לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

איך חול יכול להיות מהיר?


קוקטייל "חול טובעני": יחס של 1:1:1:0.5 של שנון : אינטיליגנט : מטורף : Nice guy. לדלל בהרבה ציניות או הומור עצמי, לנער בשייקר ולהגיש קר.

Avatarכינוי: 

בן: 43

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   




הוסף מסר

11/2005

שבוע ראשון ללימודים, מתישהו, אני אפול וחזק, וגם: חדו"א 1 ת' כהשוואה לספרות


הנה התחלתי.

אני יודע שאני חוזר על עצמי כשאני אומר את זה, אבל באמת, מתישהו זה יתנקם בי, ואני לא הייתי רוצה להיות בסביבה כשזה יקרה. ביום ראשון היה יום מכוון בטכניון, טקסים, היכרות פקולטית וכו', ובמקרה שלי, גם הרשמה לקורסים.

כן. הטקס התחיל בעשר וחצי. את ההרשמה שלי סיימתי בתשע וחצי, כלומר ממש 25 שעות לפני השיעור הראשון שלי, הישג מכובד לכל הדעות. ככה זה כשאתה עושה מעצמך חוות גידול קורי עכביש במשך החודשיים בערך בהם יכולת להירשם מראש. כרגע אני רשום לכל קורסי שנה א' של הנדסת חשמל בטכניון, מה שאומר שהסכם הממוצע של אנשים סביבי גבוה משלי בערך בעשר נקודות.

 


 

והנה ההתרשמות שלי מהקורסים בינתיים:

 

פיזיקה 1מ' - שתי הרצאות ותרגול בינתיים. התרגול במקרה גם היה השיעור הראשון שלי ביום שני, כדי לדאוג שאני לא אצליח, רחמנא ליצלן, להבין מה רוצים ממני. הוא נפתח בחזרה מהירה על נגזרת, המשיך במשוואה דיפרנציאלית ונגמר באינטגרל כפול. תענוג. ההרצאות, לעומת זאת, הרגיעו אותי בצורה מסוימת. שתיהן חזרו על חומר שבמקרה כבר למדתי במכינה, ובהן גם גיליתי שישנם שיעורים שאני חולק עם חברים שלי מהמכינה. הפתעה חיובית.

 

חדו"א 1ת' - ללא ספק, הקורס שמדגים בצורה היעילה ביותר את מהות הטכניון. בעבר היה רק קורס אחד, חדו"א 1, שנלמד רק ע"י פקולטות 'יוקרתיות', כביכול, כמו מחשבים וחשמל. אז הטכניון החליט להנהיג את לימוד החדו"א בכל הפקולטות, מה שגרר שני דברים במקביל:

1) ירידה חדה ברמת הקורס

2) תחילת קורס חדו"א 1מ' באותן פקולטות שהסכם אליהן גבוה מהשאר (ע"ע : חשמל, מחשבים וכו'). מ' - מורחב. הרמה של הקורס, מן הסתם, יותר גבוהה משל הקורס השני.

הזמן עבר ואיתו פקולטות נוספות, כמו מערכות מידע ומכונות התחילו לדרוש מהסטודנטים שלהם לעבור את אותו קורס מורחב שעוברים הסטודנטים בחשמל ומחשבים. כתוצאה, שוב ירדה רמת הקורס, והפקולטה להנדסת חשמל החליטה שהיא תיצור קורס נוסף, הפעם ללא שיתוף מחשבים, ברמה גבוהה יותר, וקראה לו חדו"א 1ת'. ישנן הרבה שמועות על מדוע ת', אבל העובדה היא, שאף אחד לא ממש יודע, כולל המרצה האחראי על הקורס. פלאי הטכניון.

התרגול הראשון בחדו"א היה שעתיים, בהן בתחלנו בערך מוחלט וסיימנו בבינום של ניוטון, עוברים בדרכנו על אי שוויונים, סדרות, ואינדוקציות. הכל תוך שעתיים. זו הייתה בערך הנקודה בה החלטתי שאולי המכינה לא הייתה רעיון כזה גרוע אחרי הכל, גם אם לא ניצלתי את ההזדמנות כמו שצריך.

 

אלגברה 1מ' - אם אתם שואלים את עצמכם "מה, לכל קורס עכשיו תתווסף אות?" התשובה הברורה היא: כמובן שכן. קורסי חובה בהנדסת חשמל (אלו שלא קשורים להנדסת חשמל עצמה) תמיד מלווים באותיות. זה פשוט לא היה מספיק פלצני אחרת. ההרצאה שלי באלגברה קדמה לתרגול, וזו הייתה הפעם הראשונה שממש התחלתי להיכנס לקצב. זו גם הייתה הפעם הראשונה ובינתיים היחידה שהבנתי מה משמעות הבדלים בין במרצים. בגלל שההרצאות היו במקביל, הברירה הייתה בין לשבת בקופסת סרדינים עם מרצה טובה לבין לשבת בצורה נורמלית עם מרצה רוסי כבד שכותב "שדה" עם ס'. בחרתי באפשרות השניה, שהיא גם במקרה האפשרות אליה נרשמתי מלכתחילה.

