמונה שלכם.

נכתב על ידי , 12/10/2005 13:04   בקטגוריות סתם פוסטים  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-14/10/2005 20:52



הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מדע בדיוני ופנטזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לQuicksand אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Quicksand ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)