 

מבוא למדעי המחשב ח' - אם יש קורס שקיבלתי בהרצאה שלו אשליה של מחסור באינטלגנציה בטכניון, זה הקורס. שוב, הקורס בליווי האות נלמד רק בפקולטה להנדסת חשמל, אבל הוא לא שונה אפילו בקצת מהקורס הרגיל, כך שמגיעים אליו אנשים גם מפקולטות אחרות. בגלל שבכל זאת היו בערך שלושה אנשים בכיתה של מעל מאה שמעולם לא התעסקו במחשב מעבר לסוליטייר ואולי גם זה לא, פתחנו בסקירה על אמצעי קלט ופלט של המחשב, ומשם עברנו לכתיבה בשפה בינארית, מה שהחזיר אותי לתחילת כיתה י"א. הסיבה היחידה, אגב, שאני זוכר את החומר הזה היא בגלל שהוא היה ממש ממש קל לי. אם יש קורס בו יש לי סיכוי להוציא ממש טוב, זה הקורס. אם יש שניים, הנה השני:

 

מערכות מספריות - לא, לא שכחתי את האות. הקורס הזה שייך בצורה מוחלטת לפקולטה להנדסת חשמל, ולכן גם נטול אות. זהו הקורס שנלמד הכי מעט שעות מכל הקורסים שלי, רק שעתיים הרצאה ושעה תרגול כל שבוע. גם את ההרצאה שלו אני עובר בחברת חברים מהמכינה, והחומר בו די פשוט בינתיים, למרות שיש עוד זמן עד לסוף הסמסטר, בלי עין הרע. נראה מה יהיה.

 

זהו. חמישה קורסים, עשרים וארבע שעות שבועיות (בערך 60% מכמות השעות השבועיות במכינה) והרבה מאוד מתמטיקה. ככה הסמסטר שלי עומד להיראות.

 


 

ציטוטי השבוע:

המשפט השלישי של אלכס, המתרגל שלנו בחדו"א 1ת', כשהוא משתמש במטאפורה מעודדת של לימוד שפות להסביר לנו על הקורס:

"בחדו"א 1 לומדים בערך מה שתייר לומד תוך שבוע בארץ זרה: 'שלום', 'להתראות', 'איפה השירותים?' וכו'. חדו"א 1מ' היא כמו ספרון קטן ללימוד שפות, בו לומדים משפטים שלמים בנויים מראש, כמו 'האם יש לכם מרק פטריות?' פה בקורס, עד סוף הסמסטר אנחנו מצפים מכם לקרוא שיקספיר ולכתוב שירה."

 

המרצה שלי באלגברה, הרוסי הכבד שלא טרח אפילו לומר לנו איך קוראים לו לפני שהתחיל עם מספרים אי רציונליים:

"יש כל מיני חוגים, לא כל החוגים הם סדים." (הוא התכוון לומר 'שדות').

 

משה, המרצה שלנו במבוא למדעי המחשב ח':

"למחשב יש כל מיני אמצעי קלט, כמו עכבר ומקלדת, ואמצעי פלט, כמו מסך ומדפסת. מישהו מכיר עוד אמצעי קלט ופלט?"

 

אסף, אחד המרצים האחראים בפקולטה להנדסת חשמל:

"השנה יש לנו 243 סטודנטים חדשים, 27 מהם בנות. אנחנו מנסים להכניס יותר בנות, אבל לא הולך לנו."

 

ושוב אלכס, לסיום:

"התרגילים שאני נותן בזמן השיעור הם לא להגשה, הם רק לעורר קצת מחשבה אחר כך. כי אם לא הבנתם את זה עד עכשיו, לא יהיה לכם זמן להכין אותם."

 


 

לסיכום: כיף בטכניון, מוי כיף. וזה רק השבוע הראשון. מה, היה ארוך? לא נורא. תסבלו.

 

Sonata Arctica \ The Cage

 

A lifetime ago, with frozen eyes they closed the door.
Suddenly I realized what locks are for. No trusting them anymore, lights -
are - out.

Empty the stare, innocent and unaware, dragged out from my home ,my lair.
Earmarked me, hurt me, burned me.

The walls around me, eyes surround me, feed my fear again.
I must be freed or I will die before the harvest moon, my friend.
I do not have another year in me, you've gotta set me free.

The dream is alive, I can run up the hills every night,
go around and see another side of the tree.
Freedom has a meaning for me, howl with me.

Fear in the dark, I advice you. You can not see the eyes, they grow behind
you....
It's my song they now sing to you.
You stand no chance....

They'll kill for me, steal back my freedom, set me free, it's my minions vs.
thee.
Fiery the vengeance, hate will drain me.

The walls around me, eyes surround me, feed my fear again.
I must be freed or I will die before the harvest moon, my friend.
I do not have another year in me, you've gotta set me free.

The dream is alive, I can run up the hills every night,
go around and see another side of the tree.
All I want is to be untamed and free, howl and (dream).

The dream is alive, with the moon on the hills every night,
run around and see another side of the dream.
Freedom has a meaning for me, you can't tame me...

You will remember the day you crossed my path.
leave me without a guard and you feel my wrath.
What you have done to me has made me bitter and cruel.
I'll see that all the hate you spread returns to you, you, to you...

The walls around me, eyes surround me, feed my fear again.
I must be freed or I will die before the harvest moon, my friend.
I do not have another year in me, you've gotta set me free.

The dream is alive, I can run up the hills every night,
go around and see another side of the tree.
All I want is to be untamed and free, howl and (dream).

The dream is alive, with the moon on the hills every night,
run around and see another side of the dream.
Freedom has a meaning for me, you can't tame me...

The dream is alive, I can run up the hills every night,
go around and see another side of the tree.
All I want is to be untamed and free, howl and (dream).

The dream is alive, with the moon on the hills every night,
run around and see another side of the dream.
Freedom has a meaning for me..

נכתב על ידי , 5/11/2005 17:07   בקטגוריות הטכניון כמשל לחיים&catdesc= או יותר נכון&catdesc= לחסרונם  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-2/6/2006 19:04



הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מדע בדיוני ופנטזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לQuicksand אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Quicksand ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)